Bbk voor, wat gebeurt er achter dan?

Gestart door SamSterckval, 23-01-2011 00:40:16

Vorige topic - Volgende topic

SamSterckval

Als ik nou vanvoor een 330mm Porsche BBK set zet, wat gebeurt er dan met de remdruk achteraan als ik verder niets verander?

Heb ik dan een brake controller ofzo nodig?

Was maar even een plotse vraag die me te binnen schoot.

-D©©©L-

Vanaf 1996 heeft de 850 EBD via de ABS controller.

SamSterckval

Citaat van: -D©©©L- op 23-01-2011 01:09:40
Vanaf 1996 heeft de 850 EBD via de ABS controller.

de mijne is van '94   :eusa_think:

jeffsub

je gaat voor grotere(betere) remmen plaatsen , daarvoor verandert je evenwicht tussen je remmen.
Ik merk het zelf ook , bij het aanremmen op een bocht(hard remmen) wordt de kont wat licht/zwabberend...

In de toekomst ga ik ook naar bbk achter toe.

Turbobiker

Als je ABS werkt zul je geen problemen hebben, ABS regelt de drukregeling in dit geval.
De Tussenpaus

MarkoC70T5

En anders achter ook een porsche set monteren  :eusa_dance:
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

maruska

ja, want het geldboompje doet het goed ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

MarkoC70T5

Citaat van: maruska op 24-03-2011 20:20:16
ja, want het geldboompje doet het goed ?
Af en toe beetje watergeven dat komt het wel goed.  ;D   BBK hoeft helemaal niet zo duur te zijn komt op Ebay genoeg tegen wat kan passen als je beetje handig bent.
Going broke in style. 

peteRRR

Citaat van: SamSterckval op 23-01-2011 00:40:16
Als ik nou vanvoor een 330mm Porsche BBK set zet, wat gebeurt er dan met de remdruk achteraan als ik verder niets verander?

Heb ik dan een brake controller ofzo nodig?

Was maar even een plotse vraag die me te binnen schoot.

Heb ze ook voor zitten en achter origineel,maar gewoon vol in trappen die hut gebeurd niks mee,moet je wel je stuur vast houden. ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Dave

Citaat van: mc70 op 24-03-2011 21:26:09
Citaat van: MarkoC70T5 op 24-03-2011 21:23:46
Af en toe beetje watergeven dat komt het wel goed.  ;D   BBK hoeft helemaal niet zo duur te zijn komt op Ebay genoeg tegen wat kan passen als je beetje handig bent.
jij heb ze ook gekocht van nick
Dan ben ik diegene die handig is geweest ;)
Was een redelijk eenvoudige set om passend te maken en heeft me ook niet zoveel geld gekost. Met een BBK achter duikt je wagen vanvoor veel minder in zijn veren. Maar noodzakelijk is het zeker niet.

MarkoC70T5

Citaat van: Dave op 24-03-2011 22:57:16
Af en toe beetje watergeven dat komt het wel goed.  ;D   BBK hoeft helemaal niet zo duur te zijn komt op Ebay genoeg tegen wat kan passen als je beetje handig bent.
Was een redelijk eenvoudige set om passend te maken en heeft me ook niet zoveel geld gekost. Met een BBK achter duikt je wagen vanvoor veel minder in zijn veren. Maar noodzakelijk is het zeker niet.
Ja de bracket is echt super simple vlakke plaat met 2 gaten er in.  Heeft Nick van jouw de maatvoering gekregen?
Going broke in style. 

V70geRwin

Citaat van: MarkoC70T5 op 26-03-2011 15:18:05
Citaat van: Dave op 24-03-2011 22:57:16
Af en toe beetje watergeven dat komt het wel goed.  ;D   BBK hoeft helemaal niet zo duur te zijn komt op Ebay genoeg tegen wat kan passen als je beetje handig bent.
Ja de bracket is echt super simple vlakke plaat met 2 gaten er in.  Heeft Nick van jouw de maatvoering gekregen?

Adapters voor de V70R klauwen:

Dave

Neen, we hebben het over een andere bracket als diegene die afgebeeld wordt. Ik heb de beugeltjes voor Nick gemaakt. Eerste set heb ik voor mijzelf gemaakt, mede met de reden dat ik rondom Cayenne klauwen heb nu alsook omdat de cayenne achterklauw perfect gemaakt is voor de S/V70R remschijven. Dat het beugeltje maken zo simpel ging zijn, was een beetje geluk hebben. (Het enigste zoekwerk was het positioneren van de gaten.) Gebruik wel bouten met een sterkte (12.9) want op die orginele boutjeskomt nu wel heel wat meer kracht!

V70geRwin

Citaat van: Dave op 26-03-2011 19:50:21
Neen, we hebben het over een andere bracket als diegene die afgebeeld wordt. Ik heb de beugeltjes voor Nick gemaakt. Eerste set heb ik voor mijzelf gemaakt, mede met de reden dat ik rondom Cayenne klauwen heb nu alsook omdat de cayenne achterklauw perfect gemaakt is voor de S/V70R remschijven. Dat het beugeltje maken zo simpel ging zijn, was een beetje geluk hebben. (Het enigste zoekwerk was het positioneren van de gaten.) Gebruik wel bouten met een sterkte (12.9) want op die orginele boutjeskomt nu wel heel wat meer kracht!

zeker ook een haakse bracket?

MarkoC70T5

Citaat van: Dave op 26-03-2011 19:50:21

mmm ik heb de orginele volvo bouten gewoon overgezet. Daar had Nick ook me rond gereden.  Alleen de bouten door de klauw naar jouw adaptor zijn 12.9
Dus de orginele volvo moet ik eigenlijk ook wisselen voor 12.9 bouten
Going broke in style.