Leeft mijn oude Volvo nog?

Gestart door Ewout Schalkwijk, 26-01-2011 20:17:49

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Helaas is het te donker voor een foto, maar laten we het erop houden dat m'n zwarte XC nu zilvergrijs is van de pekel. Alleen de voor en achterlampen zijn schoon, maar dat heeft alles met veiligheid te maken.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sem

Grappig..  Er zit gewoon verschil in het liefhebben. Ik kan me zelf niet voorstellen dat een liefhebber z'n auto niet wil wassen, maar dat komt omdat ik nou net die liefhebber ben die dat wel doet. ;)

Als mijn S70 vies is, word ik op ten duur echt humeurig.. Ik kan gewoon geen plezier beleven aan een vieze auto. Ach ja.. iedereen bekijkt het anders.

Voorbeeld: Ik kocht die Audi S8 met die schades... daar stoorde ik me vreselijk aan en wilde het zo snel mogelijk oplappen. Een vriend van mij (noemt zich autoliefhebber) zei: "Joh.. waarom ga je daar tijd en geld aan besteden.. Gewoon lekker rijden joh!"..  " Je rijdt toch in een S8.. daar gaat het toch om?"

Nee.. bij mij niet dus. Hoe kan je nou liefhebber zijn als je kan genieten van een compleet beschadigde Audi S8? Ik snap het niet, maar blijkbaar kan het. Zo ook met het wassen.. :) Ieder mens ervaart het gewoon anders, maar snap Cristina heel goed.

Enfin.. nog ff en het wordt het "wel/niet wassen" topic!

KIM

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 12-01-2012 22:16:08
Helaas is het te donker voor een foto, maar laten we het erop houden dat m'n zwarte XC nu zilvergrijs is van de pekel. Alleen de voor en achterlampen zijn schoon, maar dat heeft alles met veiligheid te maken.

Ewøut

Ja duhhh; jij bent ook lekker in staat om een auto te wassen met die temperaturen...

Jack v

Citaat van: Sem op 12-01-2012 22:21:13
Grappig..  Er zit gewoon verschil in het liefhebben. Ik kan me zelf niet voorstellen dat een liefhebber z'n auto niet wil wassen, maar dat komt omdat ik nou net die liefhebber ben die dat wel doet. ;)

Als mijn S70 vies is, word ik op ten duur echt humeurig.. Ik kan gewoon geen plezier beleven aan een vieze auto. Ach ja.. iedereen bekijkt het anders.

Voorbeeld: Ik kocht die Audi S8 met die schades... daar stoorde ik me vreselijk aan en wilde het zo snel mogelijk oplappen. Een vriend van mij (noemt zich autoliefhebber) zei: "Joh.. waarom ga je daar tijd en geld aan besteden.. Gewoon lekker rijden joh!"..  " Je rijdt toch in een S8.. daar gaat het toch om?"

Nee.. bij mij niet dus. Hoe kan je nou liefhebber zijn als je kan genieten van een compleet beschadigde Audi S8? Ik snap het niet, maar blijkbaar kan het. Zo ook met het wassen.. :) Ieder mens ervaart het gewoon anders, maar snap Cristina heel goed.

mee eens
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sem op 12-01-2012 22:21:13
Grappig..  Er zit gewoon verschil in het liefhebben. Ik kan me zelf niet voorstellen dat een liefhebber z'n auto niet wil wassen, maar dat komt omdat ik nou net die liefhebber ben die dat wel doet. ;)

Voorbeeld: Ik kocht die Audi S8 met die schades... daar stoorde ik me vreselijk aan en wilde het zo snel mogelijk oplappen. Een vriend van mij (noemt zich autoliefhebber) zei: "Joh.. waarom ga je daar tijd en geld aan besteden.. Gewoon lekker rijden joh!"..  " Je rijdt toch in een S8.. daar gaat het toch om?"

Dat van het technisch perfect maken van je auto onderschrijf ik ook. Ik heb mijn XC pas twee maanden maar toch alweer het nodige aan verspijkerd. Dat bijvoorbeeld de ledjes het niet deden was me echt een doorn in het oog. Ik vind het ook prachtig om te lezen hoe mensen hun auto letterlijk vertroetelen met klei en allerlei superduper poetsmiddelen, maar mij heeft het nooit echt geboeid. Nou leef ik ook echt in het boerenland (deed ik in Friesland de laatste jaren ook al) en dan hou je een auto ook bijna niet schoon.

De eerste twee weken van m'n XC heb ik hem echt minstens tien keer met de hand gewassen en m'n vrouw begon zich echt zorgen te maken over de winter... Nou is de winter zo ontzettend k*t dat de wegen continue nat zijn en er liggen honderden tonnen zout op, maar wassen is er inderdaad niet bij. Het is toch fijn als 's-morgens de deuren nog open willen.

Ik respecteer ieder z'n mening in deze. :angel:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sem

@ Ewout    Hahaha..  daar heb je ook gelijk in. Soms is het ook gewoon niet te doen! Ik ga ook echt m'n auto niet wassen in de bietenmaand... dan zijn al onze buitenwegen één dikke bagger zooi. Heeft gewoon geen zin.

Ewout Schalkwijk

De bietenmaand... ;D Ik heb ook nog zeven jaar in Zeewolde gewoond, die weet ik dus nog wel. Goeie oude tijd. ;D

Ewøut

animalT5R

Citaat van: mehn op 12-01-2012 21:49:22
Mijn 850 is ook regelmatig zo vuil hoor. Het is een gebruiksvoorwerp  :eusa_shifty:
;D  :eusa_clap:

Tuurlijk snap ik dat ook wel hier op het forum,snap alleen niet waar je je dan druk om maakt hoe je vorige  auto erbij staat.Het is tenslotte je vorige auto,en anders had ie niet verkocht moeten worden,maar dat gebeurd omdat er een andere in het zicht is.
Tuurlijk snapt iedereen dat je de auto knap en schadevrij voor de deur wil hebben,maar laten we even heel eerlijk zijn...het geeft 9 van de 10 keer geen meerwaarde bij verkoop/inruil.Auto kan er nog zo moii schadevrij en goed onderhouden bij staan,je kan er gewoon de hoofdprijs niet voor vragen/krijgen.

@christina,niet persoonlijk opvatten,is niet de intentie geweest  ;)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

darius

Mijn eerste Volvo 745 is verkocht naar Irak, mss rijdt ie nog rond met eeen machinegeweer op dak ?
No show, only go.

Ewout Schalkwijk

Zag hem gisteren op het nieuws nog rijden met een paar leeggepiste amerikanen erin ;D
Ewøut

darius

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-01-2012 07:34:15
Zag hem gisteren op het nieuws nog rijden met een paar leeggepiste amerikanen erin ;D
Ewøut

Hihi
No show, only go.

Ewout Schalkwijk

Ok, om het verhaal af te sluiten. :angel:
Voor het laatst gewassen tussen kerst en oud en nieuw. Voordeel is wel: op een gegeven moment wordt de auto niet meer zichtbaar vuiler...

@Christina: Als je je geroepen voelt om hem te wassen en te poetsen.... :angel:

Ewøut

christina

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-01-2012 21:32:17
Ok, om het verhaal af te sluiten. :angel:
Voor het laatst gewassen tussen kerst en oud en nieuw. Voordeel is wel: op een gegeven moment wordt de auto niet meer zichtbaar vuiler...

http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/zout1.jpg

http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/zout2.jpg

@Christina: Als je je geroepen voelt om hem te wassen en te poetsen.... :angel:

Ewøut

waar woon je  :D  kom eraan maar dan blijf ik wel wat langer dan een wasbeurt  ;D

V70 TDI '97  D5252T  AW50-42  760 GLE '86  B280E  AW71

BBS

Ewøut,

Zie ik het nu verkeerd of heb je een lampje stuk? De onderste van de 2?

Lekker schoon is 'ie trouwens 8)
Volvoloos....

Ewout Schalkwijk

Citaat van: BBS op 13-01-2012 21:37:53
Ewøut,

Zie ik het nu verkeerd of heb je een lampje stuk? De onderste van de 2?

Lekker schoon is 'ie trouwens 8)

Neeee, alle lampjes doen het. Ik zou acuut puistjes krijgen als het niet zo was :-) Daarom heb ik ook vele honderden euro's stuk gegooid om die ledjes te vernieuwen.

Ewøut