Volvo S70 2.5D Trekkracht?

Gestart door Slaat, 11-04-2004 15:03:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Slaat

Ik ben sinds kort in het bezig van een Volvo S70 2.5D uit 1999.

Mijn zoon heeft ook een volvo S70 2.5 TDI uit 1998, ze zijn alle 2 origineel 140pk. Maar die van mijn zoon trekt veel harder.

Mijn vraag is, hoe kan dat dat de S70 van mij minder hard trekt dan die van mijn zoon.

Alvast bedankt

Dirk.

850Joris

rookt ie van jouw erg? of juist helemaal niet?

Te veel rook?  Lucht tekort: luchtfilter, turbo..  Lekkage in lucht inlaattraject.

Geen rook?  Brandstof tekort.



Opa-tje in gereden misschien. Moet ie nog ingereden worden.


Jeroentjuh

#2
Distributie nie goed afgesteld? Pomp nie goed afgesteld?

Ga anders ff langs de dealer, die kunnen wel ff kijken of da goed staat, pomp afstellen moet via Vadis/Diagnosesleutel.

denkweb

Kijk maar eens naar het gewicht van de auto's! Zal veel ophelderen.

Ook zijn er wat minieme verschillen in de motoren... 2.5Tdi en 2.5D.

Slaat

Bedankt voor jullie reacties.

Er heeft geen "opa-tje" in gereden maar gewoon een rustige rijder.

De auto heeft voor de aanschaf nog een grote beurt gehad bij de volvo dealer, dus ik mag aannemen dat alles van top tot teen nagekeken word!

De auto rookt bijna niet, maar die van men zoon wel!

De auto's doen in gewicht maar 35 kilo verschil, dus daar mag het niet aan liggen.

Maar zou het niet de lucht/massa-meter kunnen zijn waarom hij niet hard trekt.

Ik zou graag het antwoord willen weten.

bedankt alvast

TTT242

#5
<off topic?>
Wat is het verschil tss de dieselmotoren TDI en 2.5D?Dacht dat V en S70 Classic ook TDI mod hadden en daarna 2.5D. Dacht dat het identiek dezelfde motoren zijn.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

BenC70ES

2.5D is indd. nog altijd die Audi motor... de 2.4D is 't zelfde als de D5 maar dan met maar 130pk (alleen in S60 en later ook in V70 en S80)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

denkweb

nagenoeg dezelfde motor met een andere naam inderdaad ;-) blijft audi hoor!!

george

 ???Hoe zit het nou?? Is de 2.4D nu dezelfde als de D5 met minder vermogen en een eigen volvo motor
Is de 2.4D een audi motor en de D5 een eigen Volvo, is het allemaal audi of is het allemaal Volvo. Ik ben het ff kwijt. ??? :P
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

850fan

de 2.4D (130 pk) is dezelfde motor als de D5 (163pk), maar inderdaad met minder vermogen en koppel. Deze zitten in de S60/80 en V70 en zijn door Volvo zelf ontwikkeld.
De Tdi en de 2.5D (140 pk, uit de 850 en de S/V70 classic) zijn beide Audi motoren.

baxie

En die vw/audi motoren hebben vaak heel vaak de lmm kapot!!!

denkweb

dat is idd een kwaaltje van de Tdi motor (al vindt ik heel vaak een beetje teveel van het goede, de mijne gaat al 4 ton mee!)

george

Citaat van: 850fan op 12-04-2004 20:40:05
de 2.4D (130 pk) is dezelfde motor als de D5 (163pk), maar inderdaad met minder vermogen en koppel. Deze zitten in de S60/80 en V70 en zijn door Volvo zelf ontwikkeld.
De Tdi en de 2.5D (140 pk, uit de 850 en de S/V70 classic) zijn beide Audi motoren.

Kun je de 2.4D dan niet erg makkelijk opkietelen naar 163 pk?
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

ed

Chipje erin en je zit direct aan de 200Pk, net als de D5!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

evert

Luchtmassa meter is bekende problemen veroorzaker bij VW/Audi TDI motoren. Vandaar dat er een coulance regeling is bij Volvo, heb je echter niets aan met een auto van 99. De regeling is 100% vergoeding tot 36 maanden oud, 50% bij auto's tussen de 36 en 48 maanden oud. Bij VW in Duitsland kun je nu een nieuwe (ruil) krijgen voor ca 75 euro, echter de aansluitconnector is anders. Om deze te kunnen gebruiken (die van 90/110pk TDI's  zijn volgens mij zelfde type van Bosch) moet je dus je auto gaan modificeren.....
Hoe kun je de LMM checken?
Een LMM verloopt langzaam, hij zal na verloop van tijd een lagere uitgangsspanning afgeven zodat het motormanagement denkt dat er minder lucht voorbij stroomt dan er werkelijkheid het geval is. Overeenkomstig zal er minder diesel ingespoten worden. Bij auto's met een verlopen LMM (een defecte merk je meteen aan je vermogen, topsnelheid wordt niet meer bereikt, zeer langzaam met accellereren) merk je dat de acceleratie door het toerenbereik heen eerst even goed is (de turbodruk regeling geeft een kleine overshoot) en vervolgens iets afzwakt. Dus bij bv in de derde versnelling bij zo'n 1500 toeren vol gas geven moet een gelijkmatige acceleratie voelbaar zijn, zakt deze rond de 1900 toeren iets terug dan is de LMM waarschijnlijk al verlopen.
Je kunt ook de uitgangsspanning meten met een multimeter op punt 5 van de connector t.o.v. de massa (als je voor de auto staat meest linker aansluitpunt). Draden naar binnen en rijden maar. Bij volle acceleratie in minstens derde versnelling vanaf ca 1700 toeren moet de uitgangsspanning tussen de 2500.....3000 toeren ca. 4.2 Volt bedragen (piek waarde).
Oh ja, ik hoor van tuners dat ze nog geen Bosch LMM gezien hebben die veel meer dan 100.000km gelopen had en nog steeds goed was. Als je hem eruit kunt schroeven (pas op, vreemde 5 punts Torx met middengat) kun je de productie datum aflezen. Bij mijn 99-er 2.5D met 113.000 km's zat er al 1 in van eind 2002, dus al eens vervangen! Succes.