[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

razorx

Met een open slangetje naar de wastegate draait een turbo volledig ongedoseerd op vol vermogen. Helaas.

leons850

Hebben jullie een foto en eventueel merk/leverancier van het slangetje?
Als dit na een jaar al gescheurd is, dan wil ik graag weten wat niet te gebruiken.

Verder sterkte met de beslissing Bert-Jan
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

elianmars

Merkte je dan niet dat de turbo er veel harder aan trok dan voorheen?
Toen mijn tcv van IPD kapot was, merkte ik wel degelijk dat de druk opliep naar 1,5 bar. Ik zag het ook op de drukmeter.
Daarna sloeg alles in noodloop om de boel te beschermen. Is dat bij jou niet gebeurd?

Niettemin erg balen, man. Zo blijft het een bodemloze put....  :-\

Piet

Citaat van: )()()sT op 24-02-2017 09:35:09
Da's heel erg jammer :(
Maar heb jij door jouw sw. (en rijstijl) niet gewoon teveel koppel onderin gehad? Want dat is iets waar de standaard drijfstangen niet zo blij mee zijn...

Succes met de misere!

???

Uiteraard heeft hij teveel koppel onderin gehad, maar dan wel ten gevolge van het gescheurde slangetje waardoor de ECU dus geen controle meer had over de turbo !!

Wel echt een vervelende pech dit zeg!

leons850

Citaat van: elianmars op 24-02-2017 10:13:30
Merkte je dan niet dat de turbo er veel harder aan trok dan voorheen?
Toen mijn tcv van IPD kapot was, merkte ik wel degelijk dat de druk opliep naar 1,5 bar. Ik zag het ook op de drukmeter.
Daarna sloeg alles in noodloop om de boel te beschermen. Is dat bij jou niet gebeurd?

Niettemin erg balen, man. Zo blijft het een bodemloze put....  :-\

Is het niet zo dat als slangetje eraf of lek is dat hij dan in nooddoop moet gaat? Ik snap wel dat de boost hoog blijft... maar dan zal er ook een storing lampje moeten branden op dash...                       
In ieder geval van de fuel trim?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID25761

Citaat van: Piet op 24-02-2017 10:26:49
Citaat van: )()()sT op 24-02-2017 09:35:09
Da's heel erg jammer :(
Maar heb jij door jouw sw. (en rijstijl) niet gewoon teveel koppel onderin gehad? Want dat is iets waar de standaard drijfstangen niet zo blij mee zijn...

Succes met de misere!

???

Uiteraard heeft hij teveel koppel onderin gehad, maar dan wel ten gevolge van het gescheurde slangetje waardoor de ECU dus geen controle meer had over de turbo !!

Wel echt een vervelende pech dit zeg!

Sorry hoor,  ik vind het toch wel raar dat dit weer een PMY tune betreft. wellicht toch wat loos met die software.  :eusa_think:

Geheel sans rancune overigens

razorx

Dat kan de ECU niet zien. Een 850 of 70 classic checkt de druk niet. Maar ziet alleen het toerental en de verplaatste hoeveelheid lucht.
Fueling geeft pas een error als de ltft 25% uit koers zit.

razorx

Citaat van: NickGR op 24-02-2017 10:43:57
Citaat van: Piet op 24-02-2017 10:26:49
Citaat van: )()()sT op 24-02-2017 09:35:09
Da's heel erg jammer :(
Maar heb jij door jouw sw. (en rijstijl) niet gewoon teveel koppel onderin gehad? Want dat is iets waar de standaard drijfstangen niet zo blij mee zijn...

Succes met de misere!

???

Uiteraard heeft hij teveel koppel onderin gehad, maar dan wel ten gevolge van het gescheurde slangetje waardoor de ECU dus geen controle meer had over de turbo !!

Wel echt een vervelende pech dit zeg!

Sorry hoor,  ik vind het toch wel raar dat dit weer een PMY tune betreft. wellicht toch wat loos met die software.  :eusa_think:

Geheel sans rancune overigens
???
Heb je de oorzaak gelezen?

UserID25761

Citaat van: razorx op 24-02-2017 10:47:03
Citaat van: NickGR op 24-02-2017 10:43:57
Citaat van: Piet op 24-02-2017 10:26:49
Citaat van: )()()sT op 24-02-2017 09:35:09
Da's heel erg jammer :(
Maar heb jij door jouw sw. (en rijstijl) niet gewoon teveel koppel onderin gehad? Want dat is iets waar de standaard drijfstangen niet zo blij mee zijn...

Succes met de misere!

???

Uiteraard heeft hij teveel koppel onderin gehad, maar dan wel ten gevolge van het gescheurde slangetje waardoor de ECU dus geen controle meer had over de turbo !!

Wel echt een vervelende pech dit zeg!

Sorry hoor,  ik vind het toch wel raar dat dit weer een PMY tune betreft. wellicht toch wat loos met die software.  :eusa_think:

Geheel sans rancune overigens
???
Heb je de oorzaak gelezen?

Jazeker

Piet

Citaat van: leons850 op 24-02-2017 10:42:49
Citaat van: elianmars op 24-02-2017 10:13:30
Merkte je dan niet dat de turbo er veel harder aan trok dan voorheen?
Toen mijn tcv van IPD kapot was, merkte ik wel degelijk dat de druk opliep naar 1,5 bar. Ik zag het ook op de drukmeter.
Daarna sloeg alles in noodloop om de boel te beschermen. Is dat bij jou niet gebeurd?

Niettemin erg balen, man. Zo blijft het een bodemloze put....  :-\

Is het niet zo dat als slangetje eraf of lek is dat hij dan in nooddoop moet gaat? Ik snap wel dat de boost hoog blijft... maar dan zal er ook een storing lampje moeten branden op dash...                       
In ieder geval van de fuel trim?

Nee, helaas ... gaat niet in noodloop.
Ik heb er in het verleden mee geexperimenteerd met hogere turbodrukken, gewoon om te kijken waar de turbo nou precies (te) inefficient begint te worden
Ik heb dan wel H-beam drijfstangen en glyco sputters, dan durf je wat meer, bovendien onder strikte controle van de logparameters.
Ik heb hem daarbij hem ook vrijlopend gehad, maar ging niet in noodloop.

Fueltrims gaan ook niet afwijken, daar de ecu de hoeveelheid brandstof inpuiting blijft aanpassen aan de hoeveelheid door de MAF gemeten lucht.

Het is overigens inmiddels wel duidelijk dat het niet het hoge koppel bij lage RPM an sich is wat drijfstangen doet buigen, maar de (niet onder controle te brengen) detonatie die veroorzaakt wordt door die hoge drukken bij lage RPM

leons850

Je beantwoord mijn volgende vraag al Piet.
Helder!
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Piet

Citaat van: NickGR op 24-02-2017 10:43:57
Citaat van: Piet op 24-02-2017 10:26:49
Citaat van: )()()sT op 24-02-2017 09:35:09
Da's heel erg jammer :(
Maar heb jij door jouw sw. (en rijstijl) niet gewoon teveel koppel onderin gehad? Want dat is iets waar de standaard drijfstangen niet zo blij mee zijn...

Succes met de misere!

???

Uiteraard heeft hij teveel koppel onderin gehad, maar dan wel ten gevolge van het gescheurde slangetje waardoor de ECU dus geen controle meer had over de turbo !!

Wel echt een vervelende pech dit zeg!

Sorry hoor,  ik vind het toch wel raar dat dit weer een PMY tune betreft. wellicht toch wat loos met die software.  :eusa_think:

Geheel sans rancune overigens

Mmmm, interessant ..... via de verkeerde software een wastegate actuator slangetje doen scheuren... kun je dan ook verklaren hoe dat kan?



)()()sT

Citaat van: Piet op 24-02-2017 10:26:49
Citaat van: )()()sT op 24-02-2017 09:35:09
Da's heel erg jammer :(
Maar heb jij door jouw sw. (en rijstijl) niet gewoon teveel koppel onderin gehad? Want dat is iets waar de standaard drijfstangen niet zo blij mee zijn...

Succes met de misere!

???

Uiteraard heeft hij teveel koppel onderin gehad, maar dan wel ten gevolge van het gescheurde slangetje waardoor de ECU dus geen controle meer had over de turbo !!


Ik merk enige irritatie in je reactie, jammer. Ik vroeg het me (als leek) gewoon af omdat ik Bert-Jan vaker heb horen zeggen dat de auto zo vroeg al veel koppel had. Over de software kan ik niks zeggen, want daar heb ik a) geen verstand van en b) ik julle maatwerk ook niet inhoudelijk ken, dus no offence hoor!  :-*

Maar waar het nu om draait: BJ heeft problemen en dat is heel vervelend. Ik hoop dat er een goede oplossing komt, maar ik kan me voorstellen dat je er op een gegeven moment klaar mee bent.

Nogmaals sterkte BJ!

razorx

Inderdaad. Daar gaat het om. Sterkte met de afwegingen!

Piet

Waar merk je die irritatie uit dan?
Ik ben (was) helemaal niet geirriteerd, maar er is hier een overduidelijke oorzaak: nl een gescheurd wastegateslangetje waardoor alle controle over de turbo wegviel.
Ik verbaas me dan er dan zeer over dat er dan toch naar de sw  gewezen wordt.
Wilde dat toch graag even rechtzetten, is dta dan maar gelijk geirriteerd reageren?
(even for the record: ik heb de mapping niet geschreven, ik reageer dus ook niet om iets te verdedigen)