[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


BBS

Citaat van: Hans Duiven op 28-12-2014 23:04:00
Citaat van: BBS op 28-12-2014 22:49:15
Citaat van: Hans Duiven op 26-12-2014 18:41:47
Heb je al gemeten wat de lading is, of wat er geladen wordt (accuspanning, debiet van de dynamo) bij stationair draaien?
Vandaag gemeten. Bij stilstand en niks doen meet ik 12,33 Volt. Zet je de wagen op contact zie je de spanning dalen tot 11,9 Volt.
Tijdens het starten dondert de spanning onderuit naar 7-8Volt om vervolgens op te klimmen naar 12-13 bij eerste tekenen van leven van de motor. Loopt de motor heel even klimt de spanning op tot 14,1Volt en blijft daar ook mooi in de buurt. Met verhoogd toerental max 14,2Volt.

De plus kabel meet ik navenant geen verlies, alleen op de massa tussen accu en een bout van het voorscherm 1,5 Ohm aan weerstand. Duidelijk is dus dat de massakabels vervangen dienen te worden.
Ook Nick zijn roethok gemeten, ook deze netjes op de 14,1 Volt op de accu vlot na het starten. ;)

Kijk eens aan. Dus massaal vervangen die kabels  :D

Volgende week zaterdag 10-01 gaan we zien hoe de kabels erbij staan. Alle ouwe meuk gaat eruit inclusief 2 nieuwe "zware" accuklemmen.
Hopen dat het allemaal een stuk beter gaat. :eusa_pray: ;D

Nick, ik ben er om 10 uur, jij er achteraan om die ouwe troep te vervangen? ;D ;D
Volvoloos....

BBS

Volvoloos....

The Demon

Ga je die oude kabels nu aan Nick verkopen?  ;D :eusa_whistle:

BBS

Citaat van: The Demon op 02-01-2015 21:59:58
Ga je die oude kabels nu aan Nick verkopen?  ;D :eusa_whistle:

Ja Walter, Nick wil ook graag een keer een slecht startende roffel hebben :angel: ;D

Maar dat weet Nick nog niet.... :eusa_shhh: ;D
Volvoloos....

The Demon

Citaat van: NickGR op 02-01-2015 22:02:49
Citaat van: The Demon op 02-01-2015 21:59:58
Ga je die oude kabels nu aan Nick verkopen?  ;D :eusa_whistle:

Nee hoor Walter, ik heb speciale gouden kabels besteld.  ;D

Dan heeft mijn auto tenminste nog iets van waarde  :eusa_whistle:
Vandaar dat B-J dat busje goudverf wilde overnemen van mij  :evil:

BBS

Ga nou niet alles aan de grote klok lopen hangen Walter... :eusa_boohoo: :evil:
Volvoloos....

The Demon

Gezien deze reactie:
Citaat van: NickGR op 02-01-2015 22:08:48
Nee Walter, als ik zeg goud. Dan heb ik het over echt goud,  :-*
niet over verf  :eusa_naughty:
Hij heeft nog niets door B-J  ;)

arjen850

Citaat van: BBS op 01-01-2015 10:45:55
Citaat van: arjen850 op 31-12-2014 22:23:10
Citaat van: NickGR op 31-12-2014 12:05:49
Deze dus  ;D

https://db.tt/D4AvLCTu

Jup;)
Is 't wat Arjen? Zo'n mooie FH4? :eusa_drool:
De Nijwa gaat bij ons weg half Januari :eusa_wall: :eusa_snooty:

Prachtige wagen, hoeveelheid knopjes en verlichting is wel even wennen. Wel gaaf alles vanuit stuur bedienen;)

BBS

Vandaag een knutseldagje thuis gehad. Aangezien wij maandag overstappen van Ziggo naar Telfort alles in 1 glasvezel moeten de modems verhuizen van de ene kant van het huis naar de andere kant. Dat betekend allemaal nieuwe kabels trekken en de oude kabels volgende week verwijderen.
Ziggo is leuk, maar als je meerdere TeeVee's hebt ben je ook meerdere decoders nodig. Het leuke van Telfort is dat onze hoofd televisie beneden interactief wordt met een UTP kabel, maar een tweede TV boven kan gewoon op de 1980 manier met een Coax kabel aangesloten worden.  :eusa_dance:
Telfort bied namelijk als enige de mogelijkheid een anloge verbinding aan voor een tweede TV. Tevens worden de radio signalen ook via diezelfde analoge Coax kabel aangeboden.

Dus vandaag een Coax kabel naar boven gemaakt voor de TV en een Coax kabel naar de reciever zodat we maandag ook weer op de ouderwetse manier radio kunnen luisteren zonder het via de decoder/televisie te moeten doen. :eusa_dance:
De televisie boven moet ook weer op de ouderwetse manier zenders gaan zoeken, maar zappen gaat ook hier zonder een extra decoder.

Ik vind het uiterst prettig om op deze manier 1980 te combineren met 2015. Het gemak van toen en het comfort van nu ;D ;D

Verder zijn de spullen besteld voor de massa en voedingsperikelen van de V70 en die hoop ik binnenkort binnen te krijgen. Dan kunnen die de tiende van Januari bij Dirk gemonteerd worden en laat de winter dan maar komen :eusa_dance: :D
Volvoloos....

The Demon

Heb je boven ook een TV uit 1980 staan of een HD flatscreen?
HD via een coax gaat hem niet worden hoor, je krijgt wel weer de ouderwetse beeldruis erbij ben ik bang.

Wij hebben wel een tweede decoder boven en die zit gewoon met een UTP kabel in het netwerk via een switch, er loopt dus maar 1 kabel naar boven.

BBS

Citaat van: The Demon op 03-01-2015 16:29:11
Heb je boven ook een TV uit 1980 staan of een HD flatscreen?
HD via een coax gaat hem niet worden hoor, je krijgt wel weer de ouderwetse beeldruis erbij ben ik bang.

Wij hebben wel een tweede decoder boven en die zit gewoon met een UTP kabel in het netwerk via een switch, er loopt dus maar 1 kabel naar boven.

Wij hebben boven nog gewoon zo'n ding met een toeter aan de achterkant. Een TeeVee uit 1980 maar dan met een interne DVD speuler.
Zo lang die het nog doet, ga ik hem niet vervangen. Dus in dit geval voldoet Coax prima. ;) ;D
Volvoloos....

BBS

Vandaag de spullen binnen gekregen van de stroomwinkel.nl:


klik voor hi-res.


Meer dan genoeg om zaterdag Dirk mee te laten vermaken.
Zelf ga ik zaterdag mijn binnenscherm linksvoor vervangen. Daar zit al bijna 2 jaar een gat in. Eindelijk komt er dan een nieuw binnenscherm in.
Verder is olie, en een filter ook voor handen, als ik nog wat tijd over heb ga ik de olie ook nog even verversen...

Oh ja, popnagels besteld bij de dealer in Meppel.... Kreeg bijna een hartstilstand bij het horen van die prijs :o
€1,60 ex BTW per stuk. :o :o Ik ga wel een keer op zoek naar een doosje nagels en een beetje zwarte primer... :eusa_think:
Volvoloos....

UserID6342

Hahahaha, gaat 'm niet worden met die universele popnagels ;D ;D, zijn te kort ;D ;D

Hans Duiven

ik snap ook niet dat je niet even langs Brouwer gaat, ligt toch ook op de route

Daar kosten ze 1 euro p/stuk