[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Piet

#3720
Citaat van: maartendeb op 26-02-2017 13:02:02
Citaat van: Piet op 25-02-2017 23:59:47
4-1-4 Boostregulation, slaat op een malfunctie in de aansturing  van de Turbo Control Valve, niet op overboost tgv bv een gescheurd slangetje.....

Next .....

4-1-4 gaat over een te hoog gemeten load signaal. Malfunctie in de aansturing van de TCV kán een oorzaak daarvan zijn:

http://i1097.photobucket.com/albums/g352/maartendeb/Screen%20Shot%202017-02-26%20at%2012.49.12_zpsxi5pfqjl.png

Had deze foutcode simpelweg niet getriggerd moeten worden in deze situatie, met fuel cut tot gevolg? "Blocked hose between TCV and pressure servo" (wastegate), afgescheurde slang tussen TCV en wastegate, what's the difference; de wastegate wordt niet aangestuurd, load signaal te hoog.

Zou het kunnen dat deze diagnose routine niet actief is in closed loop? :eusa_think:

Helaas ... ik heb een aantal jaren geleden geexperimenteerd met de turbodruk om te zien tot waar mijn turbo nog efficient was. (op volvospeed zou  je daar nog iets van terug moeten kunnen vinden) .
Ik heb dit gedaan door de actuator steeds iets strakker te zetten en ook zonder tcv controle. Dit was nog met een bin zonder wb-mod (die bestond toen nog niet )
Ik durfde dat wel omdat ik h-beam drijfstangen heb en ik de knock life kon monitoren.
Geen foutcodes gezien en ook geen fuelcuts gehad oid, heb de turbo toen tot 1.7 bar gehad.

Bouke


razorx

Citaat van: cornelis-b op 26-02-2017 13:59:27
Beste allemaal,

In 2015 heeft een grote groep mij geholpen met een forum actie en dat was meer dan hartverwarmend. We weten allemaal dat Bert Jan super trots is op zijn V70 "altijd weer donderen" en dat hij momenteel met een groot probleem zit. Het lijkt mij een goed idee om Bert Jan te helpen / steunen zodat hij de wagen weer op de weg kan krijgen zonder weer een enorme financiële aderlating te moeten doen, na de toch al dure ombouw die hij heeft gehad. Wie willen er mee doen om Bert Jan weer op de weg te krijgen? Dit gun je niemand dat zijn blok naar de klote gaat door zo'n klote slangetje.


Ik doe mee.

BBS

Volvoloos....

leons850

Citaat van: Dirk342 op 26-02-2017 13:48:19
En wellicht even als aanvulling; men spreekt over een foutcode, die is er nooit geweest !

Als er zo veel knock is, dan gaat bij de volvospeed bin het lambda lampje knipperen toch?
Überhaupt bij knock gaat bij die bin het lambdalampje knipperen. Dan weet je toch dat je met je poot van t gas moet, dan ga je toch niet nog eens vol er op zitten?
Even heel kort door de bocht dus he.

Sorry ik wilde niet reageren want ik word vast ook bij "dat groepje" beschouwt. Maar dit vind ik gewoon raar.
Waarom die log eerst maken en niet eerst zulke essentiële dingen nalopen en dan loggen?
Of mis ik iets?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

The Demon

Citaat van: razorx op 26-02-2017 14:10:30
Citaat van: cornelis-b op 26-02-2017 13:59:27
Beste allemaal,

In 2015 heeft een grote groep mij geholpen met een forum actie en dat was meer dan hartverwarmend. We weten allemaal dat Bert Jan super trots is op zijn V70 "altijd weer donderen" en dat hij momenteel met een groot probleem zit. Het lijkt mij een goed idee om Bert Jan te helpen / steunen zodat hij de wagen weer op de weg kan krijgen zonder weer een enorme financiële aderlating te moeten doen, na de toch al dure ombouw die hij heeft gehad. Wie willen er mee doen om Bert Jan weer op de weg te krijgen? Dit gun je niemand dat zijn blok naar de klote gaat door zo'n klote slangetje.


Ik doe mee.
Ik ook!

cornelis-b

Citaat van: razorx op 26-02-2017 14:10:30
Citaat van: cornelis-b op 26-02-2017 13:59:27
Beste allemaal,

In 2015 heeft een grote groep mij geholpen met een forum actie en dat was meer dan hartverwarmend. We weten allemaal dat Bert Jan super trots is op zijn V70 "altijd weer donderen" en dat hij momenteel met een groot probleem zit. Het lijkt mij een goed idee om Bert Jan te helpen / steunen zodat hij de wagen weer op de weg kan krijgen zonder weer een enorme financiële aderlating te moeten doen, na de toch al dure ombouw die hij heeft gehad. Wie willen er mee doen om Bert Jan weer op de weg te krijgen? Dit gun je niemand dat zijn blok naar de klote gaat door zo'n klote slangetje.


Ik doe mee.

Lijstje dan:

1:  Cornelis-B      10 euro
2:  Razorx
3:
4:
5:
6:
7:
8:
9:
10:
11:
12:
13:
14:
15:
16:
17:
18:
19:
20:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

Misschien een apart topic hiervoor aanmaken Henk.

BBS

#3728
Ho stop....

Wij kunnen het financieel nu nog niet bolwerken, maar er gaan wel genoeg munten voor komen.
Voor op dit moment weet ik nog niet eens of ik überhaupt wel door wil gaan met de wagen. Iets met bad Karma. :eusa_wall:
Einde van Maart wil ik de beslissing maken en ik ga niet van jullie verlangen om mij financieel te steunen.
Hoe goed het ook bedoeld is, dat willen/kunnen wij niet accorderen...

Edit:
Hoezeer wij dit initiatief waarderen, want dat is echt zo!, wij hebben de prioriteiten voor nu even op de camping gelegd. Daar willen wij ook even een slag maken. De stratenmaker gaat daar binnenkort ook starten en die wil graag zijn munten ook hebben. (En wij een mooi terras met dito overkapping).
Volvoloos....

-D©©©L-

Citaat van: BBS op 26-02-2017 12:56:57
Citaat van: -D©©©L- op 26-02-2017 10:12:06
Ik ben van mening dat het nodig is forumlezers te waarschuwen niet al teveel leergeld te betalen. Er komt een dag dat je er gelukkig van wordt.
En als IK nou wel meer dan tevreden ben? Wie geeft dan jou het recht om in mijn blog zo te keer te gaan??
Ik kan mij namelijk niet herinneren dat je ook enigszins in buurt was die dag....

Ghehehe, ooit komt de dag dat je blij wordt. Het recht is bepaald door de forumrechten, in dit geval de forumsponsor rechten. Is al een jaar of wat zo.

maartendeb

Citaat van: Piet op 26-02-2017 14:03:20
Citaat van: maartendeb op 26-02-2017 13:02:02
Citaat van: Piet op 25-02-2017 23:59:47
4-1-4 Boostregulation, slaat op een malfunctie in de aansturing  van de Turbo Control Valve, niet op overboost tgv bv een gescheurd slangetje.....

Next .....

4-1-4 gaat over een te hoog gemeten load signaal. Malfunctie in de aansturing van de TCV kán een oorzaak daarvan zijn:

http://i1097.photobucket.com/albums/g352/maartendeb/Screen%20Shot%202017-02-26%20at%2012.49.12_zpsxi5pfqjl.png

Had deze foutcode simpelweg niet getriggerd moeten worden in deze situatie, met fuel cut tot gevolg? "Blocked hose between TCV and pressure servo" (wastegate), afgescheurde slang tussen TCV en wastegate, what's the difference; de wastegate wordt niet aangestuurd, load signaal te hoog.

Zou het kunnen dat deze diagnose routine niet actief is in closed loop? :eusa_think:

Helaas ... ik heb een aantal jaren geleden geexperimenteerd met de turbodruk om te zien tot waar mijn turbo nog efficient was. (op volvospeed zou  je daar nog iets van terug moeten kunnen vinden) .
Ik heb dit gedaan door de actuator steeds iets strakker te zetten en ook zonder tcv controle. Dit was nog met een bin zonder wb-mod.
Ik durfde dat wel omdat ik h-beam drijfstangen heb en ik de knock life kon monitoren.
Geen foutcodes gezien en ook geen fuelcuts gehad oid, heb de turbo toen tot 1.7 bar gehad.


Ahhja dat herinner ik me nu weer! Toch gek dat die routine dan niet een foutcode+fuel cut triggert. Misschien interessant om te achterhalen wat het "certain level" van load zou moeten zijn, waarop die routine triggert? Stel dat dat een percentage bovenop de geprogrammeerde load is, dan wordt dat level ook weer een stuk hoger bij tunen, wellicht onhaalbaar hoog. Dan geniet eigenlijk geen enkele getunede auto meer het nut van deze veiligheidsroutine.

Boostbeveiligings mod idd een zeer mooie oplossing. Maar stel dat je bovenstaande routine zou kunnen beïnvloeden, de ogenschijnlijk native variant van boostbeveiliging, dan heb je wellicht geen boost sensor input + aparte routine nodig :)

Piet

#3731
Ik heb tot dusver geen routine kunnen vinden die duidelijk ingrijpt.
Dat zou te zoeken moeten zijn bij een (te) groot verschil tussen gevraagde load en geleverde load.
En dan moet het ook een routine zijn die niet ingrijpt via het controleren van de boost. ( die routines die ingrijpen via de boost  zijn er wel, maar daar heb je in zo'n geval niks aan)
Denk dat het het beste is zelf zo'n routine te implementeren.

Edit: en dan dubbel te beveiligen via de boost + een instelbaar te groot verschil tussen gevraagde load en geleverde load.

BBS

Citaat van: -D©©©L- op 26-02-2017 14:29:25
Citaat van: BBS op 26-02-2017 12:56:57
Citaat van: -D©©©L- op 26-02-2017 10:12:06
Ik ben van mening dat het nodig is forumlezers te waarschuwen niet al teveel leergeld te betalen. Er komt een dag dat je er gelukkig van wordt.
En als IK nou wel meer dan tevreden ben? Wie geeft dan jou het recht om in mijn blog zo te keer te gaan??
Ik kan mij namelijk niet herinneren dat je ook enigszins in buurt was die dag....

Ghehehe, ooit komt de dag dat je blij wordt. Het recht is bepaald door de forumrechten, in dit geval de forumsponsor rechten. Is al een jaar of wat zo.
Elke dag ben ik blij. Blij dat ik leef en blij met de dierbaren om ons heen.

Je zult maar wachten op de dag dat je blij kunt worden, of niet Marco??
Volvoloos....

maartendeb

Citaat van: Piet op 26-02-2017 14:39:06
Ik heb tot dusver geen routine kunnen vinden die duidelijk ingrijpt.
Dat zou te zoeken moeten zijn bij een (te) groot verschil tussen gevraagde load en geleverde load.
En dan moet het ook een routine zijn die niet ingrijpt via het controleren van de boost. ( die routines die ingrijpen via de boost  zijn er wel, maar daar heb je in zo'n geval niks aan)
Denk dat het het beste is zelf zo'n routine te implementeren.

Edit: en dan dubbel te beveiligen via de boost + een instelbaar te groot verschil tussen gevraagde load en geleverde load.


Nice, mooi projectje weer ;D

razorx

Inderdaad. Dat zou een heel nuttige zijn. Vraag me af of de de tcv tabel dan nog nodig hebt.