Voorstellen : Rode 850

Gestart door rode 850, 01-02-2011 19:35:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rode 850

Hallo Volvo fanaten,

ik had sinds 2 week een rode 850 2,5 20V estate, had want de auto is alweer weg.
Alle problemen als krommen schijven voor, homokineet li, stofhoes Re, sporing, schokdempers etc was het een redelijk auto uit 1993 met 278dkm op de klok. Maar natuurlijk niet goed gekeken want na 1 dag kwam ik erachter dat de km teller al 4 jaar stil staat dus de werkelijke km stand zal ergens richting de 400dkm geweest zijn. Ook daar viel nog mee te leven TOT DAT afgelopen zaterdag ik onder weg was om stalen velgen te halen voor de winterbanden en ik bij 80kmh in 3 het pedaal op de bodem trapte, de auto versnelde niet maar de toeren teller vloog naar de rechter onderhoek. Koppeling versleten.
Heb de auto inmiddels omgeruilt met € 1000 erbij voor een 850 T5 uit 1994 met 303 op de klok, het is een automaat wat mij wel bevalt.
Het vermogen is wat weinig ivgm mijn Audi S6 maar hij komt lekker van zijn plek.
logiser wijs heb ik nog aardig wat werk aan de auto maar dat houd me bezig.
Sportfilter is al geplaatst, uitlaat repareren en nog een boel kleine zaken.

Greet Leon.

grijzev70tdi

Tja, niet elke 850 is even goed.
Maar iedereen gaat er toch om vragen: FOTO'S PLEASE
Zo doe je het: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,23875.0.html

Groet Jasper
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Kali-Integrali

Hey Leon, welkom!

Dus je hebt gelijk het vermogensgat wat kleiner gemaakt, van een 20v naar een T-5 ;D
Tja, soms heb je pech, maar aan de andere kant leer je weer beter kijken de volgende keer.

Maar een S6 is ook erg spannend, welk bouwjaar? Trouwens, doe maar foto's... Eerst van je T-5, dan natuurlijk pas van de Audi ;)

Gr-Martijn

rode 850

Foto's komen.

Audi S6 is een Origineele S6 REVO S, nr 14 van de 28 stuks gemaakt door de vroegere Audi huistuner SMS.
Standaard vanaf de tuner 375pk maar nu heb ie er ongeveer 420.
De Volvo is ee tussen station tot de S6 weer de weg opgaat.

andre1981

hallo en welkom op het forum ik ben zelf ook altijd fan geweest van audi maar een volvo voldoet toch echt wel aan al mijn wensen.
gr andré

FGG

Nou, kom maar op met die foto's! Van de T-5, van de S6...

Welkom op 't Forum, Leon.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Boeijke

Citaat van: rode 850 op 01-02-2011 20:17:21
Foto's komen.

Audi S6 is een Origineele S6 REVO S, nr 14 van de 28 stuks gemaakt door de vroegere Audi huistuner SMS.
Standaard vanaf de tuner 375pk maar nu heb ie er ongeveer 420.
De Volvo is ee tussen station tot de S6 weer de weg opgaat.

Citaat van: rode 850 op 01-02-2011 19:35:27
Hallo Volvo fanaten,

ik had sinds 2 week een rode 850 2,5 20V estate, had want de auto is alweer weg.
Alle problemen als krommen schijven voor, homokineet li, stofhoes Re, sporing, schokdempers etc was het een redelijk auto uit 1993 met 278dkm op de klok. Maar natuurlijk niet goed gekeken want na 1 dag kwam ik erachter dat de km teller al 4 jaar stil staat dus de werkelijke km stand zal ergens richting de 400dkm geweest zijn. Ook daar viel nog mee te leven TOT DAT afgelopen zaterdag ik onder weg was om stalen velgen te halen voor de winterbanden en ik bij 80kmh in 3 het pedaal op de bodem trapte, de auto versnelde niet maar de toeren teller vloog naar de rechter onderhoek. Koppeling versleten.
Heb de auto inmiddels omgeruilt met € 1000 erbij voor een 850 T5 uit 1994 met 303 op de klok, het is een automaat wat mij wel bevalt.
Het vermogen is wat weinig ivgm mijn Audi S6 maar hij komt lekker van zijn plek.
logiser wijs heb ik nog aardig wat werk aan de auto maar dat houd me bezig.
Sportfilter is al geplaatst, uitlaat repareren en nog een boel kleine zaken
.

Greet Leon.

Toch nog een hoop werk en investering voor een auto die alleen maar als tussenstation dient. Tenzij het nog lang duurt voor die audi weer de weg op komt.  :eusa_doh:

Anyhow...

Welkom hier.

Willem  8)

rode 850

De Audi is al sinds eind 2009 geschorst en kan nog wel ff duren. 2010 een Citroen Xantia op gereden en ingeruilt op de Rode 850 2,5 20V, dat ging niet lang goed en dan moet je wat. Wil ook nog op vakantie dit jaar en dan heb ik wel iets fatsoenlijks nodig, denk dat ik die nu heb met de T5.
Anders heb ik iig een leuke te verkopen auto.

rode 850

#8
Foto's, Rode 850 estate, alweer weg.
           Bordoux rode 850 T5
            Audi S6 Avant Revo S










Kali-Integrali

Mooie S6, zal wel gaan als de brandweer ;D

Hoort die voorbumper zo, of heb je dat zelf aangepast? Niet helemaal mijn ding, kleur velgen zijn wel echt mijn ding, nice. Maareh, het lijkt alsof hij een plek op de bumper heeft op die foto's naast de Volvo... das mooi kIote man!

Gr-Martijn

rode 850

Citaat van: Kali-Integrali op 10-02-2011 21:40:31
Mooie S6, zal wel gaan als de brandweer ;D

Hoort die voorbumper zo, of heb je dat zelf aangepast? Niet helemaal mijn ding, kleur velgen zijn wel echt mijn ding, nice. Maareh, het lijkt alsof hij een plek op de bumper heeft op die foto's naast de Volvo... das mooi kIote man!

Gr-Martijn

De bumper heb ik helemaal moeten aanpassen om de dikke intercooler met piping kwijt te kunnen, kan wel een dikke IC inbouwen maar als ie geen koude lucht krijgt heb je er niet zoveel aan dus vandaar de aanpassing.
Ja dat is een foto uit de goede tijd, die vlek op de bumper is van een fietser die dacht dat ie sneller was als mijn S6 - NOT !!! heb ook nog schade aan de motorkap, koplamp en knipperlicht, herstel komt nog.
Ja donkere velgen op een lichte auto vind ik TOP.