[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

vincen tdi

Citaat van: arjen850 op 10-05-2015 09:43:40
Hey heren, jullie denken toch niet dat wij die niet hebben liggen:)

Ben ervan overtuigd dat die wel aanwezig is, maar daarom kan er toch wel antwoord op BJ zijn vraag worden gegeven
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

BBS

Weet je wat een oplossing is? Ik ga gewoon met beiden 2 week rondrijden en diegene die het beste bevalt laat ik zitten.... :evil: ;D ;D
Volvoloos....

)()()sT

Citaat van: BBS op 10-05-2015 09:37:45
Citaat van: )()()sT op 10-05-2015 09:26:28
Zo, zeg dat. Blokwissel is nog wel "standaard" tegenwoordig (;D) maar die AT-ombouw...
Heb misschien nog wel een T5 AT ECU binnenkort  :eusa_whistle:
en wat verschilt die van een 2,5T AT ECU dan? :eusa_think:

Een 2.5T ecu is voor een 2.5T en een T5 ecu voor een T5 of R :o ;D

Citaat van: arjen850 op 10-05-2015 09:43:40
Hey heren, jullie denken toch niet dat wij die niet hebben liggen:)

Nee, zoveel onderdelen heb je toch niet liggen? ;D

BBS

Dank je voor de zéér verhelderende uitleg over de verschillende AT ECU's )()()st ;D ;D ;D

Edit: beter gevraagd, wat is het verschil in schakelgedrag tussen beide ECU's?
Volvoloos....

)()()sT

Wat dat betreft niks; je hebt gewoon een AT ecu nodig, of die nou een een 2.5T komt of T5.
Daarbij laat ik even buiten beschouwing wat voor jouw setup het beste is. Als je toch nog laat chippen maakt het sowieso niks uit.

remeeus

Klein stukje uit mijn blog:

Citaat van: remeeus op 18-11-2014 22:11:14
Vanavond even aan het spelen geweest met twee verschillende TCU's (automaat computer)
De ene van een T5 en de ander van een 2.5 20v. Daar zit toch wel degelijk verschil in zeg!

Heb er de handleiding van Aisin Warner even bij gepakt en afgezien van de verschillende schakelmomenten heeft de T5 TCU geen lock-up in de tweede en derde versnelling, wel in z'n vier maar dan komt deze pas veel later in. Overigens treed de lock-up in de tweede versnelling pas in bij een olietemperatuur van 115 graden dus dan moet je al aardig je best doen ;D
Dat betekend dus dat er bij rustig rijgedrag de bak zich ook veel rustiger gedraagt en wat brandstof besparing op de koop toe :eusa_dance:

Ik kan de beschrijving nog wel even voor je opzoeken als je wilt.

BBS

Citaat van: remeeus op 10-05-2015 10:13:09
Klein stukje uit mijn blog:

Citaat van: remeeus op 18-11-2014 22:11:14
Vanavond even aan het spelen geweest met twee verschillende TCU's (automaat computer)
De ene van een T5 en de ander van een 2.5 20v. Daar zit toch wel degelijk verschil in zeg!

Heb er de handleiding van Aisin Warner even bij gepakt en afgezien van de verschillende schakelmomenten heeft de T5 TCU geen lock-up in de tweede en derde versnelling, wel in z'n vier maar dan komt deze pas veel later in. Overigens treed de lock-up in de tweede versnelling pas in bij een olietemperatuur van 115 graden dus dan moet je al aardig je best doen ;D
Dat betekend dus dat er bij rustig rijgedrag de bak zich ook veel rustiger gedraagt en wat brandstof besparing op de koop toe :eusa_dance:

Ik kan de beschrijving nog wel even voor je opzoeken als je wilt.

Wat was jouw persoonlijke mening over het rijgedrag van deze beide ecu's?
Ik heb eenmaal een rustige rijstijl, dat zal met de AT niet anders worden....
Volvoloos....

The Demon

Citaat van: BBS op 10-05-2015 10:21:12
Wat was jouw persoonlijke mening over het rijgedrag van deze beide ecu's?
Ik heb eenmaal een rustige rijstijl, dat zal met de AT niet anders worden....
Ahum!!!  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

)()()sT

BJ, remeeus heeft het over de computer van de automaatbak; jij hebt het over de ecu van de motor.
Jij moet gewoon de tcu (ecu van de automaat) uit die donor V70 gebruiken. Welke motor ecu je neemt is een andere keuze.

BBS

Citaat van: )()()sT op 10-05-2015 10:28:39
BJ, remeeus heeft het over de computer van de automaatbak; jij hebt het over de ecu van de motor.
Jij moet gewoon de tcu (ecu van de automaat) uit die donor V70 gebruiken. Welke motor ecu je neemt is een andere keuze.
ik heb het eigenlijk over de automaat kompjoeter.... :eusa_think:
Is dat de TCU?
Volvoloos....

remeeus

Citaat van: BBS op 10-05-2015 10:50:40
Citaat van: )()()sT op 10-05-2015 10:28:39
BJ, remeeus heeft het over de computer van de automaatbak; jij hebt het over de ecu van de motor.
Jij moet gewoon de tcu (ecu van de automaat) uit die donor V70 gebruiken. Welke motor ecu je neemt is een andere keuze.
ik heb het eigenlijk over de automaat kompjoeter.... :eusa_think:
Is dat de TCU?

Dat dacht ik ook te lezen.... En hij heet inderdaad TCU ;)

Wat het rijgedrag betreft heb ik toch voor de T5 TCU variant gekozen, omdat deze toch wat rustiger is in schakel gedrag. Dit heeft ook weer te maken met de eindverhouding van de bak omdat deze over de hele range toch iets minder toeren draait is de lockup in 2 en 3 niet meer zo interessant. En gaat de non T5 TCU wat onrustig rond die lockup hangen zeg maar

UserID6342

Er zit idd verschil in schakelgedrag tussen de bepaalde Aisin Warner ECU's in !  Zo zijn we bij Jos behoorlijk aan het etteren geweest om de juiste bak ECU te vinden, nadat de motor was omgebouwd van een 2.0-20V naar 2.5-20V.  De originele bak ECU laten zitten en er was compleet niet meer mee te rijden...

Een 2.5-20V ECU werd 'm ook niet helemaal en Jos rijd nu al een jaar of drie rond met een 2.5-10V ECU voor de bak.  Rijd en schakelt perfect door alle versnellingen heen, geen onrustig gedoe meer met de lock-up etc.

BBS

Ik hoor het al, gewoon een kwestie van proberen, proberen en nog eens proberen wat de beste TCU gaat worden.
De TCU regelt toch alleen de schakelmomenten van de bak??
Volvoloos....

remeeus


BBS

Ik hoop dat het magazijn in Apeldoorn voldoende verschillende TCU's heeft om de voor mij meeste ideale eruit te vissen.
Zenuwachtig schakelgedrag heb ik weinig zin in...

Dank je Pim ;)
Volvoloos....