marcos nieuwe v70 t-5 (met foto's)

Gestart door marcos45, 22-01-2011 18:52:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Neuh, een Prins VSI kan ook hoor.
Tijden veranderen en technologie gaat ook vooruit....

GeertG

Proficiat provinciegenoot.
Heel mooie V70  :eusa_clap:

Succes met inbouwen van LPi  ;)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

marcos45

Vandaag rond gebeld voor offertes.
Bij de Limburgse LPG technieken LPI 2300 euro en 24oo voor bruine injectoren.
Bij Mesman kost hij 2375 weet alleen nog niet welke injectoren daarbij zitten. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Mesman hem ook goedkoper heeft ingebouwd. Nog ff rondkijken dus.
Trouwnes wat rijd zo'n t-5 lekker. Zakelijk rij ik een splinternieuwe opel insignia 1.6 turbo met 180 PK. Maar ben vandaag toch weer stiekem met de t-5 gegaan.


)()()sT

Lekker hè!

In België inbouwen is lastig zoals ik zei, aangezien je geen goedkeuring kenteken krijgt.
Ik betaalde in de "goede" tijd nog €2600,- voor de installatie met bruine injectoren voor mijn R, inmiddels is dat ook wat goedkoper en kun je heel snel terecht.
Heb je al eens bij AGP Heerlen geïnformeerd?

marcos45

Ja offerte gevraagd bij AGP maar nog geen reactie gehad.

marcos45

Tot nu toe overal 2250 voor lpi. Ik denk dat ik de 100 euro voor bruine injectoren uitspaar.
Ik wil mijn t-5 origineel houden en niet chippen. Moet zeggen dat ik 245 pk meer dan genoeg vindt.
Ben nog aan het wachten op de offerte van agp in Heerlen

)()()sT

Zou ik nooit doen... met de witte zit je al bijna aan de max, en voor die 100 euri weet je zeker dat het ten alle tijde goed is.

Maar ja, wie ben ik.....

.... ook geen "trapper" maar als je eenmaal besmet bent met het turbo-virus verzeil je vanzelf in allerlei opleukerij :D

elianmars

Citaat van: marcos45 op 25-01-2011 08:56:03
Tot nu toe overal 2250 voor lpi. Ik denk dat ik de 100 euro voor bruine injectoren uitspaar.
Ik wil mijn t-5 origineel houden en niet chippen. Moet zeggen dat ik 245 pk meer dan genoeg vindt.
Ben nog aan het wachten op de offerte van agp in Heerlen


Zoals Joost al zegt, waarom niet het zekere voor het onzekere en gelijk de bruine injectoren laten monteren?

V70geRwin

Citaat van: elianmars op 25-01-2011 09:17:07
Citaat van: marcos45 op 25-01-2011 08:56:03
Tot nu toe overal 2250 voor lpi. Ik denk dat ik de 100 euro voor bruine injectoren uitspaar.
Ik wil mijn t-5 origineel houden en niet chippen. Moet zeggen dat ik 245 pk meer dan genoeg vindt.
Ben nog aan het wachten op de offerte van agp in Heerlen


Zoals Joost al zegt, waarom niet het zekere voor het onzekere en gelijk de bruine injectoren laten monteren?

idd, vermogen went snel hoor, voor je het weet ga je je afvragen wat een chippie met je auto doet  ;D

innocenti

Ik heb mijn auto ook niet getuned. 100% orgineel, maar niet mooi lopen op de normale LPI configuratie. Ik heb een 6de injector in laten bouwen (bruine waren nog niet leverbaar) en toen liep mn V70 pas netjes.
Dit werd veroorzaakt doordat mijn benzine injectietijd boven de 80% komt. En dit kan vaker voorkomen bij auto's met ervaring omdat het benzinesysteem niet nieuw meer is. Die 20% is om slijtage op te vangen maar levert problemen op voor de standaard LPI injectoren die op benzine +20% afgesteld worden. Komt je benzine injectietijd boven de 80% moet de LPI injector boven de 100% injecteren. Dit kan niet met stotteren als gevolg. Bruine injectoren of een 6de injector hebben hier geen last van omdat je de capaciteit verhoogd en de +20% achterwege kan laten.

Ik zou die €100 nooit uitsparen. Moet je achteraf vervangen ben je meer kwijt.


marcos45

Vandaag offerte binnen van agp in Heerlen
Mede dankzij jullie tips gekozen voor de vialle lpi met donker bruine injectoren voor de prijs van
2195 incl drie dagen vervangende auto. Ik zal ook nog jullie advies opvolgen om de karterontluchting te vervangen. Ff zoeken op het forum wat ik allemaal nodig heb. Zeefje potje slangen enzo.
Tevens vandaag twee gasveren achterklep org. Volvo besteld en twee deurvangers.
Je moet er wat voor over hebben om je classic mooi te houden.

innocenti

Leuk om te horen dat de adviezen gewaardeerd worden.

Laat de carterontluchting door de inbouwer verzorgen. Mesman biedt het zelfs vaak aan compleet met alle benodigde onderdelen. Informeer bij AGP wat het kost inclusief onderdelen.

V70geRwin

Citaat van: innocenti op 27-01-2011 19:36:43
Leuk om te horen dat de adviezen gewaardeerd worden.

Laat de carterontluchting door de inbouwer verzorgen. Mesman biedt het zelfs vaak aan compleet met alle benodigde onderdelen. Informeer bij AGP wat het kost inclusief onderdelen.

Mesman doet het voor de prijs van de onderdelen, ong 85 euri.
Als het spruitstuk er toch af ligt is het ook peanuts namelijk.

Misha

Citaat van: spekkie99 op 27-01-2011 20:47:00
Citaat van: innocenti op 27-01-2011 19:36:43
Leuk om te horen dat de adviezen gewaardeerd worden.

Laat de carterontluchting door de inbouwer verzorgen. Mesman biedt het zelfs vaak aan compleet met alle benodigde onderdelen. Informeer bij AGP wat het kost inclusief onderdelen.

Mesman doet het voor de prijs van de onderdelen, ong 85 euri.
Als het spruitstuk er toch af ligt is het ook peanuts namelijk.
Enige vraag is of hij het ook echt doet, mijn ervaringen en die van in ieder geval 1 ander is van niet. Net als het reinigen van de gasklep.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Iets meer nuance is op zijn plek:

Bij mijn auto had ik het meebesteld maar was het niet gedaan 'want dat was niet nodig', terwijl hij schrok en de rekening aanpaste - uit zichzelf, dat wel.

De gasklep was wél gereinigd zo werd mij verzekerd.
Dit was een ETM van Maralli die ik even later heb laten vervangen waarbij de monteur vertelde dat het ding zeker 10 jaar lang NIET is gereinigd.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het