The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: KIM op 10-10-2012 23:18:22
Citaat van: thuur op 10-10-2012 23:14:17
Waarom vervang je ze niet alle 4 dan? :angel:

Daar zeg je wat...
Ik denk dat degene aan de bakzijde minder te verduren hebben.

Die spreider heb ik eigenlijk nooit vertouwen in gehad, alhoewel het idee wel aanlokkelijk is...
Welke zijn dan goede Arthur?


Klopt, ze hebben minder te verduren. Maar evengoed, je hoeft maar een stukje metaaldraad van de straat te 'vangen' en ze scheuren net zo snel. Bovendien met jouw km.stand zullen ze toch wel aardig uitgedroogd zijn.

Ik heb een Bootgun met hoezen van Tip-It. Die zijn echt wel stevig ondanks hun flexibilieit. Vooral omdat ik niet van dat ontzettende gepruts houd om die hmk uit elkaar te plukken met je vette klauwen. Nog nooit problemen mee gehad. En ik ken iemand die het vrijwel zonder knoeien kan :D


Gr 8)

Sbv

Citaat van: KIM op 10-10-2012 23:09:58
Ik hoop stiekum dat de boel bij mij enigszins minder vast zit...




....Of is dat ijdele hoop?


@Arjen: Ik zou 'm graag van je overnemen, maar ik denk dat de automaterialenzaak nu wel de snelste oplossing is. Bovendien wil ik links en rechts maar gelijk doen, dus heb ik toch nog een 2e nodig.
Ik had een hoes van Spidan besteld.

Meeste werk zat in de aandrijfas loshalen, daarna ging het redelijk makkelijk. Spreider kon ik wel lenen volgens mij, maar toch gekozen om het op deze manier te doen.

Eventueel kan ik wel eea lenen op het werk denk ik zo.

UserID6342

Idd  met een spreider en de hoezen van WOMI werkt perfect en scheelt een hele bak werk. Sorry, maar vind zelf de hoezen van Spidan totaal ruk, ik heb er al diverse gewoon met een spreider uit elkaar getrokken...  En ja, eerst de hoezen wat warm gemaakt, voorzichtig opgerekt en net als je 'm erover heen wilt schuiven, Krrrrr finaal door tweeën.

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 11-10-2012 07:32:28
Idd  met een spreider en de hoezen van WOMI werkt perfect en scheelt een hele bak werk. Sorry, maar vind zelf de hoezen van Spidan totaal ruk, ik heb er al diverse gewoon met een spreider uit elkaar getrokken...  En ja, eerst de hoezen wat warm gemaakt, voorzichtig opgerekt en net als je 'm erover heen wilt schuiven, Krrrrr finaal door tweeën.
Ik gebruik geen spreider derhalve dan ook nergens last van gehad

KIM

Even koffie en spieken naar de how to van Sander...

Sander heeft me vanmiddag die dop 36 met die enorme pijp eraan gebracht, tesamen met die trekker.
Wat ben ik daar blij mee!
De moer had ik toch echt die 1,5 m arm nodig; die moer zit echt enorm vast.
Die trekker was het tweede waar ik niet zonder had gekund. Ik heb een klepstelplaatje van de 740 voorraad gebruikt als drukstukje en daar zit een diepe put in. Straks zal ik daar wel even een foto van maken. Die as zit dus met een soort glazige lijm vast in fuseestuk! Dat verzin je toch niet?

De fuseekogel was wel even etteren, maar het ligt nu los. Nu nog de homokineet van de as afschuiven en dan kan de hoes er weer om, want helaas kon ik kiezen Spidan of Scanpech. Beiden vertrouw ik niet met een spreider en in Spidan heb ik meer algemeen vertrouwen.

Sbv

Citaat van: KIM op 11-10-2012 20:21:44
Even koffie en spieken naar de how to van Sander...

Sander heeft me vanmiddag die dop 36 met die enorme pijp eraan gebracht, tesamen met die trekker.
Wat ben ik daar blij mee!
De moer had ik toch echt die 1,5 m arm nodig; die moer zit echt enorm vast.
Die trekker was het tweede waar ik niet zonder had gekund. Ik heb een klepstelplaatje van de 740 voorraad gebruikt als drukstukje en daar zit een diepe put in. Straks zal ik daar wel even een foto van maken. Die as zit dus met een soort glazige lijm vast in fuseestuk! Dat verzin je toch niet?

De fuseekogel was wel even etteren, maar het ligt nu los. Nu nog de homokineet van de as afschuiven en dan kan de hoes er weer om, want helaas kon ik kiezen Spidan of Scanpech. Beiden vertrouw ik niet met een spreider en in Spidan heb ik meer algemeen vertrouwen.
Hey Kornelis, mooi dat het wat wil lukken allemaal. Mijn ervaring was al, zorg voor zeer degelijk gereedschap, dat gaat niet kapot. Wij gebruiken het voor scheepsmotoren1" spul blijft heel.
Ring bij de homokineet kan je zo loshalen met die tang die ik erbij gedaan heb. Homokineet zelf kan je lostikken met plastic hamer en dan ben je zo klaar

KIM

Ja, alleen zit de opening van dat veertje natuurlijk net weer op een K plek.

Sbv

Citaat van: KIM op 11-10-2012 20:33:14
Ja, alleen zit de opening van dat veertje natuurlijk net weer op een K plek.
Klopt, maar wel te doen, ik had destijds verkeerd gereedschap, dus 2 kleine schroevendraaiers gepakt en dan freubelen. Ik dacht eerst dat er geen veer in zat, maar na wat voelen toch wel

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv


razorx

#1615
Ik heb inmiddels meerdere ashoezen vervangen. Op dat vlak veel van Dirk geleerd. De eerste twee keren waren de hel, de laatste een lachertje.
Wel altijd originele hoezen gebruikt. Complete as er uit werkt het fijnst en het snelst.

Makkelijkste is centrale moer los met een steving wringijzer, een stalen pijp van 2m. As lostikken met een moker. Rug naar de wagen voor een betere slag.
Stuur in juiste richting en as links eerst uit het wiel en dan loshalen met een impulsrukje. Eerst voorzichtig naar binnen en dan korte harde ruk naar buiten. Rechter as idem maar dan even de asgeleider eerst losmaken.

Als je toch bezig bent kan je de keerringen mee nemen.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg1159537.html#msg1159537

De keer dat ik daarna een as daarna loshaalde ging het veel sneller, dankzij de correcties in vet getypt.

Ewout Schalkwijk

Volgens mij was de 'Wouter' methode toch zeer effectief.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

#1617
Nou, de klus is geklaard. Dat veertje wilde wel meewerken, maar de homokineet had wel wat overredingskracht nodig om te schuiven. Wanneer je tegelijkertijd het veertje moet openhouden kom je toch een hand te kort.

Ik kan me voorstellen dat de linker op zaterdag wat minder problemen gaat opleveren.

De foto's:

De as eruit. Het meeste werk is dan wel gedaan:



Het geweld dat je nodig hebt om de as uit het fuseestuk te drukken:



Dat was dus een klepstelplaatje...
Ik had deze eronder gelegd omdat het kogeltje van de trekker precies in het kuiltje van de as viel. Je krijgt dan teveel wrijving van de sindel op de as waardoor deze nog lasiger te verdraaien is.

De homikineet los van de as:







Zaterdag dus maar de linkerkant doen en gelijk ook maar de bakolie.
Morgen mag de R weer naar Eindhoven.

UserID6342

Vraagje Kornelis; waarom haal je de hele fusee los ???  Om de as eruit te halen ?

elianmars

Waar laminaat al niet handig voor is  ;D