The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

KIM

Ja klopt dirk.
Bovenkant was gemakkelijker geweest, maar dan moet ik de boel opnieuw uitlijnen. Nu niet.

UserID6342

Mwuh, als je 'm beetje aftekend kun je het ook zonder uitlijnen doen hoor....

KIM

Na al die moeite die ik heb gedaan om alles strak in het gelid te krijgen? Afwijking krijg je altijd.
Ik heb wel op het punt gestaan, want de fusee wilde niet bepaald gemakkelijk eruit.

Ewout Schalkwijk

Complimenten, zoals gezegd: Dit is me voorlopig nog een brug te ver. :eusa_clap:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

 :eusa_clap:  :eusa_clap: zaterdag de andere kant. Hopelijk wil die wat makkelijker los.

Heb je de as in de bak laten zitten of alles eruit gehaald ?

KIM

Ik heb het geprobeerd met de as nog in de bak, maar dan heb je zo weinig ruimte. Stiekem ligt die as er eigenlijk zo naast,

Taranis

Mooi dat het gelukt is. Nu de camera onder het vieze zwarte vet? ;D

KIM

Handschoenen FTW!

Nagelrandjes zijn wel enigzins zwart.

Sbv

Morgen de andere kant, dan zijn ze wel echt zwart denk ik zo

KIM

#1629
Na de rechter homokineethoes was de linker een makkie; nu ben ik ervaren  ;D
De moer van de as zat aan deze zijde echter nog iets vaster; ik heb meer slagen moeten maken met die arm van 1,5 meter eraan.

Gisteren constateerde ik ook dat de startmotor wat moeite had met ronddraaien. Accu slecht dus, of de dynamo versleten. Meten dus:



Bij stationair draaien en achterruitverwarming, kachelventilator en verlichting aan. Beetje weinig, want ook bij gasgeven kwam ik aan 13,2 Volt.
Even kijken of er niet toevallig een diode uitligt:



Rimpelspanning is goed, dus waarschijnlijk koolborstels enzo.
En dus heb ik gelijk maar een ruildynamo besteld. De beurs loopt zo wel weer lekker leeg...

razorx

Mooie manier van analyse dat laatste!  :eusa_clap:

Sbv

Hulde dat de andere kant ook gelukt is, dan kan je dat van je lijst afstrepen

KIM

Citaat van: razorx op 13-10-2012 14:03:50
Mooie manier van analyse dat laatste!  :eusa_clap:

Bij de witte heb ik ooit een kapotte diode gehad. Je ziet dan duidelijk 1 rimpeltje ontbreken.
Ik leer mijn cursisten deze zaken ook altijd tijdens trainingen. Opdeze manier kun je ook een compressievergelijkmeting doen. Wanneer je de meting tijdens het starten verricht, komen er rimpels in de spanningslijn als gevolg van variatie in stroom die de startmotor vraagt.

@Sbv: Alleen vind ik het jammer dat de hoezen voor bakzijde niet beschikbaar waren; het was nu een kleine moeite geweest.

KIM

#1633
Al een paar weken niets bijzonders te melden gehad; de dynamo zit er inmiddels op en het matige starten is nu voorbij: Laadspanning constant zo'n 13,6 V.


Omdat ik al eerder had geconstateerd dat mijn koelvloeistofslangen op de aansluitingen van de pijp aan de achterzijde van het blok begonnen te zweten heb ik het hele zooitje maar besteld. Helaas niet allemaal de goede, dus nu heb ik wel nieuwe kachelslangen en geen slangetjes naar de turbo toe. Die kachelslangen wilde ik later gaan vervangen, maar als je toch bezig bent, vervang je die toch ook?

Helaas liep het iets anders dan verwacht, want met het verwijderen van de kachelslang uit de snelkoppeling, brak het pijpje van een van de koppelingen af... Aanvankelijk dacht ik dat de kachelradiateur hier direct op zat aangesloten, maar dat blijkt niet zo te zijn, dus Dirkie maar even gebeld om een vervangend exemplaar. Om die koppeling te vervangen moet echter wel de hele zooi eruit, dus ga ik de kachelradiator gelijk ook maar preventief vervangen (is nog niet eerder gedaan). Ik hoop eigenlijk dat dit alles kan zonder het hele ventilatorhuis los te trekken; volgens Vida lijkt dit te kunnen...

Vooralsnog heb ik maar even een slangetje gelegd tussen de kachelinlaat op het blok en de kacheluitlaat op het blok; ik moet toch rijden... Hopen maar dat het niet te koud wordt van de week  :eusa_think:


Oh, ja; ik heb vandaag ook de thermostaat vervangen. Ik weet niet meer wat voor merk dat waardeloze ding van is, want ik heb er in twee jaar niks dan ellende mee gehad: Eerst een slechte afdichting en nu heeft 'ie alweer de geest gegeven. In ieder geval zijn de Torxjes goed gangbaar...
Ook is er weer een plasje van dit goud ingekomen:


Tesamen met een nieuw filtertje natuurlijk.

De volgende beurt wordt een dure, want dan is de distributie aan de beurt.

UserID6342

Zal morgen even kijken voor je Kornelis en dan kom ik er wel even bij je op terug.  Kachelradiateur trek je er zo tussen uit, stelt helemaal niets voor.