Advies nodig: beter geluid gewenst.

Gestart door StefanCJ, 24-01-2011 14:59:29

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Hallo,

Ik heb in de S70 een SC-805 en Pioneer speakers (beter dan origineel). Ik wil eigenlijk wel beter geluid in de auto, maar dan wel zonder er een half fortuin eraan te spenderen.

Zelf zit ik eraan te denken de installatie uit te breiden met een versterker, liefst origineel Volvo (= namelijk plug and play). Ik wil de hoofdunit, de SC liefst niet vervangen en de speakers zijn op zich best aardig.

Wat is wijsheid?
- Versterker eraan hangen?
- Toch de hoofdunit vervangen (zoiets: http://rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=9390&hoofdgroep=4&subgroep=114

;)

daytonawim

Ik heb een SC901 met een Volvo C70 4 x 100 watt versterker en (Volvo) Dynaudio speakers, klinkt prima.

Ik zou eerst een een externe C70 versterker proberen, Power doet namelijk meer dan je denkt.

Overigens kan de C70 Versterker prima onder de bijrijders stoel, met een beetje kabel prutserij,

StefanCJ

Dat is idd een idee, het andere idee is een nieuwe hoofdunit. Dit heeft dan wel weer als voordeel dat ik MP3`s af kan spelen vanaf een usb stick en dat ik meteen bluetooth heb (en dus geen aparte carkit meer nodig heb).

Ik had in mijn vroegere 440 een Sony radio met 4*50w vermogen (en losse versterker met sub) en dat was qua geluid voor mij meer dan perfect. Nu hoef ik niet persé een sub te hebben nu, maar ik denk dat een andere radio met rond de 4*50w een prima geluid geeft (met voordelen van de USB en carkit).

Twijfels, twijfels, twijfels ...  :eusa_think:

KIM

Ik heb bovenop de standaard installatie van de R een verstekte subwoofer (JBL) achterin gezet. De HU is omgezet naar een JVC met 50W Mosfet.
Ik ben hier erg over te spreken (de sub kost geloof ik iets van 150 Euro)

Die sub voegt net dat pietsie toe wat je wilt

Jack v

Ik heb er ook een 4x50w in Stefan en dat klinkt goed hoor.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

-D©©©L-

Citaat van: KIM op 24-01-2011 17:14:40
Ik heb bovenop de standaard installatie van de R een verstekte subwoofer (JBL) achterin gezet. De HU is omgezet naar een JVC met 50W Mosfet.

Heb je de stroomvoorziening van de radio ook aangepast ?  Bij 4 x 50 watt uitgangsvermogen en een MOSfet eindtrap gaat er al snel zo'n 30 a 40 ampere door de touwen.

Citaat van: Jack v op 24-01-2011 18:10:40

Ik heb in de badkamer 2 kilowatt en dat klinkt nergens naar. Sterker nog, het maakt niet eens geluid.
Voorin de auto heb ik een kleine 200 kilowatt en dat klinkt dan wel weer erg goed. De autoradio geeft 4 x 17 watt RMS en dat gaat in een set luidsprekers met een rendement van ca. 92 dB/W  dat gaat hard zat en is ook qua klank zeker niet verkeerd.

Richard V70

Citaat van: -D©©©L- op 24-01-2011 18:23:20

Ik heb in de badkamer 2 kilowatt en dat klinkt nergens naar.  ???

Voorin de auto heb ik een kleine 200 kilowatt  ???

Zeker weten ? ???

-D©©©L-

Citaat van: Richard V70 op 24-01-2011 18:28:22

Ik heb in de badkamer 2 kilowatt en dat klinkt nergens naar.  ???

Voorin de auto heb ik een kleine 200 kilowatt  ???

Zeker weten ? ???

Ja.

Richard V70

2000 watt in je badkamer???  ??? Als ik speakers in mijn badkamers zet die dit vermogen kunnen weergeven , kan ik zelf niet meer in

200000watt voor in je auto???  ??? in je dashboard zeker  ???

KIM

Hoezo?

Ik heb maar een beetje minder voorin: zo'n 175 kilowatt

razorx

Citaat van: KIM op 24-01-2011 17:14:40

Heb je de stroomvoorziening van de radio ook aangepast ?  Bij 4 x 50 watt uitgangsvermogen en een MOSfet eindtrap gaat er al snel zo'n 30 a 40 ampere door de touwen.

Citaat van: Jack v op 24-01-2011 18:10:40

Ik heb in de badkamer 2 kilowatt en dat klinkt nergens naar. Sterker nog, het maakt niet eens geluid.
Voorin de auto heb ik een kleine 200 kilowatt en dat klinkt dan wel weer erg goed. De autoradio geeft 4 x 17 watt RMS en dat gaat in een set luidsprekers met een rendement van ca. 92 dB/W  dat gaat hard zat en is ook qua klank zeker niet verkeerd.

;D

Ik heb voorin wel wat minder dan 200 kilowatt, maar ik moet zeggen dat het mooi klinkt.
Tja een 10 klepper.

Het leeuwendeel van ons vermogen gaat naar de bezemkast.

blauweroffel

Heb er niet zoveel verstand van, maar ik heb vorig jaar een originele volvo versterker aan de 805 gehangen en heb standaard sprekers.
Het verschil was goed hoorbaar en ik kan af en toe het geluid onbeschoft hard zetten zonder vervormingen of gekraak

BR

niwesa

Ik zou eerst een goede composet installeren! Hertz, Focal enz..  :eusa_boohoo:
Verkoopt helaas zijn mooie V70

dopie

Sorry hoorde net dat de radio verkocht is! : :eusa_whistle:

san

Zet het hier maar even neer;
Heb achterin een 4 kanaalsversterker geplaatst.
Voedingskabel vanaf accu met zekering naar versterker.
Massakabel vanaf versterker naar massapunt (Achter de middelste afdekplaat in de kofferruimte daar waar ongeveer je trekhaak zit als je die hebt)
Speakerkabels getrokken vanaf alle portieren naar de versterker.
RCA kabel middendoor(tussen de stoelen.
Remote-kabel idem.
voedingskabel loopt langs passagierskant naar achteren.
RCA loopt niet over de brandstofpomp.
Geluid achterportieren en hoedenplank op 1 kanaal,geluid is goed.
Geluid voorportieren continu een BROM.
Dashboardspeakers via de gewone autoradio.

Hoe krijg ik die brom eruit en wat heb ik niet goed gedaan?