[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

#2700
Niet om jou(w wagen) de grond in te boren, maar waarom verwacht je dat jouw wagen (veel) meer waard is dan de gemiddelde V70 2.5T?
Je kunt er nog zoveel op en aan schroeven, maar dat wil niet zeggen dat-ie ineens duizenden euro's meer waard is.
Ik heb mijn wagen vijf jaar geleden voor 15K gekocht en nog minimaal datzelfde bedrag erin gestoken, maar bij inruil mocht ik blij zijn met nog geen 7K.

Dat komt omdat wij geen 'bijzondere' Volvo's hebben, zoals een R. Omdat mijn wagen er zo netjes uitziet, kreeg ik al meer bij inruil dan normaal.
Ik kan mijn wagen wel laten taxeren, maar weet bij voorbaat al dat het geen schokkend bedrag zal zijn. En dat zal dan idd enkel voor de verzekering zijn, want je kunt bij verkoop wel gaan lopen wapperen met een taxatierapport, maar als een zelfde, misschien iets minder mooi, exemplaar de helft moet kosten, heeft een koper zijn keuze al snel gemaakt.

BBS

Citaat van: Bouke op 15-06-2015 07:37:44
Mag ik zo vrij zijn te vragen waar de taxatiemeneer op uit is gekomen?
Ja hoor, dat mag ;)....
Volvoloos....

BBS

Citaat van: elianmars op 15-06-2015 08:39:02
Niet om jou(w wagen) de grond in te boren, maar waarom verwacht je dat jouw wagen (veel) meer waard is dan de gemiddelde V70 2.5T?
Je kunt er nog zoveel op en aan schroeven, maar dat wil niet zeggen dat-ie ineens duizenden euro's meer waard is.
Ik heb mijn wagen vijf jaar geleden voor 15K gekocht en nog minimaal datzelfde bedrag erin gestoken, maar bij inruil mocht ik blij zijn met nog geen 7K.

Dat komt omdat wij geen 'bijzondere' Volvo's hebben, zoals een R. Omdat mijn wagen er zo netjes uitziet, kreeg ik al meer bij inruil dan normaal.
Ik kan mijn wagen wel laten taxeren, maar weet bij voorbaat al dat het geen schokkend bedrag zal zijn. En dat zal dan idd enkel voor de verzekering zijn, want je kunt bij verkoop wel gaan lopen wapperen met een taxatierapport, maar als een zelfde, misschien iets minder mooi, exemplaar de helft moet kosten, heeft een koper zijn keuze al snel gemaakt.
Het gaat mij niet eens om de waarde van onze wagen. Het gaat mij erom dat als er eens een hersenloze sigaar tegen onze wagen aan botst, de wagen niet na 1 deuk en 2 krasjes Total-Loss verklaard gaat worden.
Dat wás en is nog steeds onze insteek van het hele taxeren verhaal geweest.
In de verkoop levert een AWD al helemaal niks meer op.
Niks meer en niks minder dan dat.

Maar, waar het ook om gaat is dat als de taxateur een waarde zegt van tussen de xx en xx waarde moet ie gemakkelijk uit kunnen komen dan vertrouw ik daar op. Nu het definitieve rapport eindelijk binnen is blijkt hij zijn eigen woorden niet waar te maken omdat op marktplaats een vervangende AWD voor een drol en 2 knikkers te krijgen is. Wat dan het verschil is op technisch vlak van beide wagens doet geheel blijkbaar niet terzake :eusa_wall:

De taxatie is georganiseerd door Advies Verzekerd in Meppel en de taxatie zelf is uitgevoerd door de Jong klassieker taxaties. Advies Verzekerd doet zijn naam geen eer aan getuige de bijna onbeschofte mail die wij terugkrijgen op een simpele vraag "wanneer kunnen wij een offerte verwachten?" En mijnheer de Jong gelooft blijkbaar in luchtkastelen. Beide zijn mijne inziens niet voor herhaling vatbaar....
Volvoloos....

Sbv


V70geRwin

Citaat van: BBS op 15-06-2015 10:21:57
Citaat van: elianmars op 15-06-2015 08:39:02
Niet om jou(w wagen) de grond in te boren, maar waarom verwacht je dat jouw wagen (veel) meer waard is dan de gemiddelde V70 2.5T?
Je kunt er nog zoveel op en aan schroeven, maar dat wil niet zeggen dat-ie ineens duizenden euro's meer waard is.
Ik heb mijn wagen vijf jaar geleden voor 15K gekocht en nog minimaal datzelfde bedrag erin gestoken, maar bij inruil mocht ik blij zijn met nog geen 7K.

Dat komt omdat wij geen 'bijzondere' Volvo's hebben, zoals een R. Omdat mijn wagen er zo netjes uitziet, kreeg ik al meer bij inruil dan normaal.
Ik kan mijn wagen wel laten taxeren, maar weet bij voorbaat al dat het geen schokkend bedrag zal zijn. En dat zal dan idd enkel voor de verzekering zijn, want je kunt bij verkoop wel gaan lopen wapperen met een taxatierapport, maar als een zelfde, misschien iets minder mooi, exemplaar de helft moet kosten, heeft een koper zijn keuze al snel gemaakt.
Het gaat mij niet eens om de waarde van onze wagen. Het gaat mij erom dat als er eens een hersenloze sigaar tegen onze wagen aan botst, de wagen niet na 1 deuk en 2 krasjes Total-Loss verklaard gaat worden.
Dat wás en is nog steeds onze insteek van het hele taxeren verhaal geweest.
In de verkoop levert een AWD al helemaal niks meer op.
Niks meer en niks minder dan dat.

Maar, waar het ook om gaat is dat als de taxateur een waarde zegt van tussen de xx en xx waarde moet ie gemakkelijk uit kunnen komen dan vertrouw ik daar op. Nu het definitieve rapport eindelijk binnen is blijkt hij zijn eigen woorden niet waar te maken omdat op marktplaats een vervangende AWD voor een drol en 2 knikkers te krijgen is. Wat dan het verschil is op technisch vlak van beide wagens doet geheel blijkbaar niet terzake :eusa_wall:

De taxatie is georganiseerd door Advies Verzekerd in Meppel en de taxatie zelf is uitgevoerd door de Jong klassieker taxaties. Advies Verzekerd doet zijn naam geen eer aan getuige de bijna onbeschofte mail die wij terugkrijgen op een simpele vraag "wanneer kunnen wij een offerte verwachten?" En mijnheer de Jong gelooft blijkbaar in luchtkastelen. Beide zijn mijne inziens niet voor herhaling vatbaar....

Elk, zelfs goed bedrijf, struikelt wel een keer, helaas is dat nu bij jou gebeurt. Uit ervaring en wat ik op internet lees zijn de meesten wel tevreden over Advies verzekerd.
Mijn klassieke Mercedes had ik er ook verzekerd en liep prima met een goed advies.

Je blijft dit nu maar herhalen en daar schiet niemand wat mee op. Als ik ontevreden ben pak ik de telefoon en maak ik het bespreekbaar. Vaak pakt dit verrassend goed uit naar beider tevredenheid. Ik stel voor dat je daar energie in steekt in plaats van blijven klagen.

Voor de rest grootste plannen met de auto, succes daarmee!

BBS

@Gerwin, die voorzet heb ik ze allang gegeven, ze hoeven hem alleen maar op te pakken. Op de een of andere manier hebben ze er blijkbaar geen zin (meer) in. Dan houd het op, ze zijn mij nodig als klant om een paar centen te verdienen, ik kan rustig zonder A. V.  ;)

De auto gaat helemaal goed komen, ik heb d'r zin in! ;) :eusa_drool:
Volvoloos....

Bouke

Wat is nu de de geschatte waarde geworden dan, nou zou ik wel een bedrag willen zien eigenlijk. Want dan weten we waar we het over hebben. Het is toch zeker geen geheim of zo :eusa_think:

Boeijke

Kan me herrineren dat BJ ergens al geroepen heeft dit bedrag niet bekend te willen maken.
Maar ben dan toch ook wel benieuwd wat er in 1e instantie geroepen is en wat er daadwerkelijk op het rapport staat. Of hoe groot dat verschil dan is.

Bouke

Wat is er nou zo erg omdat te melden, ik zie het probleem niet. Het is toch interessant of wat.

BBS

Zoals Willem al aangeeft zet ik de taxatie waarde niet op het forum. Jullie zien misschien het nut er niet van in om het niet te melden, en ik zie het nut er niet van in om het wél te melden. Wat wordt je er nou wijzer van als je de waarde weet. :eusa_think:
Het is om-en-nabij 4,5x keer de dagwaarde en dat is voor mij (voorlopig) even voldoende.

Citaat van: Boeijke op 15-06-2015 18:00:23
Kan me herrineren dat BJ ergens al geroepen heeft dit bedrag niet bekend te willen maken.
Maar ben dan toch ook wel benieuwd wat er in 1e instantie geroepen is en wat er daadwerkelijk op het rapport staat. Of hoe groot dat verschil dan is.

Dat wil ik wel vermelden want persoonlijk vind ik het een groot verschil. De taxateur heeft op de meeting geroepen dat hij tussen de xx en de XX bedrag zou uitkomen. En zeer waarschijnlijker dichterbij de XX dan bij xx. Nu het rapport er is zit er een verschil tussen van 1200 euro. Dat vind ik veel.
Het verschil zit erin dat de gemiddelde wagen op MP voor een drol en 2 knikkers te krijgen is. Hoe de technische staat van het MP ding is doet dan niet ter zake.
Als dit de leidraad wordt voor het huidige taxeren dat zegt mij dat hele taxeren dus ook al niks meer.
Volvoloos....

Bouke

Nou laat dan dat hele vehaal over dat taxatie geouweneel maar weg als je niks over wil vertellen. Heeft je moedere vroeger ook de laatste bladzijdes van je voorleesboek weggedonderd zodat je zelf het einde mocht raden pfffff wat een flauwe hap :eusa_wall:

BBS

En dan sta je even te autowassen en zie je aan de rooie dit:





Afzender onbekend >:( >:( >:(
Volvoloos....

elianmars

Citaat van: BBS op 15-06-2015 20:08:56

Dat wil ik wel vermelden want persoonlijk vind ik het een groot verschil. De taxateur heeft op de meeting geroepen dat hij tussen de xx en de XX bedrag zou uitkomen. En zeer waarschijnlijker dichterbij de XX dan bij xx. Nu het rapport er is zit er een verschil tussen van 1200 euro. Dat vind ik veel.
Het verschil zit erin dat de gemiddelde wagen op MP voor een drol en 2 knikkers te krijgen is. Hoe de technische staat van het MP ding is doet dan niet ter zake.
Als dit de leidraad wordt voor het huidige taxeren dat zegt mij dat hele taxeren dus ook al niks meer.

Waarschijnlijk heeft de taxateur ter controle gekeken op (bijvoorbeeld) Marktplaats wat een gemiddelde 2.5T waard is bij verkoop. En toen beseft dat hij met zijn eerst geroepen taxatiebedrag aan de hoge kant zat.
Jij weet toch ook niet hoe het zit met de technische staat van "het MP ding"? De jouwe is ook toe aan een blokwissel, blijkbaar. Lijkt me dat dat de taxatiewaarde ook een stuk naar beneden trekt.

Maar goed, ik zal er nu over ophouden. Zolang het taxatiebedrag "geheim" wordt gehouden, heeft deze hele discussie eigenlijk geen zin  ;D

BBS

Citaat van: Bouke op 15-06-2015 20:23:30
Nou laat dan dat hele vehaal over dat taxatie geouweneel maar weg als je niks over wil vertellen. Heeft je moedere vroeger ook de laatste bladzijdes van je voorleesboek weggedonderd zodat je zelf het einde mocht raden pfffff wat een flauwe hap :eusa_wall:
Nou nou.... :eusa_think:
Volvoloos....

triton

Maar goed dat je de toyota hebt laten taxeren , dan kan je die nare schade mooi laten maken.
Professioneel raddraaier