Raam passagier C70 niet meer open

Gestart door Tom960, 01-07-2008 16:05:01

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

Ik hoop het niet voor je....is een klus wat op voorhand uitloopt op een drama.

viking_in_shorts

Citaat van: Tom960 op 01-08-2008 21:38:50
Citaat van: viking_in_shorts op 01-08-2008 20:13:50
Citaat van: Emiel op 01-08-2008 19:48:13
Nee hoor, zo bizar is het niet.

Even portierpaneel loshalen en meten op de motor.

Inderdaad - lijkt me dan aan de motor zelf te liggen. Volgens mij kom je daar niet zo 1-2-3 bij, maar het is wel de meest logische plek om nu te gaan kijken.

Dan zal ik nog 3 weken moeten wachten op mijn vader en die vertrekt net met vakantie...

Ik ben nu niet direct de meest handige persoon  ::)

Hopelijk is het dan het motortje

Ik hoop het niet voor je. Is een vrij dure grap ...

Tom960

Citaat van: wepster op 01-08-2008 21:50:03
tis dat je niet hier om de hoek woont anders zou ik zeggen kom even langs dan meet ik het voor je door ,maarja dan mot je wel 240 kilometer roffelen heen en terug  ;D

Hehe thks  :D

@ Viking_in_shorts

Is het zo kostelijk dan??

viking_in_shorts

Bij mij heb ik de hele raam-casette moeten laten vervangen. Kostte me ongeveer 800 euro :eusa_sick:

thuur

Ter kennisdeling,

Laatst ook een raamcassette vervangen. Het raam ging niet meer helemaal omlaag, uiteindelijk bleek een geleiderolletje te zijn gebroken. De kabel liep over de as van het rolletje en had daardoor te veel speling. Voor de keuring tijdelijk opgelost door een busje open te snijden en de "buitenmantel op te vullen".

De cassette:

Een gave geleiderol

Noodoplossing:

Rolletje weg (net onder de weerspiegeling van mijn rits):

Restanten uit de deur gevist

Het afstellen viel gelukkig mee omdat het een gebruikte raamcassette was. Alleen zou de buitenspiegel nog iets naar binnen mogen, maar daar ben ik nog niet achter hoe dat precies voor elkaar te krijgen. Als ik de spiegel naar binnen stel gaat hij onderaan bij de aansluiting op de deur gapen :eusa_think:
Tips?

Gr 8)

BenC70ES

Komt me bekend voor...   vanmiddag ook vervangen  :eusa_whistle:

Wel vreemd van die spiegel,  heb je ook dat plaatje terug gemonteerd onder de spiegelsteun?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

thuur

Citaat van: BenC70ES op 29-01-2011 23:17:55
Wel vreemd van die spiegel,  heb je ook dat plaatje terug gemonteerd onder de spiegelsteun?

De spiegel stond op de vorige cassette ook al iets naar buiten. Alles weer teruggemonteerd zoals dat hoort uiteraard :D

Gr ;)

BenC70ES

Er zit trouwens ook weer een verschil in een cassette van een MY'99 en een MY'00...
Al de bouten moet je (haaks) in de deur draaien, maar één moet je mee met de deur in de voorkant draaien, maar daar zit op het nieuwere mechanisme een soort lus (lange U) opgelast,  ???   

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!