The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Lekker :eusa_clap:
Heb je ook iets aan de leidingen gedaan, of waren die al niet standaard meer?

Sbv

Citaat van: viking_in_shorts op 29-11-2011 21:10:39
Lekker :eusa_clap:
Heb je ook iets aan de leidingen gedaan, of waren die al niet standaard meer?
Er zitten speciale remleidingen bij, en anders passen de Goodridge leidingen ook gewoon

arjen850

Das mooi Kornelis :eusa_clap: Cen erg benieuwd hoe deze rem upgrade je gaat bevallen..
Maar, was jij het onder andere niet die juist riep dat het rem systeem van onze volvo's bij normaal gebruik toereikend genoeg was? ;D

Thys

Citaat van: arjen850 op 29-11-2011 21:27:34
Maar, was jij het onder andere niet die juist riep dat het rem systeem van onze volvo's bij normaal gebruik toereikend genoeg was? ;D

Da's tactiek; straks gaat een ander met de mooie spullen aan de haal :D

Mooi dat remmen goed terecht zijn gekomen Kornelis :eusa_clap:

KIM

Tim; ik had al de Goodridge leidingen.

Arjen, ik denk dat je me dan niet goed hebt begrepen. Ik heb alleen gezegd dat, wanneer het op maximale remkracht aankomt, ABS bepalend is voor deze remkracht. De combinatie band en wegdek bepaalt ten alle tijde hoe kort je remweg is.

Deze remset zorgt voor een zekerder gevoel in het gebied tot ABS + een goede doseerbaarheid. Om even te spreken over de toereikendheid: Ik ruik mijn remmen met originele Volvo blokken altijd wanneer ik flinke afdalingen moet maken. Redstuff blokken hebben dat iets verbeterd, maar ik vind dat ronduit slecht. Dat is iets dat ik met deze set tracht te verbeteren.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 29-11-2011 21:34:10
Deze remset zorgt voor een zekerder gevoel in het gebied tot ABS + een goede doseerbaarheid. Om even te spreken over de toereikendheid: Ik ruik mijn remmen met originele Volvo blokken altijd wanneer ik flinke afdalingen moet maken. Redstuff blokken hebben dat iets verbeterd, maar ik vind dat ronduit slecht. Dat is iets dat ik met deze set tracht te verbeteren.

Is het niet zo dat bij afdalingen het motorvermogen niet zo'n rol speelt maar meer de zwaartekracht? Op tijd een versnellinkje lager en remmen op de motor zijn de eerste stappen tot een langer leven voor schijven en blokken. Die techniek pas ik tenminste toe. :angel:

Tenzij je gewoon vol gas naar beneden duikt en BANZAI gilt natuurlijk. :eusa_whistle:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Mooie upgrade weer! Volans horen nu eenmaal onder een R dus ik kan je redenatie prima volgen (for the record: ik ben het gewoon een keer eens met je ;D ).

@ Ewout: een automaat remt niet zo lekker op de motor, zeker niet als er nog een zigeunerhut aan de haak doorduwt. Je diesel remt een stuk meer op de motor af dan een benzinemotor.
En ja, ik pas jouw tactiek ook toe, maar bij mijn R waren de remmen ook in no-time weg. Ze zijn standaard gewoon ontoereikend.

Ewout Schalkwijk

Ohhhh, heeft die een automaat.... :eusa_doh:

Maar toch, met mijn 850TDI met automaat en een hele dik hut aan de haak hier in Noorwegen bij Trollstigen etc. naar beneden niet veel last van gehad.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Had je kunnen zien onder de avatar Ewout.
Maarre, zelfs zonder caravan kun je ze soms ruiken. En ik ben echt geen piloot; ik mis alleen de 2e versnelling om in vast te zetten.
En, in tegenstelling tot sommige andere bergenrijders, ik weet heel goed hoe ik moet schakelen in de bergen.

Ewout Schalkwijk

Ja, dat had ik kunnen weten van die AT. Het was zelfs niet als kritiek bedoelt, maar ik vroeg het me gewoon af. Je ruikt hier de toeristen vaak op afstand omdat ze uitsluitende de remmen gebruiken om af te dalen.

Ewøut

KIM

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 29-11-2011 23:01:55
Ja, dat had ik kunnen weten van die AT. Het was zelfs niet als kritiek bedoelt, maar ik vroeg het me gewoon af. Je ruikt hier de toeristen vaak op afstand omdat ze uitsluitende de remmen gebruiken om af te dalen.

Ewøut

Haha, mijn ervaring is dat de inlanders er soms ook wat van kunnen.

maruska

pakt die grijze verf op de klauw nou niet goed of lijkt dat zo ?
verders : prima remset, zit ook op m'n MT. Blijkbaar waren er meer mensen aan het vissen hiervoor...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

maartendeb

Ziet er goed uit zeg, en wat een vangst! Ik was helaas te laat voor de set, er was de volgende ochtend al een wachtrij van gegadigden ;D

cas

Kim,

gefeliciteerd met de Set. hoop dat je er plezier van hebt.

het volgende stoort mij wel. Ik had ook gereageerd op de set, samen met nog iemand, vorige week al vrij snel.
De ander eerder dan ik, en die had de optie tot kopen, maar wachte nog wat afmetingen af. Ik kreeg een bericht
dat ik serieuze gegadigde nummer 2 was. Dus NA die persoon die de afmetingen zou krijgen.

ondertussen kom jij op de koffie, en wordt er vanaf daar gebeld/gemaild naar gegadigde nummer 1 of hij de set nou nog wil.
wel of niet, dat maakt MIJ dan nummer 2 zoals ik geschreven kreeg van verkoper. Jij zal niet nummer 1 zijn geweest,
daar hij eerst de ander opbeld om te vragen hoe of wat.

Serieus was ik zeker, ik heb meerdere keren gezegd, zeg maar dat ik het ben, en het volle vraagbedrag tik ik af.

Gister mail ik nog, hoe nu? ik heb vernomen dat nummer 1 af heeft gehaakt, zal ik het geld met forumtransport naar
je toe laten komen deze week.

Ik krijg bericht, nummer 3 ! heeft afgehaakt... dat klopt dan toch niet? dat hij die zogenaamde drie eerst gebeld wordt?
met alle respect, maar ik denk dat jij nummer drie was. En nummer 1 en 2 gepasseerd zijn. Ook daarop, wordt er niet
even gemeld in dat mailtje gister, dat de set zondag!! al met jou is meegegaan. Dit lees ik nu net pas in jouw BLOG.

zie ik het allemaal verkeerd? hoor ik het dolgraag, maar er zijn een hoop vraagtekens, en zeker als je kijkt naar de
dagen en tijdstippen van berichten die verzonden zijn overal, en dan nog over de manier van contact daarbuiten.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....