[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

)()()sT


Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

BBS

#139
Even wat anders.
Gisteravond de nivomats vervangen die ik van forumlid Eric Kubbe heb overgenomen.
Montage van die nivomats gaat heel makkelijk, de moer bovenop losdraaien en 1 slag erop laten zitten.
De 2 moeren aan de onderkant van de nivomat losdraaien en de nivomat in zijn geheel een slagen draaien. Dan laat ook de bovenste moer los en kan je de nivomat in zijn geheel rechtstandig door de draagarm naar beneden halen.
Montage gebeurd in omgekeerde volgorde. Binnen 45 minuten waren de nivomats aan beide zijden vervangen.
De reden van de vervanging was omdat de wagen een erg belabberde wegligging had. >:( Elke hobbel of drempel voelde je de achterkant om-en-om veren/schommelen.

De gebruikte nivomats zijn er nu onder gezet en het rijd weer als vanouds :eusa_dance:

Even een fotootje van de oude nivomats zoals ze onder de wagen zijn weggehaald.
P.S. de wagen is hiermee goedgekeurd :eusa_think:




Edit: iets toegevoegd..
De linker nivomat kun je zo met de hand naar boven en beneden bewegen. Je voelt totaal geen weerstand meer :eusa_think:
Hoezo tot op draad versleten ???
Volvoloos....

mehn

Oei, die zal wel flink naar 1 kant getrokken hebben met de oude dempers?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BBS

Citaat van: mehn op 14-04-2011 13:18:34
Oei, die zal wel flink naar 1 kant getrokken hebben met de oude dempers?


Op zich viel het best mee. De wagen trok niet, trilde niet. niks noppes nada.
Alleen als je op een slechte weg reed, klinkers, slecht wegdek etc, stuiterde de wagen de laatste tijd van links naar rechts.
Ook het afrijden van een drempel stuiterde de wagen nog een paar na. Nu met de nieuwe nivomats, rijd het weer als vanouds. :eusa_dance:
Volvoloos....

The Volvoboy

Staat ie ook hoger op z'n pootjes nu, of niet? (vanwege de R nivomats)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

thuur

Ze zijn toch niet lek? Dan is het gewoon APK OK :D


Gr 8)

BBS

Lek was 'ie wel >:( De hele klerezooi op/aan/onder/boven de linker achter draagarm is 1 grote vette bende. :o De moeren waren in eerst instantie niet weer te vinden en die heb ik onder de rommel weg gekrabt, nadat ik aan de andere zijde had gekeken hoe e.e.a. precies zit en waar.
Het wisselen van de nivomats was al met al 45 minuten werk (met brug) en schoonmaken duurde bijna net zo lang. >:( Dat moeten ze gezien kunnen hebben tijdens de APK keuring. 1 Voordeel had het dan wel weer, het roest daar in inder geval niet. ;D
Ook het kloppend geluid wat achter weg kwam is nu verholpen. Ik meende eerst dat de uitlaat tegen de onderkant aan klapperde, maar het bleek dus de nivomat te zijn. :-[
Maar goed, alles weer klaar en het rijd als een trein :D
Volvoloos....

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

BBS

Citaat van: Jack v op 14-04-2011 22:34:56
lekker toch, nu nog een trekhaakje ;)

Yep, en dan is het werkpaard bijna compleet :D Compleet genoeg dat ik mij overal mee kan redden, en dat ik niet meer de wagen van mijn ouders nodig ben :eusa_dance:
Volvoloos....

)()()sT

Citaat van: The Volvoboy op 14-04-2011 16:37:00
Staat ie ook hoger op z'n pootjes nu, of niet? (vanwege de R nivomats)

Hoe bedoel je dat? Dan zou ie juist lager moeten staan als ie eerst de 'normale' hoogte had ;)

BBS

Nadat de nivomats vervangen zijn, staat deze nu wel wat lager op zijn achterwielen ten opzichte van de voorwielen :eusa_think:
Ik denk dat een setje verlagings veren nu wel een noodzakelijk iets gaan worden.



 
Zo staat hij nu op zijn achterveren:                                                        en dit is de voorkant van het geheel:


Zo hoog als hij nu staat op de voorwielen, stond hij ook op de achterwielen. Eerlijk gezegd moet ik wel erkennen dat zoals hij nu staat op de achteras ik mooier vind staan dan op de vooras. :eusa_drool: Ik was eerst nog niet echt te porren voor verlaging, maar nu ??? ;D
Hier nog even een foto van het geheel zoals hij er nu bij staat:


Hij "hangt" naar mijn idee erg naar achter, dus de voorkant verlagen is een "must" geworden :o
Er is alleen nog enige twijfel of 30mm verlagen of 40mm verlagen ??? Hij moet nog wel op een normale manier over de drempels heen kunnen...
Volvoloos....

Jack v

Ik ging voor 30mm. Stond volgens mij zelfs nog een set in de aangeboden advertenties.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.