Verschillen relais 210/211

Gestart door sven861, 23-01-2011 18:20:10

Vorige topic - Volgende topic

sven861

Hai allemaal,

- Wie weet het verschil in functie tussen de volgende 2 verschillende relais 210/211? Ik weet dat je bij de zwarte ultrasoon sensoren kunt aansluiten. Via de zoekfunctie vond ik het niet.

- Welke functie heeft de rode 210/211?

- Welk volvo guard type hoort bij welk relais?

- Wordt een van de twee gebruikt in een V70?

Thnx..Sven

PA1SVM........Volvo 4 Life

cas

dacht dat het was dat de rode in combi met een start onderbreker was, en de zwarte nodig was als je een Guard systeem erbij wilde pluggen. Letterlijk en figuurlijk, vandaar ook het stekkerding....

ik heb de rode, en bij mijn zoektocht naar een AB set heb ik een klein beetje hiervan meegekregen... wellicht dat het iets anders zit?

EDIT:

beetje zitten zoeken, maar is wat vaag... SNIX  die is heel bekend met de relais, die heeft ook mij laatst geholpen de juiste keuze te maken. even wachten tot hij hier langskomt, of hem een PBtje sturen....

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

haasje

Zwart - Guard 1
Groen - Guard 2
Rood  - Basisalarm

Alle 3 hebben ze een startonderbreker; de rode mist ontvanger voor afstandsbediening, deze zit in een losse module bij handschoenenkastje.

edit:

Volgens mij zitten geen van deze versie in een X70.

cas

Citaat van: haasje op 23-01-2011 20:15:19
Zwart - Guard 1
Groen - Guard 2
Rood  - Basisalarm

Alle 3 hebben ze een startonderbreker; de rode mist ontvanger voor afstandsbediening, deze zit in een losse module bij handschoenenkastje.

edit:

@ haasje,

kan je dan de zenders ook programeren op de andere dan rode relais en het kastje bij wijze van weglaten? dus dat kastje zo groot als een vuist, zit in dat relais gepropt?

haasje

De verschillende afstandsbedieningen werken alleen bij het bijbehorende relais, de afstandsbedieningen zijn niet onderling uitwisselbaar.

cas

Citaat van: haasje op 23-01-2011 22:30:05
De verschillende afstandsbedieningen werken alleen bij het bijbehorende relais, de afstandsbedieningen zijn niet onderling uitwisselbaar.

duidelijk !

snix

Hey casje ik hoorde je roepen  :eusa_dance:

Over dit rode relais heb ik weinig toe te voegen. Zoals haasje zegt is het een basis alarm. Cas jij hebt nu dat lock unlock systeem met een ontvanger achter je dashboard kastje toch?? Als ik hier de schema's een beetje vertaal dan kun je dit rode relais bijplaatsen om een alarmfunctie erbij te krijgen.

@haasje:
Ik heb van de guard II al een zwarte, groene, bruine, blauwe en een oranje in mn hand gehad. De versie voor NL is inderdaad groen.

Groeten Snix

cas

Citaat van: snix op 24-01-2011 11:21:06

Over dit rode relais heb ik weinig toe te voegen. Zoals haasje zegt is het een basis alarm. Cas jij hebt nu dat lock unlock systeem met een ontvanger achter je dashboard kastje toch?? Als ik hier de schema's een beetje vertaal dan kun je dit rode relais bijplaatsen om een alarmfunctie erbij te krijgen.

@haasje:
Ik heb van de guard II al een zwarte, groene, bruine, blauwe en een oranje in mn hand gehad. De versie voor NL is inderdaad groen.

Groeten Snix

ik heb ook ergens nog twee kleuren ( bruin en zwart? relais liggen)  ik heb idd dat systeem met de ontvanger achter mn dashboard. ik heb het rode relais erbij zitten, zou die bij geen alarm toevoeging weggelaten kunnen worden dan?

snix

Citaat van: cas op 28-01-2011 21:51:13
Citaat van: snix op 24-01-2011 11:21:06

@haasje:

Groeten Snix

ik heb ook ergens nog twee kleuren ( bruin en zwart? relais liggen)  ik heb idd dat systeem met de ontvanger achter mn dashboard. ik heb het rode relais erbij zitten, zou die bij geen alarm toevoeging weggelaten kunnen worden dan?

Zou ik niet doen dan start je auto niet meer. Dan heb je die startonderbrekeroverbruggingsplug nodig. Als het echt 210/211 is kun je dat testen. In de auto gaan zitten, de boel met de ab op slot doen, deur opentrekken als het goed is gaan de knippers wat doen, probeer voor de gein dan je auto maar eens te starten....

cas

maar dat relais doet wel mn knippers knipperen bij het open doen  ;D  kan ik daarin niet iets ombouwen/overbouwen met het rode relais?

Hengeveld

Citaat van: sven861 op 23-01-2011 18:20:10
Hai allemaal,

- Wie weet het verschil in functie tussen de volgende 2 verschillende relais 210/211? Ik weet dat je bij de zwarte ultrasoon sensoren kunt aansluiten. Via de zoekfunctie vond ik het niet.

- Welke functie heeft de rode 210/211?

- Welk volvo guard type hoort bij welk relais?

- Wordt een van de twee gebruikt in een V70?

Thnx..Sven
Citaat van: haasje op 23-01-2011 20:15:19
Zwart - Guard 1
Groen - Guard 2
Rood  - Basisalarm

edit:

Welke relais kunnen dan wel in een x70? Werkt het alarm/CV bij een x70 heel anders?

Jeff

Ik heb er een uit een V70 en dat is bij mij een Groene.
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Rob850turbo

Als men deze relais er uit haalt , is er dan een plaats vervangend relais . Zonder alarm werking.

Bij mijn t5r zit er niets , geen relais maar ook geen doorverbind kastje.
Auto loopt wel

daytonawim

Volgens mij heb ik een grote zwarte kast (9162943)met veel moeite van de stuur kolom afgehaald, daar staat op Lock Alarm control en een los kastje (ontvanger) bovenop de teller unit (9166196)