[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Piet

Citaat van: elianmars op 26-02-2017 19:15:52
Citaat van: Vulk op 26-02-2017 18:54:13
Volgens mij zit er bij zelfs geen klem op. Ben ik nu wel niet zeker.
Op de overige vacuumslangen zit alvast niets.

Standaard zitten deze knijpertjes erop

https://www.autopartsapi.com/eEuroparts.com/images/parts/lg_c24cb917-b763-423a-b818-bc517878f023.jpg

Ik meen dat die niet lekker over de siloconenslangetjes pastten, maar kan het me eigenlijk niet goed meer voor de geest halen

BBS

Citaat van: Hans Duiven op 26-02-2017 18:30:05
Citaat van: BBS op 26-02-2017 14:11:06
Citaat van: Bouke op 26-02-2017 14:06:45
Is dat ding getaxeerd?
Ja maar niet daarop verzekerd.... :eusa_wall:

Dat meen je niet!  :eusa_wall:

Ik meen het wel, ik kon nog geen passende verzekeraar vinden zonder een fikse premieverhoging.
Of ze willen de hele bups overnemen en als ze dan zien dat het totaalpakket voor hun er geld bij kost hebben ze geen belang meer....
Volvoloos....

Hans Duiven

Citaat van: BBS op 26-02-2017 19:45:50
Citaat van: Hans Duiven op 26-02-2017 18:30:05
Citaat van: BBS op 26-02-2017 14:11:06
Citaat van: Bouke op 26-02-2017 14:06:45
Is dat ding getaxeerd?
Ja maar niet daarop verzekerd.... :eusa_wall:

Dat meen je niet!  :eusa_wall:

Ik meen het wel, ik kon nog geen passende verzekeraar vinden zonder een fikse premieverhoging.
Of ze willen de hele bups overnemen en als ze dan zien dat het totaalpakket voor hun er geld bij kost hebben ze geen belang meer....

Bijzonder spijtig Bert Jan.


elianmars

Citaat van: Piet op 26-02-2017 19:44:22
Citaat van: elianmars op 26-02-2017 19:15:52
Citaat van: Vulk op 26-02-2017 18:54:13
Volgens mij zit er bij zelfs geen klem op. Ben ik nu wel niet zeker.
Op de overige vacuumslangen zit alvast niets.

Standaard zitten deze knijpertjes erop

https://www.autopartsapi.com/eEuroparts.com/images/parts/lg_c24cb917-b763-423a-b818-bc517878f023.jpg

Ik meen dat die niet lekker over de siloconenslangetjes pastten, maar kan het me eigenlijk niet goed meer voor de geest halen

Nee, dat klopt. De siliconenslangen zijn dikker, waardoor de klemmen niet meer passen. Ik wilde ze bij de C hergebruiken, maar dat ging dus niet.

elianmars

Citaat van: Hans Duiven op 26-02-2017 19:47:28
Citaat van: BBS op 26-02-2017 19:45:50
Citaat van: Hans Duiven op 26-02-2017 18:30:05
Citaat van: BBS op 26-02-2017 14:11:06
Citaat van: Bouke op 26-02-2017 14:06:45
Is dat ding getaxeerd?
Ja maar niet daarop verzekerd.... :eusa_wall:

Dat meen je niet!  :eusa_wall:

Ik meen het wel, ik kon nog geen passende verzekeraar vinden zonder een fikse premieverhoging.
Of ze willen de hele bups overnemen en als ze dan zien dat het totaalpakket voor hun er geld bij kost hebben ze geen belang meer....

Bijzonder spijtig Bert Jan.



Valt motorschade onder een verzekering dan?

BBS

Zou best eens kunnen dat dat in de casco clausule zit....
Volvoloos....

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

Mijn V70 is all-risk verzekerd tegen taxatiewaarde en was met 20k. niet eens echt noemenswaardig duurder dan m'n reguliere verzekering.
Nu wordt ie echt als "hobby-auto" met 5k. per jaar omgezet en wordt ie stukken goedkoper; iets van €35,- per maand all-risk.

Motorschade zit daar niet in hoor ;)

BBS

Citaat van: )()()sT op 26-02-2017 20:19:29
Mijn V70 is all-risk verzekerd tegen taxatiewaarde en was met 20k. niet eens echt noemenswaardig duurder dan m'n reguliere verzekering.
Nu wordt ie echt als "hobby-auto" met 5k. per jaar omgezet en wordt ie stukken goedkoper; iets van €35,- per maand all-risk.

Motorschade zit daar niet in hoor ;)
Dan hoef ik dat ook niet te vragen.
Mag ik vragen Joost welke verzekering jij hebt?
Volvoloos....

)()()sT

Jazekers,
Via Advies Verzekerd! (Joost Kam). Zit bij Turien, met alle3 de auto's.

-D©©©L-

draaicirkeltuning optima forma:

Citaat van: Piet op 26-02-2017 18:26:02
En hup weer een beschuldiging... nu verander ik weer achteraf posts....

Dat jij het woord gedraai in de mond durft te nemen..

Eerst was het de sw die de ellende bij BJ heeft veroorzaakt,..
Toen je dat niet hard kon maken was het weer dat we de actuator niet goed hadden afgesteld...
Toen dat ook niet hard te maken was, was het weer dat we BJ in het oor hadden gefluiterd dat ie een actuator moest plaatsen en hem vervolgens aan zijn lot zouden hebben overgelaten...


Het wil er maar niet in dat BJ door eigen toedoen het ongelukk over zich heeft afgeroepen.
Maar dat is omdat je die uitkomst niet wil, jij wilt gewoon dat het onze schuld is of dat nou de waarheid is of niet.

Dat blijkt dan weer rancune omdat wij jou valselijk beschuldigd zouden hebben destijds, terwijl het jij was die ons uit het niets aanviel.
Allemaal terug te lezen, maar dat is natuurlijk ook weer niet waar omdat  ik achteraf posts zou hebben aangepast.

Man wordt het niet eens tijd voor een bezoek aan de psychiater....  ik meen dit serieus.

je zou er duizelig van worden.

Citaat van: Piet op 26-02-2017 11:30:30
Bewuste actuator opzet?
Heb je nou niet eens de post van BS gelezen dan?
Anders zou je toch hebben gelezen dat hijzelf de wategateactuator heeft vervangen en afgesteld, niemand van de illustere PMYD groep heeft hem daarbij (kunnen) adviseren.
Ik weet ook helemaal niet of de wastegate te strak stond
, ik neem dat alleen maar aan omdat dat de enige logische verklaring voor die hoge druk is bij dat gescheurde slangetje.
In tegenstelling tot iemand anders (over extra onderhoudsbeurten gesproken.....) adviseren wij nooit de wastegate strakker te zetten.
Als we een wastegate afstellen is dat, zoals het hoort met een drukmeterje, op de voorgeschreven 4 psi.




Dus ik de posts er nog maar eens bij zoeken...


Citaat van: BBS op 06-08-2016 17:24:11
Zo, ook maar iets nuttigs hier neerpennen....

Vorige week waren wij (Dirk en ik) bij Yits om de nieuwe tune in de wagen te maken. Mede doordat er nu een ALM lambda en controller in zit moest de tune aangepast worden.
Eerst de controller op de juiste manier programmeren en dan de nieuwe tune erin laden. Dit ging helemaal volgens volgens het boekje.
Een paar rondjes gereden waarbij erg duidelijk werd dat Yits zijn werk fantastisch gedaan heeft. :D
Wat tijdens het proefrijden al wel snel duidelijk werd is dat de waste gate actuator de druk eigenlijk direct aflaat. Turbodruk wilde niet echt boven de 0,4 Bar uit komen.
Ter plaatse daar een nieuwe Kinugawa waste gate actuator besteld
en 4 dagen later was de postbode al voor een gesloten deur bij ons thuis.

En dit is dan de nieuwe Kinugawa:

http://i1273.photobucket.com/albums/y404/bbs2307/B2937E84-4C9F-4971-AE93-33B6C8BDBA7F_zpsuvkj4pck.jpg

En vandaag op de camping heb ik met telefonische hulp van Dirk de nieuwe Waste Gate actuator in de wagen geschroefd.
Het verschil laat zich raden, je herkend de wagen nu echt helemaal niet meer terug. :eusa_dance: In mijn ogen heeft Yits echt voortreffelijk werk geleverd samen met Dirk en de MODS van Piet en Maarten. :eusa_dance:
Ik wil toch kijken of we in de toekomst naar de 300 PK kunnen komen met een downpiep, 16T Kinugawa turbo met billetwheel 2x witte injectoren....

Als er nog iemand is die twijfels of een Waste Gate actuator helemaal gaar kan zijn?

Kijkt U zelf maar even:

http://s1273.photobucket.com/user/bbs2307/media/7D0A5665-0EA6-45A5-866F-7DE64D690F0F_zpsxayflesg.mp4.html

http://i1273.photobucket.com/albums/y404/bbs2307/th_7D0A5665-0EA6-45A5-866F-7DE64D690F0F_zpsxayflesg.jpg

Citaat van: razorx op 06-08-2016 18:24:08
Leuk hoor. Ik wil alleen geen grootmeester heten hoor. Ben ik niet. ;)

Je WGA was al net zo brak als de mijne zie ik op het filmpje.
Daarvoor was het heel mooi te zien in de logging. De aansturing van de actuator zat al heel snel op 100% terwijl de turbodruk niet volgde. Snel konden we andere zaken uitsluiten en de actuator als verdachte aanmerken. De TCV was heel snel uitgesloten door die even om te wisselen met een exemplaar dat ik over had.

Omdat je nu een actuator met zwaardere veer hebt, wil ik één tabel nog wel bij je aanpassen: De "TCV duty cycle pilot control" Je hebt geen boost spikes, maar het is toch netter die tabel wat te dimmen.

P.S. Vergeet de pk's. Koppel en doseerbaarheid wil je bij straatgebruik. ;)
P.P.S. Je wideband regeling loopt perfect. De AFR volgt de requested AFR mooi en snel. Die ALM wideband controller is inderdaad sneller dan de Spartan I en zeker sneller dan de II.

Wir haben es nicht gewusst, ofzo. vrij wonderlijk.

Goed weekend.  ;D

Citaat van: Piet op 26-02-2017 16:55:05

Zit toch nog te verzinnen op een ander onderschrift.. iets met gordelspanners en T-wraps ... na..toch maar niet doen ... zo kinderachtig  anders ...

Enne, ik verkoop wagens altijd met de lusten, met de lasten en as-is. Dus inclusief niet aangesloten spiegelknippers en losliggende achterbank als dat op het moment van verkoop zo is. Er was zelfs eens een 850 met een losliggende waterpomp die 8 jaar droog is gebleven, zat kennelijk vast met een pakking van droge lucht.   

razorx

Citaat van: -D©©©L- op 26-02-2017 21:58:22
..
Wir haben es nicht gewusst, ofzo. vrij wonderlijk.
..
De fatsoensgrens is nu vele malen gepasseerd.
Ik vraag bij dezen een forumban voor je aan.

-D©©©L-

Citaat van: razorx op 26-02-2017 22:08:41
Citaat van: -D©©©L- op 26-02-2017 21:58:22
..
Wir haben es nicht gewusst, ofzo. vrij wonderlijk.
..
De fatsoensgrens is nu vele malen gepasseerd.
Ik vraag bij dezen een forumban voor je aan.

Vond ik ook al, pieterke staat gewoon te liegen. "We wisten nergens van, ècht niet".

classicT5

Beste dcccl, wat denk je hiermee te bereiken? Ik vind je weblog erg interessant en leuk, maar dit gedrag wat je hier vertoont siert je niet. Lijkt me zo zonde van je tijd en energie.

M.i. is duidelijk dat hier een hardware probleem is, waar de software los van staat. Daarover is uittentreure inhoudelijke discussie gevoerd en lijkt mij afdoende onderbouwd.

Zo blijft een discussie in kringetjes draaien en gaat het niet om de inhoud maar om hele andere dingen. De zeer wijze man Walt Disney was daar zeer goed in en zijn erfgenamen ook, zie oa recente frozen, laat het los, laat het gaan.

Piet

Het is verdomd toch net een teckel ook he..., daar is ie alweer...
Je kan hem wegschoppen wat je wilt, maar hij blijft steeds maar terugkomen...
kef kef kef kef kef kef kef kef kef kef kef kef kef