The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Nou...geen idee of er foto's gemaakt zijn eigenlijk. Ik heb geen foto toestel gezien vanochtend/middag.

Ewout Schalkwijk

Ik bedoelde ook de inbouw van de standkachel, en die is nog niet af lees ik.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-11-2011 17:50:08
Ik bedoelde ook de inbouw van de standkachel, en die is nog niet af lees ik.

Ewøut
Kachel zit er wel in. koelvloeistof slangen zijn aangesloten. Volgens mij was het nu brandstof aansluiting doen en dan de elektronica aansluiten

KIM

Je was me voor Sander. Bedankt voor de hulp maar weer vandaag en natuurlijk ook Iris voor het ter beschikking stellen van haar auto natuurlijk.

Ik moet van de week toch echt even wat klein materiaal aanschaffen, kwam ik achter. Geen Duct-tape, maar ook geen AMP stekkertjes. En die heb ik wel nodig om de inbouw af te ronden.
Het enige dat nog gedaan moet worden is een onderbreking in de kachelmassa aanbrengen en daartussen het relais van de Webasto schakelen en nog een draad op de dynamo aansluiten. Oh, ja: De uitlaat en inlaat moeten nog gemonteerd worden.
Ik ga morgen op het werk kiken of ik die laatste fase aldaar voor elkaar kan krijgen.

Als het klaar is, zal ik een paar foto's maken. Spannend is het echter niet hoor....

UserID6342

Citaat van: KIM op 20-11-2011 18:49:58
....Als het klaar is, zal ik een paar foto's maken. Spannend is het echter niet hoor....
Wel erg leuk, ben benieuwd naar de foto's.

KIM

Nou, bijna alles is aangesloten...
Maar ik krijg de uitlaat er niet goed op. Ik ben vanmiddag een uur aan het pielen geweest zonder succes.

Thuis maar even getest zonder uitlaat en  :eusa_dance:

arjen850

Citaat van: KIM op 21-11-2011 19:56:51
Maar ik krijg de uitlaat er niet goed op. Ik ben vanmiddag een uur aan het pielen geweest zonder succes.

Ach, bij onze volvo's gebeurt het wel vaker dat iets niet vanzelf gaat ;D Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dit er allemaal uitziet, maar ook naar de werking ;)
Binnenkort Ruffles en Kobus weer eens laten meeten he ;D

Sbv

Citaat van: KIM op 21-11-2011 19:56:51

Netjes,
Elektronica al allemaal weggewerkt of even los om eea te testen?.

Volgende stap is een standkachel voor de 740

KIM

Elektronica is weggewerkt.
Vanmorgen nog maar even geprobeerd. Zonder uitlaat maakt het systeem toch wel een beetje lawaai.
Moet de antenne ook nog monteren. Vanmiddag na werktijd nog maar even met de uitlaat aan de gang.

KIM

Zo, vanmiddag de uitlaat en inlaat netjes aangesloten, de kachelventilator aangesloten. Alles werkt perfect.
Morgenochtend is het vast lekker warm in mijn auto wanneer ik wegrij  :eusa_dance:

arjen850

Citaat van: KIM op 22-11-2011 23:08:48
Zo, vanmiddag de uitlaat en inlaat netjes aangesloten, de kachelventilator aangesloten. Alles werkt perfect.
Morgenochtend is het vast lekker warm in mijn auto wanneer ik wegrij  :eusa_dance:

Leuk man :eusa_clap:

Sbv

Heb je ook foto van bedieningspaneel hoe het zit ?

Mooi dat het nu werkt. Stook je ook op gas nu  ;D

Marc O.

Citaat van: KIM op 22-11-2011 23:08:48
Morgenochtend is het vast lekker warm in mijn auto wanneer ik wegrij  :eusa_dance:

*Jaloers is*

Maar mooi dat je weet hoe het moet. Mocht ik zo'n ding op de kop tikken alsmede een bijpassende 850R, dan weet ik je te vinden ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

KIM

Helaas Sander, hij loopt op dat dure spul waarvan ik nog zo'n 60 liter aan boord heb.

Ik moet altijd een beetje vertouwen krijgen in zulk soort systemen. Vanmorgen heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van de timer om het systeem in te laten schakelen. Ik heb, door mijn gebrek aan vertrouwen, de tijd ingesteld op 10 minuten voor vertrek inschakelen.
Dat heeft gewerkt, dus morgen fase 2; een half uur van te voren (overigens ook de maximale looptijd van de Webasto, zo las ik in de handleiding). Vanmorgen was het nog niet echt warm namelijk; hooguit een beetje lauw.

Ik wil ook nog even kijken wat het brandstofverbruik van zo'n ding is; eigenlijk is de ochtendtemperatuur niet laag genoeg om de standkachel te gebruiken. Alhoewel het voor het vocht in de auto wel weer goed is...

Als ik bij licht wat tijd heb, zal ik even wat foto's maken van de inbouw en wellicht een filmpje van de inschakelende installatie.

Ewout Schalkwijk

Goed dat die het doet. 10 min is inderdaad wel wat kort. Als ik een beetje behoorlijk effect van m'n dieselbrander wil hebben dan moet die toch echt wel dat half uur draaien. Optimaal is drie kwartier. (4.3KW) vermogen. Waarschijnlijk is een benzinebrander sneller, tenminste als die niet langer kan dan een half uur.

Ewøut

P.S. Ik zal morgen eens voelen hoe koud/warm Nederland is. :eusa_dance:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein