The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Kachel is een gebuikte die in KIM zijn 850 gekomen is

MVeldhuis

Ah, in dat geval: haal hem eens uit elkaar en maak hem mooi schoon, en vertel me dan of het effect had, dan doe ik het ook ;D

Chris

Citaat van: KIM op 24-11-2011 19:59:52
In VIDA werken een aantal plaatjes niet in het deel van ventilatie. Aan de hand van dit plaatje wordt e.e.a wellicht duidelijk:

Hierop is nergens te vinden dat de kachelradiateur een kraan zou hebben die wordt aangestuurd. Dat betekent dat de kachelradiateur altijd de koelvloeistoftemperatuur heeft (= altijd warm bij warme motor).
Enige elementen die wel ietwat roet in het eten kunnen sturene zijn de warmeluchtkleppen voor links (16) en rechts (17). De plaatjes die de luchtstroom beschrijven zijn bij mij in VIDA niet zichtbaar.
Volgens de inbouwbeschrijving is het relais voor de kachelmotor voor auto's zonder ECC; de gele draad voor auto's met ECC. Dat suggereert dat die gele draad alleen tbv het aansturen van de kachelmotor dient.
Waar ik de gele draad op moet aansluiten weet ik echter niet, want de beschrijving is niet voor Volvo.

Ik ga gewoon eens wat dingen proefondervinderlijk bepalen denk ik.

Oh, ja... Even nog een plaatje van het ingebouwde klokje:

Nette plaats om het in te bouwen Kim!

Ziet er netjes uit :).

KIM

Citaat van: MVeldhuis op 24-11-2011 21:25:54
Ah, in dat geval: haal hem eens uit elkaar en maak hem mooi schoon, en vertel me dan of het effect had, dan doe ik het ook ;D

Als we dat nu eens omkeren?
Ik heb net werk genoeg gehad aan het inbouwen.  ;D

Taranis

Citaat van: KIM op 24-11-2011 19:59:52
Enige elementen die wel ietwat roet in het eten kunnen sturene zijn de warmeluchtkleppen voor links (16) en rechts (17).

En dat was bij mij dus inderdaad het geval.

Als ik de kachel niet helemaal op warm gedraaid had alvorens de auto uit te zetten, werd het dus inderdaad maar lauw in de auto ipv de bloedhitte die ik in de XC wel voor elkaar krijg en de koelvloeistoftank laat smelten

elianmars

Hoe zit het met eventueel aanwezig alarm in de auto, als je zo'n standkachel gaat laten werken?

Sbv

Citaat van: elianmars op 25-11-2011 23:21:35
Hoe zit het met eventueel aanwezig alarm in de auto, als je zo'n standkachel gaat laten werken?
Dan krijgen inbrekers een warm onthaal  ;D

KIM

Citaat van: elianmars op 25-11-2011 23:21:35
Gaat niet af.

Heb ook een systeem zonder ultrasoonsensoren.
Spanningsval als detectiemiddel voor alarmering is niet toegestaan indien de fabrikant er SCM goedkeuring op wil krijgen.

KIM

BIG news:

Donderdagavond 23:15 uur...
Een Whatsapp'je van Sbv. Of ik even mijn pb wilde checken. Hij had me een pb'tje gestuurd over remmen. Pfff, en dat op het moment dat ik onder de wol zou gaan. :eusa_wall:

Het pb'tje bevatte een link naar de advertentie van DCCCL die een originele Volvo performance set aanbood. Het was een gebruikte set (natuurlijk) waarvan de schijven al dun beginnen te worden.
Deze set maakt gebruik van een schijf met een diameter van 320 mm en is het ideale alternatief voor mensen die gebruik willen blijven maken van de 17" Volvo wielen maar toch wat meer zekerheid bij remmen wensen.

Ik heb altijd al geroepen dat ik mijn remsysteem ontoereikend vond; eigenlijk vind ik het schandalig dat Volvo op een auto met een dergelijk vermogen een normale remmenset zet die ook op de uitvoering met bijna de helft van het motorvermogen van een R zit. Ik ben ook van mening dat Volans een must is onder een R. De enige consessie die ik daaraan doe is het gebruik van Titans tijdens de winterperiode; deze zijn eenvoudiger schoon te houden.

Al met al betekent dat dat het Volvo performance systeem het maximale is dat ik kan krijgen voor een acceptabele prijs, dus deze advertentie was bijna een geschenk uit de hemel.

Na een bedenktijd van 2 seconden dus DCCCL gelijk een pb gestuurd dat ik interesse had in, de door hem aangeboden set. We spraken af om zondag bij hem de set op te halen, dus zat ik zondagmorgen bij hem op de koffie.
DCCCL heeft een erg mooie werkplek en ook interessante spullen staan. Ik kreeg daar wel een beetje een walhalla gevoel hoor.

Zondagmiddag natuurlijk meteen aan de slag, want zo'n installatie moet natuurlijk zo snel mogelijk onder de R. Veel werk zat er niet aan, want het spul was hooguit wat smerig of er was wat vliegroest aanwezig:

Gelijk ook de remzuigers gedemonteerd om de stofhoezen en afdichtingen te bekijken. Er was sprake van een verschil in diameter van de remzuiger, maar VIDA vermeldde maar 1 revisieset. Ik had ter vergelijk ook nog een originele klauw bewaard, dus kon de zuigers mooi naast elkaar zetten:

De diameter blijkt gelijk te zijn; alleen de hoogte en de bevestigingsplaats van de stofhoes zit op een andere plaats. Voor revisie kan dus een standaard set gebruikt worden. Die oude klauw kan ik wel weggooien, want die zuiger in te ver ingevreten (de rechtse is dus van de standaard klauw). Volgens mij zijn losse zuigers niet leverbaar.

Na flink borstelen kwamen de onderdelen er wel netjes uit:

Ik heb gekozen om de klauwen grijs te spuiten want zaterdag was Bouke bij mij thuis geweest en had zijn grijze klauwen geshowd. Ook meteen het hart van de schijf maar meegenomen:

Maandagavond was alles klaar om te monteren, dus was het dinsdag na werktijd het moment om de set te monteren:

De set moet denk ik nog een beetje ingeremd worden en er moet ook nog bekeken worden of de set overal goed gangbaar is, maar het eerste gevoel is goed. Ik denk dat het grijs wel weer plaats gaat maken voor zwart; hier zitten nu allemaal vette klauwen op >:( .

Binnenkort het anker maar eens uitgooien  ;D

Nog een ongewild artistieke foto:

Sbv

en hoe remt het ? Kleur is mooi geworden moet ik zeggen

rifwachter

Mooi man!

Ben benieuwd wat straks je ervaring zal zijn met deze set.

Gr. Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

UserID6342

Mooi setje, maar heb je nu ook de schijf zelf meegespoten ??

Sbv

Onze ervaring is dat deze set net dat beetje extra geeft wat je eigenlijk standaard zou moeten hebben. Het is geen BBK maar toch remt het heel erg lekker (volgens vrouwlief)

KIM

Citaat van: Dirk342 op 29-11-2011 20:01:50
Mooi setje, maar heb je nu ook de schijf zelf meegespoten ??
Ja; 1x remmen en het is weg...

Chris

Mooie upgrade Kornelis, zal best gaan bevallen als ik Sander en Iris er zo over heb gehoord.