[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Jullie en nooit vragen om fotoos?? ??? :angel:
het valt me mee dat een bericht nog net hoeft te beginnen met fotoos, en daarna de rest van het verhaal komt. ;D
Maar er komt zeer zeker een foto van "voor" en "na" :evil:

Tot die tijd: nog weer een ander probleempje. De beugeltjes die bij de spoiler zitten, passen volgens mij niet. Het strookt ook niet met de beschrijving zoals die elders op het forum staat.
Hieronder staat een foto van het bewuste beugeltje wat volgens mij niet past om de beugel van de achterklep.

Er is te zien dat het beugeltje een duidelijke "u" vorm heeft, terwijl er in de beschrijving te zien is dat het een vlak beugeltje zou moeten zijn.
Of moet ik, toch naar dealer en een nieuw bevestigings setje bestellen  ???
Volvoloos....

elianmars

Wat is dat toch altijd met die vieze roestige beugeltjes? Gooi die dingen in de vuilnisbak en plak de spoiler gewoon vast.

grijzev70tdi

Ik zeg ruitenkit. Goedkoper en zit net zo vast
Grolsch, het klinkt al lekkerder

thuur

UserID6342

Citaat van: grijzev70tdi op 11-03-2011 23:44:01
Waarom ??  De originele, en passende (!) beugeltjes zitten erbij.

BBS

Citaat van: Dirk342 op 12-03-2011 05:49:00
Citaat van: grijzev70tdi op 11-03-2011 23:44:01
Waarom ??  De originele, en passende (!) beugeltjes zitten erbij.

De beugeltjes zitten er inderdaad bij. Daarom wil ik die beugeltjes ook gewoon gebruiken, aangezien ik toch een keer met de klep aan de gang wil.
Er zit roest op de bekende strip onder de klep, maar ik wil toch met de spoiler rond rijden tot die tijd.
Wie kan mij een foto laten zien hoe die spoiler met de beugeltjes bevestigd is, zodat ik een beetje een idee krijg.
De gebruiksaanwijzing geeft daar geen echte duidelijkheid over.... :( (Net als Ikea... >:()

Want de gebruiksaanwijzing heeft het ook over de schroefjes vervangen t.b.v. de beugel (zie foto boven). ik heb van Dirk een hand vol onderdeeltjes gekregen, beugeltjes, nog meer langere beugeltjes en schroefjes. Maar er zitten geen langere schroefjes bij... Waar ze het in de gebruiksaanwijzing wel over hebben...
Volvoloos....

cas

omdat er twee of meer versies zijn.

de sets met meer dan 2 onderdelen zitten op de 850 ( iig vroegere) en de beugel links en rechts gewoon één.... zijn v70 uitvoering voor zover ik weet. ( eigen conclusie voor ik weer een golf commentaar krijg, bij maatjes gekeken met n v70 en al enkele spoilers van v70's gesloopt waar het ook zo zat)

ik heb de v70 serie gebruikt, en met dubbelzijdige tape de bovenkant op het dak. Dat is voldoende. een duidelijke beschrijving horende bij jouw setje kan Maruska je misschien mee helpen, die heeft een nieuwe set in verpakking met een beschrijving dacht ik. kan ook versie drie zijn  :eusa_shifty:  halve kilo klemmetjes zat daarin!

Hier plaatje van simpel v70 klem. Kan je niet veel mee. Sorry. Of zon setje halen bij estate? Kost vast niet veel. Wel makkelijk deze. Je klemt t onder je scharnier, en dan spoiler plaatsen met dubbeltape of de kit op je dak, en dan twee torxjes links en rechts. Trekt ie zichzelf vast!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

BBS

Vandaag een productief dagje gehad.

Uiteindelijk is het met de dakspoiler wel gelukt, alleen staat mij de kleur in zijn geheel niet aan. De kleurlak is goed, de blanke toplaag valt erg tegen. >:(
De spoiler glanst niet zo als de rest van de wagen. Nu blijkt dat er 1K blanke lak is en 2K(omponenten) lak is. Laat mijn wagen nu net 2K blanke lak hebben. :eusa_wall: Dus kan het hele verhaal nog een keer gedaan worden. Balen!

Maar ja, hij zit er nu op, en het lijkt toch wel een stuk mooier staan zo.
Ook heb ik in een half uurtje de emblemen van de achterklep verwijderd. De wagen wordt begin volgende week gepoetst, en daarna zal hij waarschijnlijk wel als nieuw bij ons terug komen. :eusa_dance:

Hier een fotootje van de situatie zoals we hem eind November gekocht hebben:

Nadat we bij Wibo zijn geweest ziet het hele spektakel er zo uit:

Na vandaag gaat hij als volgt door het leven; eerst een fotootje in close-up van de achterzijde:

Om het geheel in een overzicht te krijgen een fotootje van de gehele wagen:

En natuurlijk mag de forum sticker ook niet ontbreken, al is hij een beetje verdekt opgesteld:

Als met al ben ik eigenlijk heel blij met al het werk wat Wibo gedaan heeft aan de wagen, en de dakspoiler die ik van Dirk over heb kunnen nemen :eusa_dance: :eusa_dance:
Ik ben een gelukkig mens ;D
Volvoloos....

UserID6342

Helemaal top !!  Staat 'm echt super zo  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:  En op een foto zie je het kleurverschil / doffe lak niet eens ;D

The Volvoboy

Wauw! Mooi, met die spoiler! Ik mis trouwens nog een verandering in je lijstje: achterruitwisser stellen ;D
Persoonlijk hou ik niet van een embleemloze achterkant...
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

wepster

mooi man ik neem aan dat je hetkapje voor in de bumperookmeteen mee hebt gespoten of niet ???

het zijn de kleine dingen die het hem doen bij dit soort auto's  ;)

BBS

De bumper tunnel (het kapje) is inderdaad ook gespoten en bijna klaar om op de bumper gezet te worden.
Alleen had ik de spoiler eerst helemaal klaar gemaakt, en doordat de blanke lak laag naar mijn zin, niet goed genoeg is moet ik eerst achter 2K lak aan gaan.
Zodra die 2K lak er is, word de bumpertunnel voorzien van een definitief laklaagje en is het helemaal "af"... ;)

Je zegt het goed: Het zijn die KLEINE details die het hem doen bij onze wagens. :D
Volvoloos....

thuur

Citaat van: cas op 12-03-2011 09:17:15

de sets met meer dan 2 onderdelen zitten op de 850 ( iig vroegere) en de beugel links en rechts gewoon één.... zijn v70 uitvoering voor zover ik weet. ( eigen conclusie voor ik weer een golf commentaar krijg, bij maatjes gekeken met n v70 en al enkele spoilers van v70's gesloopt waar het ook zo zat)

ik heb de v70 serie gebruikt, en met dubbelzijdige tape de bovenkant op het dak. Dat is voldoende. een duidelijke beschrijving horende bij jouw setje kan Maruska je misschien mee helpen, die heeft een nieuwe set in verpakking met een beschrijving dacht ik. kan ook versie drie zijn  :eusa_shifty:  halve kilo klemmetjes zat daarin!

Hier plaatje van simpel v70 klem. Kan je niet veel mee. Sorry. Of zon setje halen bij estate? Kost vast niet veel. Wel makkelijk deze. Je klemt t onder je scharnier, en dan spoiler plaatsen met dubbeltape of de kit op je dak, en dan twee torxjes links en rechts. Trekt ie zichzelf vast!

http://i849.photobucket.com/albums/ab55/casperdenhaag/173bd58c.jpg

Er is inderdaad maar 1 variant die naar eigen inzicht verschillend wordt toegepast. De spoiler op de foto zit dus niet vast zoals het hoort.

@BBS: staat toch wel mooi hoor die spoiler. Ik betwijfel of iemand het ooit zal opvallen..

Gr ;)

cas

Citaat van: thuur op 13-03-2011 12:50:59
Citaat van: cas op 12-03-2011 09:17:15

http://i849.photobucket.com/albums/ab55/casperdenhaag/173bd58c.jpg

Er is inderdaad maar 1 variant die naar eigen inzicht verschillend wordt toegepast. De spoiler op de foto zit dus niet vast zoals het hoort.

@BBS: staat toch wel mooi hoor die spoiler. Ik betwijfel of iemand het ooit zal opvallen..

Gr ;)

hoe is deze dan nog meer toe te passen?

@ BBS die 2 K lak kan je gewoon in een busje laten mengen bij een goede verf toko ( met autolakken natuurlijk)  wel binnen een dag verwerken  ;)   heb je netjes gedaan overigens! en snel. ik deed er een jaar over voor hij bij mij in kleur was en erop zat  :eusa_shhh: 

is de glans niet op te halen door hem te polijsten?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....