[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

NinaPaul

Ik wil geen kwaad bloed zetten, maar in het verleden ging het niet enkel om een "ander blok" erin hangen. Er zijn veel dingen verbouwd, dat maakt het complexer.
En hoe complexer een project hoe meer kansen op fouten. Ook deze "niet standaard" setup kan bij een volgend blok weer voor "kopzorgen" zorgen.






"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

razorx

Ik denk dat dat alleen maar een zeer reële gedachte is.

BBS

Is ook inderdaad geen kwaad bloed zetten, maar een reëel iets. Het was ook een ombouw wat verder ging dan wat wij in eerste instantie ooit hadden kunnen bedenken.

Even terug gaand:
Motor wordt gewisseld omdat het oude blok gewoon af is. Dat ik daarbij later bedacht had dat de handbak omgebouwd ging worden naar automaat was een leuk iets.
Tijdens de wissel knapt er een ketting met grote gevolgen. Die kennen we allemaal wel.
Verder tijdens de ombouw ging het redelijk. Daarna waren er talloze elektrische storingen die de nodige hoofdbrekens bezorgd hebben.
Uiteindelijk de auto weer opgehaald, net thuis klappen er weer zekeringen van de verlichting. Blijkt het een simpel iets te zijn van het lampje niet goed in de fitting te zitten ???
Verder spontane olie en vloeistof lekkages van de een op de andere dag. En ga zo maar door.
Op de momenten dát ie het gewoon netjes deed zonder gezeur, was -en is !!- het gewoon een donders fijne reiswagen die helemaal op mijn/onze wensen is aangepast. Simpel zat!

Dit alles doet mij nu enorm twijfelen. Wel-niet, wel-niet, wel-niet...
Volvoloos....

MikeyQR

Tja ik wil mij hier niet mee gaan bemoeien, maar als jou V70 nu al een tijdje weer goed rijd wat je ook al aangeeft?, dan zou ik zelf niet lang hoeven nadenken en toch een ander blok erin hangen van na bj 2000.

Maar uiteraard is niet mijn auto dus kan ik daar verder weinig over zeggen wat je wel en niet moet doen. ;)

The Volvoboy

Die wagen staat nu toch al geschorst... gewoon op zoek naar een ouderwets 2.3 blok, omhangen en een poosje (al dan niet met standaard software, die keuze is natuurlijk aan jou) die auto zichzelf weer even laten bewijzen. Je hebt die auto nu zo naar jouw wens gemaakt en hebt altijd gezegd dat deze auto nooit meer weggaat. Nu slopen zou ik kapitaalvernietiging noemen. Voor het geld waarvoor je nu een ander blok koopt, klaarmaakt en wisselt koop je geen Passat o.i.d.. En wat voor onderhoud ga je daar tegenkomen...? Ik zou het wel weten.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

kulk

Ik kan het ook heel goed voorstellen dat je er gewoon klaar mee bent, dat is een bepaald gevoel dat je kan krijgen bij een auto.
Verlies pakken en door met iets anders is dan ook wel een opluchting.

Jans Duiven

#3906



Hier is wel een koppelmonster, wat past bij BJ zijn wens



Even niet naar de schade op de achterklep kijken, maar het gaat om de tip  :D


The Demon


BBS

Citaat van: The Demon op 26-03-2017 22:23:21
;D ;D ;D B-J in een Beamer?????
Waarom niet? Zolang het geen 130 is of zon lelijk X model....
Volvoloos....

Jans Duiven

Citaat van: BBS op 26-03-2017 22:34:52
Citaat van: The Demon op 26-03-2017 22:23:21
;D ;D ;D B-J in een Beamer?????
Waarom niet? Zolang het geen 130 is of zon lelijk X model....

Ik heb 3 collega's die dagelijks in de 'mindere' 530D variant rondrijden, met een smile van oor tot oor  ;D

Piet


Maestro12

Citaat van: Hans Duiven op 26-03-2017 22:35:57

Ik heb 3 collega's die dagelijks in de 'mindere' 530D variant rondrijden, met een smile van oor tot oor  ;D

Zou daarom mijn buurman ook zo'n smile hebben in zijn M550d touring ????

Verkeerd merk natuurlijk, maar helemaaaaaal geen vervelende auto om in te rijden.








(maar het klinkt niet zo leuk als een vijf cilinder)  :eusa_snooty:
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

TonV70R

Citaat van: BBS op 26-03-2017 20:20:55
Citaat van: NinaPaul op 26-03-2017 19:28:48
Vertrouwen in een auto is belangrijk, voor sommige mensen zelfs doorslaggevend.

Een goed compleet blok is zo € 1000,- en garantie voorwaarden zijn altijd moeilijk! Dan is de km-stand vaak nog vrij hoog.
Keerringen, distri-riem, waterpomp, kachelaansluitingen, pakkingen, slangklemmen, cartervetilatie etc. zijn afzonderlijk de kosten niet, maar lopen toch snel op.
Sommige zaken zijn natuurlijk over te bouwen, maar ook dat kost extra uren.
En als het blok er naast staat zijn de klepseals vervangen bij blokken die toch al 15+ jaar oud zijn ook geen overbodige luxe.

Het probleem oplossen moet ook nog gedaan worden, geen idee wat dit kost en wil ik ook niet weten, anders zit je zo weer met de problemen.

Je zit zo over de 3k
En dat is nu net waar ik een beetje tegen aan zit te hikken. Kijk de ombouw zelf en het uiteindelijke resultaat wil ik geen kwaad woord over zeggen.
Alleen het vertrouwen, dát is een puntje. Er is toen voor een godsvermogen aan onderdelen in gegaan bijna elk risico uitsluitend. En toch is nog tot na lange tijd er steeds wat aan de hand geweest. Stotteren, inhouden, olie/vloeistof lekkage steeds had dat ding wel wat. Ik heb dat bewust nooit in het blog gezet.
Maar dat zijn nu wel dingen wat "zwaarder" meeweegt om door te gaan. Er nu zo 3000 tegenaan gooien is het probleem niet, maar wanneer houd het op?

Of pak ik mijn verlies en begin opnieuw met iets anders?


Blijft lastig zo´n besluit.
Hoe is de auto welke je aanschaft= Wat voor dingen zitten daar op korte termijn aan te komen= Dat weet je niet.
Vorig jaar hebben we de Fiesta ingeruild en een Ford Focus Cabrio gekocht. Heerlijke auto. Ik begon ook al te denken om de V er uit te doen en wat anders te kopen.  Rond zitten kijken en tja, wat zal het moeten worden?
Wil dan graag een ruime auto waar makkelijk wat achterin kan. Kwam een S-max tegen, leuke ruime auto. Diesel ? Of Benzine , dan de 2.5T 5 cilinder. Allemaal gedachten.
Nagedacht, maar besloten om de V70 te houden. Ik weet wat er de afgelopen 4 jaar aan gedaan is, ruime auto, fijne auto, je kunt er merendeels alles zelf aan doen......is dan toch ook een beetje hobby. Bij een jongere auto heb je weer meer afschrijving,
Ja, verbruik.... rij zo'n 14.000 per jaar.
Dit weekend er een weekendje mee weggeweest, achterklep los, alles erin, kinderen op de achterbank en gaan.
Laatst een jukebox opgehaald, achterklep open, bank plat en de jukebox er gewoon ingeschoven. Was geen kleine jukebox ;)

Succes met de keuze.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

UserID6342

#3913
Het is ook niet voor niets dat deze auto de bijnaam heeft "Altijd Weer Donderen".  Want dat ding heeft ons allemaal wel eens hoofdbrekers gekost... BJ komt hier met een olielekkage, keerring eruit dus nieuw erin. Auto loopt hier een week en niets aan de hand, BJ haalt 'm op en zet 'm 's avonds in de garage en lekt weer ?? 2 dagen later stopt hij vanzelf met lekken en meer van dat soort ongein.  Het is echt wel een dingetje met een eigen wil.

Idem met de electroproblemen die we hebben gehad (geloof mij, als ik dat van te voren had geweten was ik er nooit aan begonnen). Maar dat komt door de idioterie van Volvo en de kabels / stekkeraansluitingen die gebruikt zijn.  je mag er toch vanuit gaan dat bij 2 exact dezelfde auto's, hetzelfde bouwjaar (maand verschil), alles eender is en je misschien maar een klein beetje hoeft aan te passen. Mooi niet dus, ieder kabeltje aan kunnen passen om de boel weer goed voor elkaar te krijgen.

Edit: en waarbij 27 schema's van de x70's compleet anders zijn als wat erin zit..... andere kleurcodes en de pennen op andere aansluitingen.

Taranis

Citaat van: The Volvoboy op 26-03-2017 22:05:09
Die wagen staat nu toch al geschorst... gewoon op zoek naar een ouderwets 2.3 blok, omhangen en een poosje (al dan niet met standaard software, die keuze is natuurlijk aan jou) die auto zichzelf weer even laten bewijzen. Je hebt die auto nu zo naar jouw wens gemaakt en hebt altijd gezegd dat deze auto nooit meer weggaat. Nu slopen zou ik kapitaalvernietiging noemen. Voor het geld waarvoor je nu een ander blok koopt, klaarmaakt en wisselt koop je geen Passat o.i.d.. En wat voor onderhoud ga je daar tegenkomen...? Ik zou het wel weten.

Er komt een moment dat je tot de ontdekking komt dat er meer is in het leven dan alleen 850/x70's. Het zijn leuke auto's maar op een gegeven moment is het ook gewoon een oud ding wat prima de shredder in mag.

Als het alleen maar negatieve energie oplevert: weg ermee. Het leven is te kort om je druk te moeten maken om iets "doms" als een auto. En ja ik ben ook een liefhebber van Volvo's en van de 850/x70's in het bijzonder maar voor dagelijks vervoer mag ik mezelf verplaatsen in een NN en dan voelt de C70 als een "tijdmachine": het is dan plots toch wel erg ouwe meuk. Met tijd en liefde is dat allemaal echt wel gaande te houden maar als je er van afhankelijk bent omdat het je eerste vervoer is en zelf niet zo handig bent, kun je je afvragen of dat dan een handige keuze is. Ik denk het niet ;)

En ja, ook een Passat / 535d / N / NN wordt uiteindelijk ouwe troep en 99% verdwijnt in de spreekwoordelijke cola-blikjes. Het is nu eenmaal een gebruiksvoorwerp en niets is voor eeuwig.