[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

Piet

BBS

Ja Piet was met koude motor. Ik ben heel benieuwd wat ie doet als de motor warm is. Want daar draaid het om...
Ik heb liever niet dat het blok kapot draaid vanwege te weinig oliedruk...
En aangezien oliedruk mij meer zegt dan olietemperatuur ;)
Volvoloos....

Piet

6 bar geeft ie bij mij ook koud stationair.
Als ie goed warm is blijft ie bij mij net boven de 1 bar stationair en weer oplopend met toeren maken.
Eigenlijk kun je aan de druk aardig goed afleiden of de olie op temperatuur is (mits er niks aan de hand is met de motor)

)()()sT

razorx

The Demon

Ziet er keurig uit B-J, alleen nog ff stofzuigen in de auto.

BBS

Is Dirk zijn rommel :evil: ;D
Volgende week gaan we met de wagen aan, van binnen en van buiten ;D

Citaat van: The Demon op 05-11-2016 14:55:52
Volvoloos....

The Demon

Citaat van: BBS op 05-11-2016 15:19:24
Is Dirk zijn rommel :evil: ;D
Volgende week gaan we met de wagen aan, van binnen en van buiten ;D

Citaat van: The Demon op 05-11-2016 14:55:52
;D

UserID6342

Het blijft een vreselijk gekloot iedere keer, om die verloopnippels er netjes in te krijgen met het hele zooitje nog in de auto... Je kunt er niet fatsoenlijk bij, oliepijlstok en stuurbekrachtigingsleidingen zitten je standaard in de weg.  Voor het gemak zou je het blok eruit moeten halen en dan die nippels erin bouwen, maar dat is ook weer zoiets.. :eusa_whistle:

Bij de motor van Yits was dit een heel stuk makkelijker om te doen.....

Maandag zien dat wij hem herkeuren en dat de APK er weer op zit, dat is voor nu het belangrijkste. Ook hier vielen de APK punten mij weer heel erg mee.

a)LV stuurhuishoes gescheurd en LV stuurkogelspeling te groot
b)na de APK tune erin gezet te hebben, CO iets te hoog, lambda OK, dus tune aangepast iov Yits
c)zijknipperlichtjes te wit (nieuwe oranje lampjes gemonteerd)

BBS

2 jaar geleden wist ik nog niet dat we er een oliedruk meter in wilden maken. Dat kwam dit zomer pas ter sprake, anders hadden we het beter direct kunnen doen. :D
Maar mooi dat ie het nu dus doet, weet je trouwens al wat de druk is als de olie wat op temperatuur is?
Volvoloos....

UserID6342

Geen idee kerel, dat zie ik morgen wel als ik ga herkeuren / afmelden ;D. Zonde om daar extra een stuk voor te rijden zodat de olie warm is, terwijl ik morgen toch moet rijden.  Morgen weten we dus meer ;D

BBS

Citaat van: Dirk342 op 06-11-2016 10:12:51
Geen idee kerel, dat zie ik morgen wel als ik ga herkeuren / afmelden ;D. Zonde om daar extra een stuk voor te rijden zodat de olie warm is, terwijl ik morgen toch moet rijden.  Morgen weten we dus meer ;D
Je wilt gewoon zo min mogelijk in die grijze frikandel sturen.... Dat is het :evil: ;D ;D
Volvoloos....

UserID6342

Hahahaha, nee echt niet en maakt mij totaal niets uit.  Maar vind het echt gekkenwerk om hier speciaal een stukje voor te gaan rijden zodat de olie warm is, terwijl ik er morgen toch mee weg moet... Zonde van de brandstof vind ik dat.

classicT5

BBS

AaPeeKaatje zit er weer op, dus we kunnen weer een jaar :D

Vandaag heeft Dirk ook een stuk gereden met de wagen zodat de olie mooi warm is.
1,8 Bar op stationair en richting 3 Bar bij ongeveer 2000 toeren. Kortom blok en oliepomp zijn kerngezond :eusa_dance:

Bij 2000 toeren.....

Komende week nog een paar puntjes op i zetten en dan weer fijn doorroffelen :eusa_dance:
Volvoloos....