[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Volvoloos....

BBS

Citaat van: NickGR op 08-11-2015 14:02:55
Citaat van: BBS op 08-11-2015 13:58:27
Citaat van: NickGR op 07-11-2015 15:02:44
Citaat van: Vulk op 07-11-2015 15:02:08
Fotooooooooooooooooooooo's!

Nee filmpje  :angel:
asjeblieft ;)

https://dl.dropboxusercontent.com/u/91608787/Auto/Ombouw/2015-11-07%2012.30.26.mov

da's een oud filmpje, die ken ik al  :eusa_whistle:
Voor een nieuw filmpje moet je toch écht ff wachten.....
21-11 mag je mee voor een proefritje, als eerste en enigste die in mijn wagen mag rijden.... Op Jennie, Dirk en Arjen na.
Volvoloos....

innocenti

Citaat van: NickGR op 07-11-2015 21:28:53
Citaat van: BBS op 07-11-2015 20:34:32
Het enige frappante was een beetje, dat ik min of meer het schakelgedrag verwachte van een adaptieve bak. Met name van een diesel. (NickGR)
Dat blijkt in de verste verte dus niet te kloppen en daar moest aan gewend worden.

Volgens mij heeft deze bak gewoon een standaard schakelprogramma, heel anders als dat adaptieve gebeuren.
maar goed adaptief is ook niet echt het walhalla hoor, als je een tijdje rustig rijd schakelt hij bij lage toeren boterzacht door, echter als je dan op volle kracht gaat rijden waarbij hij op hoge toeren moet schaken is hij nogal erg bruut  :eusa_shifty:

Edit: Dat brute schakelgedrag bij vol vermogen had mijn R ook last van  :eusa_shhh:
Addaptief in deze betekend dat het schakelgedrag veranderd met de stand van het gaspedaal. Zachtjes gas geven is zacht schakelen, hard gasgeven is harder schakelen. Doet de mijne ook al 260000km. De addaptieve AT is gekoppeld aan een ETG geloof ik.
De bak heeft een heel klein beetje leergedrag dacht ik. Duurt wel n paar 1000km. Dat merk je pas als de accu er even is afgeweest.

BBS

Citaat van: NickGR op 08-11-2015 14:13:04
Citaat van: innocenti op 08-11-2015 14:09:08
Het enige frappante was een beetje, dat ik min of meer het schakelgedrag verwachte van een adaptieve bak. Met name van een diesel. (NickGR)
Dat blijkt in de verste verte dus niet te kloppen en daar moest aan gewend worden.

Volgens mij heeft deze bak gewoon een standaard schakelprogramma, heel anders als dat adaptieve gebeuren.
maar goed adaptief is ook niet echt het walhalla hoor, als je een tijdje rustig rijd schakelt hij bij lage toeren boterzacht door, echter als je dan op volle kracht gaat rijden waarbij hij op hoge toeren moet schaken is hij nogal erg bruut  :eusa_shifty:

Edit: Dat brute schakelgedrag bij vol vermogen had mijn R ook last van  :eusa_shhh:
Addaptief in deze betekend dat het schakelgedrag veranderd met de stand van het gaspedaal. Zachtjes gas geven is zacht schakelen, hard gasgeven is harder schakelen. Doet de mijne ook al 260000km. De addaptieve AT is gekoppeld aan een ETG geloof ik.
De bak heeft een heel klein beetje leergedrag dacht ik. Duurt wel n paar 1000km. Dat merk je pas als de accu er even is afgeweest.

Als je idd een reset doet dan merk je dat de bak anders reageert, maar als je dan flink gas geeft schakelt hij mooi op hoge toeren.
als je dan weer een hele tijd snelweg hebt gereden dan is dat mooie schakelen bij hoge toeren weg  :eusa_think:

Moet je natuurlijk wel wat harder gaan dan gedurende een afstand van 150 km gemiddeld 99 km/h op de CC rijden :evil: :evil:
Daar wordt elke bak lui van ;D ;D ;D
Volvoloos....

BBS

Citaat van: NickGR op 08-11-2015 14:18:13
Citaat van: BBS op 08-11-2015 14:15:48
Citaat van: NickGR op 08-11-2015 14:13:04
Citaat van: innocenti op 08-11-2015 14:09:08

maar goed adaptief is ook niet echt het walhalla hoor, als je een tijdje rustig rijd schakelt hij bij lage toeren boterzacht door, echter als je dan op volle kracht gaat rijden waarbij hij op hoge toeren moet schaken is hij nogal erg bruut  :eusa_shifty:

Edit: Dat brute schakelgedrag bij vol vermogen had mijn R ook last van  :eusa_shhh:

Als je idd een reset doet dan merk je dat de bak anders reageert, maar als je dan flink gas geeft schakelt hij mooi op hoge toeren.
als je dan weer een hele tijd snelweg hebt gereden dan is dat mooie schakelen bij hoge toeren weg  :eusa_think:

Moet je natuurlijk wel wat harder gaan dan gedurende een afstand van 150 km gemiddeld 99 km/h op de CC rijden :evil: :evil:
Daar wordt elke bak lui van ;D ;D ;D

ehh dan loopt hij wel 1 op 18  :eusa_dance:
Gauw inruilen die wagen. Zodra 'ie begint te lopen.... :o :o ;D
Volvoloos....

Vulk

The Demon

Hans Duiven

Da's nog niet echt een T5 bedreigende acceleratie BJ
Als ik dat doe met de V70N T5 dan scheelt dat nogal wat MB's/korter filmpje  ;D

Veel plezier er mee! Komt vast helemaal goed.

BBS

Citaat van: Vulk op 08-11-2015 16:17:04

asjeblieft ;)

https://dl.dropboxusercontent.com/u/91608787/Auto/Ombouw/2015-11-07%2012.30.26.mov

Is dat volgas?  :-\
En staat de auto in een verwarmde garage? ;D

Nee Thomas dit was absoluut geen volgas. De tune is niet goed en ik ben bang dat de wagen bij 2x witte injectoren en volgas te arm gaat draaien.
Eerst naar Yits en zorgen dat de tune op orde is en dan zal ik wel eens een nieuw filmpje maken.
Maar eerlijk gezegd maakt het mij ook weinig uit wat ie bij volgas gaat doen. Op zich ben ik daar al meer dan tevreden mee, hij doet het al beter dan wat de vorige motor ooit deed... Aan de andere kant, als de tune straks klaar is zal 'ie bovenin ook wel meer gaan doen ;)

Wat 'ie straks onderin gaat doen vind ik veel belangrijker. De driveability bij files, rotondes, drempels etc vind ik daarintegen wel weer belangrijk dat 'ie dan vlot en soepel oppakt zonder steeds onnozel hoog in de toeren te moeten schieten om snelheid te maken...
Volvoloos....

Vulk

Ha op die manier, ik ben zeer benieuwd naar het resultaat!

V70geRwin

Citaat van: BBS op 08-11-2015 16:29:17
Citaat van: Vulk op 08-11-2015 16:17:04

asjeblieft ;)

Is dat volgas?  :-\
En staat de auto in een verwarmde garage? ;D

Nee Thomas dit was absoluut geen volgas. De tune is niet goed en ik ben bang dat de wagen bij 2x witte injectoren en volgas te arm gaat draaien.
Eerst naar Yits en zorgen dat de tune op orde is en dan zal ik wel eens een nieuw filmpje maken.
Maar eerlijk gezegd maakt het mij ook weinig uit wat ie bij volgas gaat doen. Op zich ben ik daar al meer dan tevreden mee, hij doet het al beter dan wat de vorige motor ooit deed... Aan de andere kant, als de tune straks klaar is zal 'ie bovenin ook wel meer gaan doen ;)

Wat 'ie straks onderin gaat doen vind ik veel belangrijker. De driveability bij files, rotondes, drempels etc vind ik daarintegen wel weer belangrijk dat 'ie dan vlot en soepel oppakt zonder steeds onnozel hoog in de toeren te moeten schieten om snelheid te maken...

Dat laatste heb ik ook aan Yits gevraagd en is erg goed gelukt bij mij (16T, standaard downpipe).
Jij hebt een 15G die nog iets eerder spoelt en met 3inch downpipe helemaal.

BBS

Dat was ook eigenlijk de insteek van het hele tuning verhaal. Het wordt een 2,3t T5.
Het moet snel gaan zonder dat je het idee hebt dat het snel gaat, en de drivability moet van hoog niveau zijn. ;)
En dat is Yits helemaal toevertrouwd :D :D

Die 3" downpijp komt in het voorjaar wel weer bij Wiepke....
Volvoloos....

Ewout Schalkwijk

30 graden om 21:00 uur 's-avonds? :eusa_think: Global Warming doet goede zaken in Nederland zie ik. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

)()()sT

Er zit nu toch een R-ecu met 15G turbo en witte injectoren in?
Dan valt die software wel mee hoor :D

widebody

Citaat van: NickGR op 08-11-2015 18:27:43
Citaat van: Ewout Schalkwijk op 08-11-2015 18:16:51
30 graden om 21:00 uur 's-avonds? :eusa_think: Global Warming doet goede zaken in Nederland zie ik. ;D

daar zorgen wij dieselrijders toch voor  ???

:eusa_whistle:

Niet iedereen over 1 kam scheren, Nick :(.
Niet iedereen rijd met een roetert!

:evil: :evil: