The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Jelmar,
Ik moet het zelf allemaal kunnen. Heb vaak zat gesleuteld; ben hooguit een beetje roestig.
De 740 stelt me echter wel elke keer voor vreemde problemen. Ik hoopte er nu met een ander blok vanaf te zijn  :eusa_wall:

Zal wel weer iets doms zijn...

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 27-08-2012 22:54:12
Jelmar,
Ik moet het zelf allemaal kunnen. Heb vaak zat gesleuteld; ben hooguit een beetje roestig.
De 740 stelt me echter wel elke keer voor vreemde problemen. Ik hoopte er nu met een ander blok vanaf te zijn  :eusa_wall:

Kan je hem niet hier neerzetten, ik vind het wel een gave bak om te zien. Krijg je een extra worstje van de grill... ;D (en ben jij eraf)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Voor iets meer valt er best over te praten hoor  ;D

Koop ik een V70 classic cross country...

Ewout Schalkwijk

Dat zou alleen (betaalbaar) mogelijk zijn als ik een Noors chassis zou vinden en dan alles overbouwen. Anders kost het een beste boel ben ik bang. Hoe oud is die?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-08-2012 23:11:49
Dat zou alleen (betaalbaar) mogelijk zijn als ik een Noors chassis zou vinden en dan alles overbouwen. Anders kost het een beste boel ben ik bang. Hoe oud is die?

Ewøut
1989 of 1990 uit mijn hoofd

arjen850

Citaat van: KIM op 27-08-2012 22:54:12
Jelmar,

Dat roestig is toch wel een statement ;D

UserID6342

Citaat van: arjen850 op 27-08-2012 21:44:23
Citaat van: Dirk342 op 27-08-2012 20:23:43
Citaat van: arjen850 op 23-08-2012 23:44:01
Aha, trouwens volgens mij werkt die kraan op vacuum nu ik erover nadenk..
Klopt, ook met airco / ecc.  Maar die kranen staan er berucht om dat ze niet willen (dus binnen ook geen warmte dan) werken, buiten het spontaan afbreken nog om ;D

Deze dus:

http://www.vomd.nl/index.php?main_page=index&cPath=22_321_464_724_725&zenid=260365567f901c6dd89fdb76e59a31d4

Jup, had al ff gekeken, heb 2 van die verbeterde hier zo liggen ;D 1 is er nog bijna nieuw :eusa_whistle:
Jaja, wrijf het er maar weer ff in.  Jij komt altijd met die verheugende mededelingen als ik ze net heb aangeschaft ;D :evil: ;D.  Doe dat voortaan van te voren ;D ;D

UserID6342

Vaak denkt men bij een 2 of 7 serie te moeilijk....  Wat ik hier bedoel te zeggen is bedoeld als hart onder de riem en niet als aanval.  Een 2 en/of 7 serie is heel basic techniek.  Heerlijk om aan te sleutelen, gewoon lekker simpel. Geen of nauwelijks ingewikkelde electronica, je kunt ze repareren met een hamer en beitel, gewone recht toe aan techniek.

Zo moet je ook denken bij het lokaliseren van storingen, gooi even overboord wat je allemaal hebt geleerd / weet en ga heel simpel te werk.  Word de aanvoer van de kachelslang heet ?  Zo ja werkt de kachelkraan (is vacuum gestuurd dus goed kijken), trekt de kraan de klep ook daadwerkelijk los in de kraan zelf en is het asje niet afgebroken, word de retourslang heet als je de kachelkraan bedient ?

Bij allemaal ja, zet het koelsysteem eens wat onder druk met de kachelkraan open en laat de druk weglopen aan de onderkant van de auto (radiateur en/of slang), zorg er wel voor dat het systeem gevuld blijft niet dat je dadelijk lucht in het systeem pompt.

De kachel zou het nu eigenlijk moeten doen dan.  Als de motor zelf heet loopt (wat ik begreep) kan er lucht in het systeem zitten (zou ook probleem met je kachel verklaren), de tempsensor overleden zijn en/of de visco.  Visco zou je zelfs vast kunnen zetten, is voor een Redblock absoluut niet erg zodat deze altijd meedraait.

KIM

Die kachel is nog mijn minste zorg Dirk.
Bij geopend expansietankje en stationair draaien blijft de boel goed. Bij gasgeven loopt het tankje over. Het borrelt niet, maar loopt echt over. De koppakking verwacht ik niet dat het is, want de motor is uit een probleemloos rijdende auto gehaald.
Ik denk dat ik te maken heb met een verstopping aan de zuigzijde van de waterpomp. Dus die gaat er eerst maar eens af.

Jelmar

Ik hoop het voor je Kornelis.
Nog een mooie test; laat de auto draaien (nouja, de motor... Of eigen de krukas ;D) knijp in de bovenste radiateurslang en geef een beetje gas, wordt de slang samengetrokken of naar buiten geduwd.
Kan zijn dat de thermostaat niet volledig opengaat, krijg je ook vreemde effecten.

Nog even terug komend op je eerdere bericht; of je iets wel of niet kan twijfel ik niet aan.
Maar er is geen schande om om hulp te vragen, had je een hele hoop gezeik kunnen schelen, just saying.
Ik heb hier ook mensen in de werkplaats die geen enkele moeite hebben een jag v12 uit elkaar te peuteren, te reviseren en zonder moeite perfect in elkaar prakken, maar toen het redblockje in z'n werkpaard de geest gaf stond ie met zn handen in het haar.
Met het schaamrood op de kaken toch maar mij gebeld, niks aan de hand samen het klusje geklaard en de beste man dolgelukkig en weer wat geleerd.
Ik ben dan wel geen leraar -geweest- a-la mr. Smit in vaassen, maar over redblockjes hoef je me echt niks meer te vertellen.
Maak gebruik van iemand zn kennis/ ervaring als het aangeboden wordt!
Van een poepie standaard B19A tot een 330pk atmosferische(!) 3,1 liter(!) B230 met two valve evo kop, ik heb het al in m'n handen gehad. En dan hou ik de turbo's buiten beschouwing.

Niks met arrogantie te maken, maar als ik iemand -excusez le mot- zo zie klooien, dan denk ik bij mezelf doe is niet zo eigenwijs en aanvaard de hulp. Nooit te oud om te leren.
Zelfs(!) vriend Dirk belt af en toe wel is (is wederzijds als het over 5 cilinders gaat trouwens), maar ik zie daar geen schande is.

Prima dat je eigenwijs wilt zijn (ben ik ook), maar je roept al dingen als 'ik ben er voorlopig klaar mee' en 'hij heeft me al teveel gekost' is toch niet nodig?
Sleutelen moet je plezier en een klein stukje voldoening brengen.
Nogmaals; er wordt niet getwijfeld aan je kunnen!
Neem je tijd, denk logisch na, en controleer stap voor stap het hele systeem.
850R

KIM

Alles heeft gewoon te maken met beschikbare tijd te maken Jelmar. De afgelopen periode heb ik van de weinig beschikbare tijd gebruik moeten maken om de auto te prepareren.

Dat dan de auto na zo'n rigoreuze klus, maar met goed materiaal dit eindresultaat levert is gewoon niet leuk. Vooral is dat niet leuk omdat er hier ook nog 1 in mijn nek loopt te hijgen van; hij moet maandag wel klaar hoor, want dan heb ik 'm nodig...

Ik heb voor de R ook nog een paar dingen liggen die ik graag had gemonteerd, maar daar kom ik gewoonweg niet aan toe. Het optelsommetje zorgt ervoor dat ik even afstand neem van de 740 en volgende week eens de juiste diagnostische stappen ga ondernemen om het probleem het hoofd te bieden; ik heb immers nog niets anders gedaan dan constateren hoe het probleem zich manifesteert. De reden dat ik het hier op het forum plaats, is omdat er soms nuttige tips voorbij komen, zoals jouw tip nu van de thermostaat. Ik ben het type dat pas bij iemand gaat aankloppen als hij zelf geen oplossingen meer weet. Dat is, dacht ik, niet eigenwijs.

Sleutelen is nog steeds leuk Jelmar, alleen de druk om op een bepaalde tijd klaar te moeten zijn daar baal ik een beetje van.

UserID6342

Citaat van: KIM op 28-08-2012 14:23:26
Die kachel is nog mijn minste zorg Dirk.
Bij geopend expansietankje en stationair draaien blijft de boel goed. Bij gasgeven loopt het tankje over. Het borrelt niet, maar loopt echt over. De koppakking verwacht ik niet dat het is, want de motor is uit een probleemloos rijdende auto gehaald.
Ik denk dat ik te maken heb met een verstopping aan de zuigzijde van de waterpomp. Dus die gaat er eerst maar eens af.
Even met ons boerenverstand simpel gedacht, als de waterpomp kapot is heb je geen circulatie, dus ook geen beweging in het water.  Echter met een kapotte koppakking (en die dingen slaan nogal eens een keer door bij een Redblock) wel.  Denk dat je wederom aan de beurt bent Kornelis, en ik hoop echt dat ik het mis heb....

Jelmar

Kornelis, ik denk dat driften een ideale sport voor jou zou zijn, kun je ook heerlijk DWARS liggen/rijden/glijden ;D ;D

//hoop dat je de humor van deze opmerking inziet ;)
850R

arjen850

Citaat van: Jelmar op 28-08-2012 19:49:11
Kornelis, ik denk dat driften een ideale sport voor jou zou zijn, kun je ook heerlijk DWARS liggen/rijden/glijden ;D ;D

En daar heeft Kornelis afgelopen zaterdag flink zijn hart aan opgehaald ;D Maar het lijkt of jullie iets langs elkaar heen zwammen ;D

KIM

Citaat van: Jelmar op 28-08-2012 19:49:11

Waarom denk je dat ik die 740 zo krampachtig wil houden?  ;D

Hij moet mee naar de noordkaap in de winter van 2014...