[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

elianmars


Jurijn R

Voor de wakkere bakker, heb ik wel nog een oliedruk setje liggen, die met een koppeling past op het oliedruk contact.
Met meter etc  ;)

BBS

Citaat van: elianmars op 07-11-2016 20:48:48
2000 toeren is toch ook nog stationair ;D
Bijna.... ;D
Met de Boost Threshold MOD is 2000 toeren al een mooi stukje koppel onder je voet :D Beter en lekkerder dan zonder de MOD.
Het geeft alleen wel mooi aan dat een lichte toerental verhoging al zorgt voor een mooie stijging van de oliedruk. En daar ging het mij om eerlijk gezegd.
Na al die ervaringen met zwabberende oliedrukken had ik daar ff geen zin meer in :eusa_think:
Volvoloos....

BBS

De AWD is weer thuis na een weekje of twee logeren bij Dirk voor de APK en het jaarlijkse onderhoud. :eusa_dance:
Bij de APK kwam weinig bijzonders naar boven behalve een paar verouderde lampjes in de zijknippers, te veel speling op de linkerstuurkogel en een sturhuishoes die de tand des tijds niet doorstaan heeft.
Volgens Dr. Dirk weinig bijzonders. ;D
Wel had ik zelf een lijstje met "kleine" irritaties, een knakkend raam, krakende aircomotor en nog wat klein geneuzel. Ook zijn de remmen nagekeken, de jaarlijkse oliebeurt is ook weer uitgevoerd.
Alles is weer in topconditie hersteld en de wagen is op de cardanas na in een topconditie bevonden. En ik wil dat ook zo houden eigenlijk.
Na een week of 2 op de Harley Trapson en het roode wagentje van Jennie is het rijden in de Altijd Weer Donderen gewoon een feestje :eusa_dance: :eusa_clap:
Na een rit van 150 kilometer waarbij de olie door-en-door warm is blijft de oliedruk bij stationair rond de 2 Bar staan en tijdens het cruisen rond de 4 Bar. Al met al dik voor elkaar dus.



Wel doet de Altijd Weer Donderen zijn naam eer aan, bij het monteren van de tussenas "knakt" er wat aan het linker voorwiel. 1 as niet goed kan gebeuren maar Dirk had nog de as liggen van de donorwagen. Die er onder gezet en exact het zelfde verhaal. Dat 2 assen niet goed zijn vinden wij beide een beetje te veel toeval en daar geloven wij (Dirk en Ik) niet in.
Dirk kan het beter omschrijven dan ik, het enige wat vervangen is met de ombouw is de H.O. En de as die daar aan zat heb ik nu ook in Hoogeveen liggen.
Iemand een idee van wat er aan de hand kan zijn met dat "knakken/knoepen?"

Voor de rest is het een fijne auto om in te rijden, én aan te werken :eusa_dance: aldus Dirkie. En ik ben er nog steeds blij mee.
De eerste plannen voor het ding zijn ook al weer gemaakt 8) :D
Volvoloos....

leons850

Zijn er gaten (uitsparingen) gezaagd in het dashboard om die meters er in te passen?
Of zijn deze meters zo klein dat ze er naast passen?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

classicT5

Die zitten in zon telefoonhouder die je aan je middenconsole bevestigt.

leons850

Citaat van: classicT5 op 18-11-2016 10:50:06
Die zitten in zon telefoonhouder die je aan je middenconsole bevestigt.

Dat zie ik, dat heb ik ook.
Maar die van mij wil niet netjes aan m'n dashboard aansluiten omdat de meters te dik zijn.
Vroeg mij af of dit is opgevuld oid?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BBS

Citaat van: leons850 op 18-11-2016 10:51:14
Citaat van: classicT5 op 18-11-2016 10:50:06
Die zitten in zon telefoonhouder die je aan je middenconsole bevestigt.

Dat zie ik, dat heb ik ook.
Maar die van mij wil niet netjes aan m'n dashboard aansluiten omdat de meters te dik zijn.
Vroeg mij af of dit is opgevuld oid?
Leon,

Ik heb met een slijptol voorzichtig wat weggehaald aan de buitenste rand van het dashboard.
Anders passen de meters gewoon niet lekker.
Heb je wel een uitgeslepen rand aan het dashboard maar daar zit de kuda steun overheen. En de meters gaan toch niet weg, zijn vitale onderdelen geworden van de wagen intussen.
Er zouden haast 3 meters onder elkaar passen, ware het niet dat de kuda onderaan wat schuin naar binnen loopt en het dan allemaal heel krap en fragiel wordt in de steun zelf.....
Volvoloos....

leons850

Dus toch. :D
Bedankt voor de uitleg, dan moet ik nog even verder zoeken.
Hoe wel ik al we een mogelijke oplossing heb vind ik dit ook wel interessant.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BBS



Vorige week was Koen hier om die grijze frikandel te poetsen. Koen aan de buitenkant en ikzelf de binnenkant gedaan. Leer ontvet en weer netjes in een dikke laag leervet gezet en weer uitgewreven.
Ik heb er nog geen foto's van, vandaag komt die AWD weer uit de garage sinds afgelopen zondag. :eusa_shifty:

Wat mij vorige week wel opviel en ook pijnlijk achterkwam is dat de gasdempers alweer lek waren. De klep kwam hard en onverwacht op mijn rug terecht.
Toevallig dat Hugo op maandag een setje nieuwe "Stabilus" gasdempers aanbood op het forum. En die er vandaag in gezet.
Uit de oude demper kwam al olie uit, de rolhoes en kunststof hemel afdekplaat zitten er al vol mee.
Het zit er weer in, uiteindelijk is het een kusje van niks.

De oude demper:


Oud en nieuw naast elkaar:


De nieuwe in detail:


En dan krijg je dit:


Laat die kerstboom nu maar komen, klep blijft nu mooi openstaan ;D ;D
Volvoloos....

T5-4life

Is altijd een dankbaar klusje. Wat voor dempers zaten er eigenlijk in?
C70 T5 coupe LPI 1998 394 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 314 dkm

BBS

Er staat VDT op de gasdempers en verder niet te teveel meer.
De achterklep vloog altijd omhoog zonder eindstop...
Volvoloos....

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 394 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 314 dkm

)()()sT


BBS

Volvoloos....