Advies nodig: beter geluid gewenst.

Gestart door StefanCJ, 24-01-2011 14:59:29

Vorige topic - Volgende topic

san

Citaat van: razorx op 30-05-2011 23:06:26
@san: Is het echt een brom, of loopt de toonhoogte mee met het toerental?

Het geluid loopt mee met het toerental.Nou ja,geluid  :-\ Tis meer een sirene.

razorx

Citaat van: NinaPaul op 31-05-2011 13:23:06
kleine filters zijn inderdaad niet meer aan de orde, gewoon omdat de huidige dynamo's al ontstoord zijn.

Wat ik gebruik om deze problemen bij klanten te verhelpen is een helix cap 33 aan ~ € 40,- is het geen koopje.
ook het trekken van een massa vanaf de accu kan veel schelen.

Hier spreekt iemand met ervaring. Niets aan toe te voegen.
Goede aarding is cruciaal.

Check ook even de kwaliteit van verbinding tussen de min pool van de accu en het chassis.

san

Heb vandaag bij Ron de Vries in Zwaag,een groundloop isolator gekocht. Deze zit nu gemonteerd direct voor de versterker. En heb nu alleen nog een heel kleine brom als de radio zacht staat,zodra ik aan de verlichtingsknop draai,hoor ik het de ene keer wel de andere keer niet.Rare bedoeling.Ik laat het nu maar zo,tis niet naar wens maar ik heb iig een mooier geluid dan dat ik had.

@ NinaPaul, weet niet waar je woont maar misschien kun jij er eens naar kijken?

UserID6342

@ Dirk

kleine filters zijn inderdaad niet meer aan de orde, gewoon omdat de huidige dynamo's al ontstoord zijn.

Klopt helemaal, echter dit is een dynamo / auto uit '82 en die waren toe echt niet ontstoord hoor.  Bovendien kun je deze niet ontstoren zeg maar met de moderne filtertjes allemaal want die zitten er allemaal allang in.  De dynamo moet zelf ontstoord worden.  Tenminste in mijn situatie....

NinaPaul

Citaat van: Dirk342 op 01-06-2011 08:34:34
@ Dirk

Klopt helemaal, echter dit is een dynamo / auto uit '82 en die waren toe echt niet ontstoord hoor.  Bovendien kun je deze niet ontstoren zeg maar met de moderne filtertjes allemaal want die zitten er allemaal allang in.  De dynamo moet zelf ontstoord worden.  Tenminste in mijn situatie....

Het kan wel, is een soort revisie ombouw (soms tot opnieuw wikkelen toe). Echter raad ik mensen aan zeker met een old-timer/classic om een "nieuwe" dynamo aan te schaffen. Dit kost vele malen minder. Zitten ook enkel voordelen aan.

@ san

Ik woon zelf in België gemeente kortenberg (15min van Brussel af), achterin natuurgebeid ;)
Langskomen is geen probleem, je hebt een PBtje met uitleg. (in het kort, uren gratis, maar de 850 rijdt niet op water;))
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz