The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

dielie850

Netjes :eusa_clap:
Dit zit er bij mij eigenlijk ook aan te komen :(

Ewout Schalkwijk

Citaat van: dielie850 op 27-04-2014 20:32:29

Eerlijk gezegd denk ik nu dat dat geldt voor elke achteras met >250.000km op de klok. Nu al meer dan 3000km gereden met de nieuwe as en laaiend enthousiast. Zelfs mijn vrouw was uitzonderlijk positief over het weggedrag van Old Faithful.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Citaat van: dielie850 op 27-04-2014 20:32:29

Nou, dat wordt dan sparen Jeroen...

KIM

Het was een beetje een druk weekje op het werk afgelopen week, maar dit weekend weer even tijd gehad om verder te gaan met de as. Nu zijn de astappen gemonteerd aan de as en zijn de ankerplaten ook in de hammerite gezet.

Morgen komt er een ladinkje onderdelen binnen, dus moet ik in staat zijn om volgend weekend over te gaan tot de asvervanging. Van de klus bij Ewout heb ik geleerd wat er vast kan zitten, dus vandaag maar eens aan de gang gegaan met de WD40 om zoveel mogelijk los te krijgen op een normale manier:

Ik heb even zonder assteunen gewerkt want ik hoefde niet echt onder de auto. Bovendien was het voor dit klusje allemaal een beetje te ingewikkeld.

En dan de boel maar flink in de tsjets:

En ook een paar fotos van waar welke klemmetjes zitten. Bij Ewout wist ik dat niet helemaal 100 % zeker meer:

De remleidingen zullen wel niet normaal losgaan:

Maar ach, wie niet waagt wie niet wint. Ik heb gelukkig leiding en nippels liggen; ik kan ze dus alsnog zelf maken als dat nodig is.
De ABS sensor was ook zo'n fijne rotzak, dus:

Morgen pakjesavond  :eusa_dance:

t_w

Zoals altijd, mooie foto's en omschrijving! Ben benieuwd naar de staat van het huidige spul als je het er onderheen hebt...

KIM

Hij zwabbert al aardig dus het zal niet zo heel fris meer zijn gok ik.
Welk deel het zwabberen veroorzaakt ben ik ook benieuwd naar.

innocenti

Citaat van: KIM op 04-05-2014 20:47:40
ik ook

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 04-05-2014 20:47:40

Had je de wielen nog niet even gewisseld van achter naar voor?

Ach, als het echt niet wil met die remleidingen, dan weet ik in een van die Drechtsteden een heel behulpzame man die z'n klanten echt prettig helpt als de 'nood aan de man' is. :angel:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Bijna pakjes avond.

Bij hulp nodig laat het weten

Bouke

Citaat van: Sbv op 05-05-2014 07:04:29
Bijna pakjes avond.

Bij hulp nodig laat het weten
Plus 1

KIM

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 05-05-2014 00:05:41

Had je de wielen nog niet even gewisseld van achter naar voor?

Ach, als het echt niet wil met die remleidingen, dan weet ik in een van die Drechtsteden een heel behulpzame man die z'n klanten echt prettig helpt als de 'nood aan de man' is. :angel:

Ewøut

Het was notabene Gorinchem Ewout.

Wielen niet gewisseld; ik ben er nu van overtuigd dat het probleem ergens in de achterwielophanging zit.

KIM

Bouke en Sbv: Ik vond 3 man bij de as van Ewout teveel maar kan zeker een paar extra handjes gebruiken.
Streefdag is zaterdag a.s.

arjen850

Citaat van: KIM op 05-05-2014 18:05:22
Bouke en Sbv: Ik vond 3 man bij de as van Ewout teveel maar kan zeker een paar extra handjes gebruiken.

jammer, wou ook nog ff helpen ;)

Ewout Schalkwijk

Dat was omdat ik die derde (en een halve) man was. :angel:

KIM

Citaat van: arjen850 op 05-05-2014 18:50:35

jammer, wou ook nog ff helpen ;)

Met het vleesch en het bier?  :P