[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

UserID6342

Ja, dat kan idd BJ !  Je motor ecu denkt dat de auto koud is en zal een verrijking van je mengsel gaan toepassen, waardoor je dus eigenlijk de boel verzuipt.  Alleen met lang doorstarten krijg je 'm dan aan het lopen.

The Volvoboy

Jeetje BJ, opname kwaliteit kan wel beter hoor, in het echt bromt ie veel meer ;D ;D

Maar hij start nu inderdaad gewoon prima... :eusa_think:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

BBS

Wat mij trouwens ontzettend mee valt is dat de wagen toch relatief snel over schakelt van benzine naar gas. :eusa_think:
Binnen de anderhalve minuut als de motor koud is en wanneer het ding wel warm is, schakelt 'ie al over binnen de 30 seconden :D

Valt mij reuze mee, want ik had gedacht dat 'ie dat veel langzamer zou doen.

Het is trouwens best grappig, hele stukken rijden zonder dat je de bezine meter ziet dalen ;D
Nog grappiger is tanken aan de pomp, 28 liter voor nog geen 2 tientjes ;D ;D 8)
Volvoloos....

widebody

Citaat van: BBS op 11-12-2013 06:14:06
Wat mij trouwens ontzettend mee valt is dat de wagen toch relatief snel over schakelt van benzine naar gas. :eusa_think:
Binnen de anderhalve minuut als de motor koud is en wanneer het ding wel warm is, schakelt 'ie al over binnen de 30 seconden :D

Valt mij reuze mee, want ik had gedacht dat 'ie dat veel langzamer zou doen.

Het is trouwens best grappig, hele stukken rijden zonder dat je de bezine meter ziet dalen ;D
Nog grappiger is tanken aan de pomp, 28 liter voor nog geen 2 tientjes ;D ;D 8)

Scheelt dat jij niet veel km maakt. Anders stond je heel vaak te tanken  ;D.

BBS

Citaat van: widebody op 11-12-2013 06:55:39
Citaat van: BBS op 11-12-2013 06:14:06
Wat mij trouwens ontzettend mee valt is dat de wagen toch relatief snel over schakelt van benzine naar gas. :eusa_think:
Binnen de anderhalve minuut als de motor koud is en wanneer het ding wel warm is, schakelt 'ie al over binnen de 30 seconden :D

Valt mij reuze mee, want ik had gedacht dat 'ie dat veel langzamer zou doen.

Het is trouwens best grappig, hele stukken rijden zonder dat je de bezine meter ziet dalen ;D
Nog grappiger is tanken aan de pomp, 28 liter voor nog geen 2 tientjes ;D ;D 8)

Scheelt dat jij niet veel km maakt. Anders stond je heel vaak te tanken  ;D.
Maak ik ook niet, en ik wil het ook niet.
Kan allemaal mooi uit zo, net boven de kantelgrens over wel/geen gas. ;D ;D
Volvoloos....

widebody

Citaat van: BBS op 11-12-2013 06:58:36
Citaat van: widebody op 11-12-2013 06:55:39
Citaat van: BBS op 11-12-2013 06:14:06
Wat mij trouwens ontzettend mee valt is dat de wagen toch relatief snel over schakelt van benzine naar gas. :eusa_think:
Binnen de anderhalve minuut als de motor koud is en wanneer het ding wel warm is, schakelt 'ie al over binnen de 30 seconden :D

Valt mij reuze mee, want ik had gedacht dat 'ie dat veel langzamer zou doen.

Het is trouwens best grappig, hele stukken rijden zonder dat je de bezine meter ziet dalen ;D
Nog grappiger is tanken aan de pomp, 28 liter voor nog geen 2 tientjes ;D ;D 8)

genoeg danelt dat jij niet veel km maakt. Anders stond je heel vaak te tanken  ;D.
Maak ik ook niet, en ik wil het ook niet.
Kan allemaal mooi uit zo, net boven de kantelgrens over wel/geen gas. ;D ;D

Das net genoeg dan. Ga ik niet redden met 30tkm per jaar. Rij nu diesel ruim 700km op een vulling. Enet de caravan nog steeds 500km. Hoef ik niet zo vaak te tanken :eusa_whistle:

BBS

In verband met het enorme tijdgebrek de komende tijd heeft de garage (Nijwa) de koelvloeistof en temperatuur zender vervangen.
Of ik verbeeld het mij, maar ik heb werkelijk het idee dat het koelwater sneller warm is. Het gas gebeuren schakeld ook sneller om van benzine naar gas bij een koude start. Ook start de wagen nu wel een stuk beter heb ik het idee.
Net vandaag 1 koude start gehad en binnen de minuut staat de wagen al op gas te pruttelen. :eusa_dance:
Volvoloos....

toppertje

Citaat van: BBS op 12-12-2013 21:17:56
In verband met het enorme tijdgebrek de komende tijd heeft de garage (Nijwa) de koelvloeistof en temperatuur zender vervangen.
Of ik verbeeld het mij, maar ik heb werkelijk het idee dat het koelwater sneller warm is. Het gas gebeuren schakeld ook sneller om van benzine naar gas bij een koude start. Ook start de wagen nu wel een stuk beter heb ik het idee.
Net vandaag 1 koude start gehad en binnen de minuut staat de wagen al op gas te pruttelen. :eusa_dance:

das wel lang hoor.
mijne schakelt na plusminus 10sec al over op lpg :eusa_whistle:

BBS

Citaat van: toppertje op 12-12-2013 21:49:39
Citaat van: BBS op 12-12-2013 21:17:56
In verband met het enorme tijdgebrek de komende tijd heeft de garage (Nijwa) de koelvloeistof en temperatuur zender vervangen.
Of ik verbeeld het mij, maar ik heb werkelijk het idee dat het koelwater sneller warm is. Het gas gebeuren schakeld ook sneller om van benzine naar gas bij een koude start. Ook start de wagen nu wel een stuk beter heb ik het idee.
Net vandaag 1 koude start gehad en binnen de minuut staat de wagen al op gas te pruttelen. :eusa_dance:

das wel lang hoor.
mijne schakelt na plusminus 10sec al over op lpg :eusa_whistle:

Heb jij ook Vialle LPI dan?
Volvoloos....

)()()sT

Ik vind dat snel, met vrieskou draait de mijne echt wel langer op benzine hoor. Heb het dus over die minuut, niet die 10 seconden ;)

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

BBS

Ja, lambda lampje is ook uit. Was alleen de Engine Coolant Temperature ECT storing. 8)
Gisteravond gewist en nu ook uit...
Volvoloos....

toppertje

Citaat van: BBS op 12-12-2013 21:53:27
Citaat van: toppertje op 12-12-2013 21:49:39
Citaat van: BBS op 12-12-2013 21:17:56
In verband met het enorme tijdgebrek de komende tijd heeft de garage (Nijwa) de koelvloeistof en temperatuur zender vervangen.
Of ik verbeeld het mij, maar ik heb werkelijk het idee dat het koelwater sneller warm is. Het gas gebeuren schakeld ook sneller om van benzine naar gas bij een koude start. Ook start de wagen nu wel een stuk beter heb ik het idee.
Net vandaag 1 koude start gehad en binnen de minuut staat de wagen al op gas te pruttelen. :eusa_dance:

das wel lang hoor.
mijne schakelt na plusminus 10sec al over op lpg :eusa_whistle:

Heb jij ook Vialle LPI dan?

haha,nee gelukkig niet. ;D
verdamper systeem die bij 2000tpm overschakeld,gelijk bij het wegrijden en overschakelen van de 1e na de 2e versnelling schakeld hij al over op lpg.
ik hoef dan ook nagenoeg nooit benzine te tanken.

BBS

Kijk en ik wilde die 20% vermogens verlies met een dampgas systeem niet hebben.
Ik heb al een iets grotere turbo liggen en die gaat er een keer tussen met aangepaste software ;)
LPI kan dat handelen en dampgas wordt dan al weer zo-zo. Vandaar dat ik toch bewust gekozen heb voor LPI. ;)
Volvoloos....

toppertje

met rustig toeren merk je weinig van die 20? % vermogens verlies hoor ;D
kwam ik jou vandaag tegen tussen Gieten-Veendam zo tegen 12 uur ongeveer?