The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: arjen850 op 10-01-2012 23:30:55
Heb dat met mijn 940 ook gehad, je kunt de koolborstels iets uit tikken, heb dat toen ook gedaan en heb daar nog 40000 mee gestuurd.

Dan heb je mazzel, bij pa's 940 hielp dat net nog voldoende om vanuit Hamburg thuis te komen.

On-topic: best handig zo'n bak reserve onderdelen van het vikingschip dus ;D

UserID6342

Citaat van: KIM op 10-01-2012 23:01:22
Is goed mogelijk. Ik ben niet in staat foutcodes te wissen van ECC.
Brickdiag is niet te linken met ECC. Het kan dus alleen met zo'n foutcode LED en die heb ik niet.
Kom maar een keer langs met de R, heb ik wel om uit te lezen.  En leuk he die 700 serie's met die elektrische storingen ;D.  Heb sindsdien altijd een regelaar op voorraad liggen ervan.

KIM

Dirk, jij was ook de laaste die 'm heeft uitgelezen.

Storing is trouwens nog niet opgelost. Misschien de NTC maar eens doormeten...

Arjen, ik schroef de regelaar binnenkort wel uit de dynamo, dan laat ik je wel wat weten. Mooi excuus voor een mini Rode R meet.

KIM

Ik was toch bezig de koplampwappertjes van de R te vernieuwen, dus ik kon meteen wel even de regelaar uit de 740 dynamo schroeven:

Conclusie: Ja de koolborstels zijn echt op, of in ieder geval 1 van de 2.

Meteen maar kijken of het nog de moeite loont om er nieuwe koolborstels in te monteren:

De loopring is wel ingelopen, maar de dynamo gaat nog wel een setje koolborstels mee denk ik zo. Op de foto lijkt de rand wel dikker dan deze in werkelijkheid is.
Nog wel even de loopringen een beetje reinigen. Een mooie dynamo om op het schap te leggen dus.

Sbv

De 740 doet het weer helemaal na het vervangen. Nu nog eens ombouwen naar een automaat dan is Marjolein helemaal blij

UserID6342

Zag er net zo uit als bij de dynamo van de tractor hier Kornelis, ik heb er ook een ander Bosch regelaartje meteen ingezet en liep een week later tegen een goed gebruikte dynamo aan.

KIM

Citaat van: Sbv op 20-11-2011 15:58:52
Hedenochtend even bij Kornelis op bezoek geweest en de ABS controller van de S70 in de 850 gezet en gereden. Probleem weg. Het zit dus duidelijk in de controller.

We hebben de oude controller open gemaakt en de contacten van de ABS pomp opnieuw gesoldeerd. Voorlopig is het probleem opgelost.

Kornelis kan nu weer verder met de standkachel inbouw. Hopelijk is dat nog gelukt vanmiddag

:eusa_think: Exact 2 maanden heeft mijn soldeerwerk het dus volgehouden...
Marjolein wist me te melden dat de lampjes afgelopen woensdag weer zijn gaan branden. Ik ga nog een poging doen om de pompaansluitingen te solderen en anders ga ik ermee naar Thuur. Zijn soldeerwerk heeft het bijna 4 jaar uitgehouden.

Toch wel een groot verschil....

Ludo

2 maanden maar, zit het dan wel weer in de solderingen?.
Heb je ook de foutcodes nog eens uitgelezen?.

KIM

Foutcode op de pomp, net als vorige keer.

razorx

Het is erg moeilijk de print voor het doorsolderen goed schoon te krijgen.
In de elektronikahandel bestaan er glasvezelborstels. Die verpesten de print niet, maar halen de beschermprut goed weg.

Sbv

Boel toch weer wat losgetrild ?
De vorige keer was het opgelost na vast solderen van de aansluitingen. Kabelbreuk in de stekker van de pomp ?

UserID6342

Ik heb er niet zo veel verstand van maar heb het wel eens geprobeerd (uiteindelijk controller gewoon weggeflikkert) maar die vuiligheid die erop zit is echt een crime.  Wat voor troep dat is weet ik niet precies, maar het lijkt op een silicone achtige smurrie.  Als je dat er niet goed afhaalt / wegkrijgt kun je solderen tot je ons weegt maar blijft het bagger..

KIM

Afgelopen zondag heb ik Sbv op bezoek gehad om eens wat vaart te zetten achter het slopen van het vikingschip (leuke beeldspraak trouwens; vaart zetten in een vikingschip). De planning was om motor en bak er uit te gaan halen en nog zoveel mogelijk andere zaken.

Omdat het glad zou worden hebben we ons eerst nog even ontfermd over de ABS controller van de R (Sbv had zijn Torx setje speciaal meegenomen). De lampjes zijn weer uit en hopelijk nu voor wat langere tijd. Ik heb nu wel een beter gevoel over mijn soldeerwerk in ieder geval.

Om de motor er gemakkelijk uit te krijgen hebben we eerst alles van de voorkant maar verwijderd:

Dan de aandrijfas loshalen en allerlei randapparatuur. Daarna kan dan de motor met bak in de takel:

En als de motor dan in de takel hangt, dan kan de baksteun verwijderd worden:

Dan kan de combinatie uit het motorcompartiment gehaald worden (de echtscheiding, want in de fabriek noemen ze het omgekeerde het huwelijk).

Let even niet op de tijdelijk minder goede ARBO omstandigheden...

Dan wordt het ineens wel erg leeg onder de kap:

De bak ook meteen maar van het blok gescheiden, want daar gaat het om. Nog een keer op het werk met ontvetter goed schoonmaken en dan kan gaat de 740 een turbo met automaat worden

Taranis was tijdens onze werkzaamheden ook gearriveerd (en heeft de foto's gemaakt) en heeft met zijn hand- en spandiensten bijgestaan:

En weer is het vikingschip leger geworden. Er resten nu nog wat kleine werkzaamheden en dan kan hij eindelijk naar het oud ijzer.

's-Avonds heeft Marjolein ons (en IriKro die voor de gezelligheid later ook nog langskwam) een lekkere pastamaaltijd voorgeschoteld.
Al met al een lekkere klusdag!

Sbv en Taranis: Bedankt voor jullie hulp!

Sbv

Op naar de rest demonteren en afvoeren van de restanten viking schip.

Ik heb er een hele leuke dag aan gehad en help je graag weer mee, met de rest en ook het inbouwen in de 740 tzt.
Dank voor het eten en drinken

Nog last gehad van ABS pomp de afgelopen dagen ?

KIM

Lampjes zijn nog steeds uit...