[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Mijn R komt ook niet echt verder dan 250, dat is denk ik een redelijk vergelijk. Mijn tune komt er ook niet knal hard in als ik normaal rijd. Maar vraag ik wat dan krijg ik ook echt wat ik wil en knalt het weg maar niet lomp.
Was puur op mijn verzoek omdat ik de awd en de bak heel wil houden.
Wat ik wil zeggen , jij hebt gewoon een T5 die reageert zo als jij het prettig vind, niet meer en niet minder. Verder is het een leuk project waar veel tijd en geld in is gaan zitten, respect daar voor. Maaaar waarom koop je dan niet gewoon een V70R awd dan ben je gelijk klaar of denk ik dat verkeerd?

classicT5

Yits en Maarten, mooi gedaan! Slimme oplossing, kriebelt om het ook te doen ;)

arjen850

Waarom mag bj niet gewoon de benaming geven die hij wil? Is dat zo belangrijk voor jullie?

maruska

echt zinnig is 2.3T-T5 toch niet ? ;D
ik zou voor V70 2.3T5AWD gaan
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Citaat van: arjen850 op 22-11-2015 22:19:58
Waarom mag bj niet gewoon de benaming geven die hij wil? Is dat zo belangrijk voor jullie?

Oh nee hoor. Daar ging het me helemaal niet om.

leons850

Citaat van: NickGR op 22-11-2015 22:15:05
@leon,

maar geen yits tuning  ;D

Klopt, schutten software zit er in.
Maar bij mij hoeft er geen rekening te worden gehouden met de at en de awd. Ik heb koppelbegrensing voor mijn drijfstangen vanaf stationair tot 3500rpm ofzo.

Dus wat Bouke net zegt, bij hem is er ook rekening gehouden met de aandrijflijn.
Dan laat ik het aan de mensen die met die van mij hebben (mee)gereden hoe dat reageert.

Dus ja gewoon een T5 maximaal benutten BJ, het leukste wat er is.
Mooi hè. ;D

@Arjen, totaal niet. Gaat mij meer om hoe er gesproken word over de software en materialen van een hoop mensen hier (echt niet alleen dat van mij).
Terwijl ze daar ook nog nooit mee hebben (mee)gereden.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Jurijn R

Citaat van: maruska op 22-11-2015 22:22:40
echt zinnig is 2.3T-T5 toch niet ? ;D
ik zou voor V70 2.3T5AWD gaan

Hmmm ... B5254T4  :eusa_drool:

elianmars

Ik zal er ook verder niet meer op ingaan. Ik wens Bert-Jan heel veel plezier met zijn wagen en hoop dat de laatste storingen er ook uit gehaald worden :)

kulk

Bouke

leons850

Citaat van: elianmars op 22-11-2015 22:27:18
Ik zal er ook verder niet meer op ingaan. Ik wens Bert-Jan heel veel plezier met zijn wagen en hoop dat de laatste storingen er ook uit gehaald worden :)

Amen.
BJ wens ik ook veel plezier er mee, hoop dat het allemaal lukt.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

cornelis-b

Of BJ het nou een 2.3T-T5 noemt of Nick zijn roethok Volvo V70 T5D maakt toch geen pukkel uit, morgen komt er iemand die roept dat hij een 855R AWD heeft, kan dat? Ja dat kan want dan roept ie in eens Alle Wielen Draaien.

Waar het hier om gaat is dat er een T-5 motor is ingebouwd en de software zo is aangepast dat hij rijdt zoals BJ het prettig vind. De een wil bij acceleratie een trap in zijn rug krijgen en de ander niet.

Het is in elk geval een heel mooi project waar vele handen lang aan hebben gewerkt om het af te ronden. Zou ik deze stap genomen hebben ....................... nee ik niet maar dat is ieder zijn keuze.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Piet

Snap de hele commotie ook niet helemaal.
Worden allemaal open deuren ingetrapt hier:
Ja, het is gewoon een T5
Ja, het is de software die het verschil maakt.
Ineens een ongewenste duw in de rug bij een T5, gewoon een tekortkoming van de software
Met de aangepaste software (bin) van Maarten en mij kun je een tune maken waardoor een T5 onderin de toeren met een 15G op zijn minst net zo vlot aanvoelt als een 2.5T. (Met een 19T trouwens ook)
Dat ervaart BJ dan nu ook, vind zijn benaming daarom best wel adequaat.

Dat een T5 met de juiste software achter zou blijven in de lage toeren bij een 2.5T kun je rustig vergeten.
Koppel zat onderin, zeker met de snel opspoelende 15G.
Zoveel koppel dat het juist zaak is die te beteugelen. Ik heb juist daarvoor speciaal een stukje software geschreven in de bin, load by gear, waarmee ik, in geval van een handbak, kan mappen per versnelling.

BBS

Sjeu, mijn blog is sinds mijn gang naar bed ontploft vanwege een naam... :o ;D ;D

Sinds ik de wagen weer (tijdelijk) terug heb, heb ik er 2 week mee gereden. Aangezien wij 80% van alle te rijden kilometers binnen de gemeentegrenzen en provinciale wegen afleggen wist ik heel precies wat ik wilde van de nieuwe setup van de wagen.

Voorbeeldje: Even heen- en weer naar de camping, dat is 76 kilometer, kom ik maar liefst 24! rotondes tegen. Van April t/m oktober elke week. Met de standaard T5 tune die in de wagen zat is dat alles behalve prettig rijden. De bak moet veel en hoog in de toeren hangen iedere keer om op gang te komen. Je krijgt er een onrustig rijgedrag van.
Met het vorige blok schakelde ik terug van 5 naar 4 en na de rotonde weer van 4 naar 5. (moet er niks voor je zitten, dat dan weer wel.) Dat kon gewoon en hij pakte dat heel goed op.

Dat luie schakelen krijg je met een AT niet voor elkaar, maar iedere keer dat terug schakelen vind ik ook niet prettig. Nu met de nieuwe tune van Maarten, Piet en Yits red je het op een simpele manier om van 0 naar 100km/h te rijden zónder dat het toerental boven de 2250 uitkomt. En nee, ik ben daar geen 10 km afstand of een half uur accelereren voor nodig :evil: ;D
Dat is én was het prettige van een T en de nieuwe T5 heeft dat nu dus ook. Vandaar dat ik het nu een 2,3T-T5 noem. Van beiden het meest smeuïge in 1 tune samengesmolten. En geef je goed gas dan komt die duw in de rug echt wel, vanaf 3000rpm is die er echt wel en gaat het ook écht rap van zijn plek.

Wil je dat ondervinden dan is inderdaad het zelf rijden in mijn wagen de beste optie om daar achter te komen.

Citaat van: Bouke op 22-11-2015 22:16:53
Mijn R komt ook niet echt verder dan 250, dat is denk ik een redelijk vergelijk. Mijn tune komt er ook niet knal hard in als ik normaal rijd. Maar vraag ik wat dan krijg ik ook echt wat ik wil en knalt het weg maar niet lomp.
Was puur op mijn verzoek omdat ik de awd en de bak heel wil houden.
Wat ik wil zeggen , jij hebt gewoon een T5 die reageert zo als jij het prettig vind, niet meer en niet minder. Verder is het een leuk project waar veel tijd en geld in is gaan zitten, respect daar voor. Maaaar waarom koop je dan niet gewoon een V70R awd dan ben je gelijk klaar of denk ik dat verkeerd?
Ik hoef echt niet harder dan 250km/h, is hard zat 8)
Ik heb er ook een rustige opbouw kwa tune in zitten. Als je plankgas geeft komt die duw in de rug echt wel, en ook hier bewust gedaan om de bak en het AWD gedeelte heel te houden.
En een V70RAWD aan schaffen heeft wel gespeelt. Alleen gezien de kosten van afgelopen jaren hebben wij besloten om het zo te doen. Anders was ik het geld aan (achterstallig) onderhoud en eventueel een AWD revisie ook kwijt geweest. ;)

Citaat van: cornelis-b op 22-11-2015 23:42:46
Of BJ het nou een 2.3T-T5 noemt of Nick zijn roethok Volvo V70 T5D maakt toch geen pukkel uit, morgen komt er iemand die roept dat hij een 855R AWD heeft, kan dat? Ja dat kan want dan roept ie in eens Alle Wielen Draaien.

Waar het hier om gaat is dat er een T-5 motor is ingebouwd en de software zo is aangepast dat hij rijdt zoals BJ het prettig vind. De een wil bij acceleratie een trap in zijn rug krijgen en de ander niet.

Het is in elk geval een heel mooi project waar vele handen lang aan hebben gewerkt om het af te ronden. Zou ik deze stap genomen hebben ....................... nee ik niet maar dat is ieder zijn keuze.
Niks meer aan toe te voegen :eusa_clap: :eusa_clap:

Citaat van: Piet op 23-11-2015 00:22:18
Snap de hele commotie ook niet helemaal.
Worden allemaal open deuren ingetrapt hier:
Ja, het is gewoon een T5
Ja, het is de software die het verschil maakt.
Ineens een ongewenste duw in de rug bij een T5, gewoon een tekortkoming van de software
Met de aangepaste software (bin) van Maarten en mij kun je een tune maken waardoor een T5 onderin de toeren met een 15G op zijn minst net zo vlot aanvoelt als een 2.5T. (Met een 19T trouwens ook)
Dat ervaart BJ dan nu ook, vind zijn benaming daarom best wel adequaat.
En ik vind het weer knap dat jullie dit gewoon zo in de vrije uurtje uit zitten te vogelen :eusa_clap: :eusa_clap:

Edit: net geprobeerd, met de stroom mee niet boven de 2250 rpm uit komen. :D
Volvoloos....

elianmars

Ging jij in vierde versnelling over een rotonde? Té lage toeren tijden is ook weer niet goed voor een motor  :eusa_shifty: