The lady in Red and Yeti

Gestart door KIM, 06-02-2011 18:54:32

Vorige topic - Volgende topic

maartendeb

wer are ze pictjoers?  :)

maruska

ze piktjoers are not ztaken, zeey wer not needit Kor sed
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

KIM

Met dank aan Maruska en Sbv is gisteren een prangend probleem aan de R verholpen. Onder mijn toeziend oog is de stuurpomp vervangen want daar kwamen erg onheilspellende geluiden uit. Het bleek dat het lager was kapotgelopen.
Voor de zekerheid ook maar de spanner vervangen voor een andere want ook die klonk niet helemaal fris en fruitig.

Ook kwamen we tot de ontdekking dat de oplossing met pakking voor het thermostaathuis niet afdoende was geweest. Deze had aan de achterzijde al langere tijd koelvloeistof gezweet waardoor wat roze bloemkooltjes zichtbaar waren. De oplossing was om een Volvo thermostaat ipv een Scanpech uitvoering te plaatsen. Bij deze beloof ik plechtig dat ik van zijn leven geen Scanpech rommel meer wil; wat een troep!!!

Omdat het koelsysteem toch leeg was hebben we gelijk besloten de Webasto uit te bouwen en nieuwe (do88) kachelslangen te monteren. Dan kan de Webasto gerepareerd worden. Maar eens kijken wat ik er daarna mee ga doen.

Al met al kostte dit zoveel tijd dat we niet meer aan de XC zijn toegekomen.

Maruska en Sbv: Top dat jullie me uit de brand hebben kunnen helpen! Onbetaalbaar zulke vrienden.

maruska

graag gedaan Kor, de XC komt binnenkort wel.. De R liep ook weer mooier dan bij de eerste start gisterenochtend... wat een rochelende schuit was dat, met die stuurpomp :O
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Hiker

Citaat van: KIM op 31-12-2015 10:38:40
Maruska en Sbv: Top dat jullie me uit de brand hebben kunnen helpen! Onbetaalbaar zulke vrienden.

:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Marc O.

Is de olielekkage van de R ook opgelost?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Graag gedaan Kor.
De R moet gewoon rijden. De XC ook wel. Die komt binnenkort aan de beurt. Daarna nemen we de R weer onder handen

KIM

Citaat van: Marc O. op 31-12-2015 10:46:00

Waarschijnlijk het gevolg van een oliefilter dat niet vast genoeg zat. Heb dit van de week aangedraaid maar het bleef lekken. Natuurlijk was dit nog het restantje. Wel moet ik het bij de oliepomp even in de gaten houden want het zou daar vandaan kunnen komen. Gelukkig heb ik nog een O-ring en pakking op voorraad.
Aan de andere zijde zit de krukaskeerring die iets meer dan alleen zweet; dit is niet meer geworden dus dit laat ik even voor wat het is. Ik heb niet zo'n zin om de bak los te halen en misschien over 100.000 km het hele spul er weer uit te moeten halen voor het nieuwe blokkie en de gereviseerde bak. Alleen als ie echt zijn territorium begint te markeren zal ik deze stap nemen; de kosten zijn het niet maar het werk wel.

@Arjen850: Toch maar het tooltje besteld... Better safe than sorry...

arjen850

Citaat van: KIM op 31-12-2015 14:16:22
Citaat van: Marc O. op 31-12-2015 10:46:00

Waarschijnlijk het gevolg van een oliefilter dat niet vast genoeg zat. Heb dit van de week aangedraaid maar het bleef lekken. Natuurlijk was dit nog het restantje. Wel moet ik het bij de oliepomp even in de gaten houden want het zou daar vandaan kunnen komen. Gelukkig heb ik nog een O-ring en pakking op voorraad.
Aan de andere zijde zit de krukaskeerring die iets meer dan alleen zweet; dit is niet meer geworden dus dit laat ik even voor wat het is. Ik heb niet zo'n zin om de bak los te halen en misschien over 100.000 km het hele spul er weer uit te moeten halen voor het nieuwe blokkie en de gereviseerde bak. Alleen als ie echt zijn territorium begint te markeren zal ik deze stap nemen; de kosten zijn het niet maar het werk wel.

@Arjen850: Toch maar het tooltje besteld... Better safe than sorry...

Toch wel verstandig Kornelis, idd beter als dat je er achter komt dat je nog een keer kunt;)

Taranis

Citaat van: KIM op 31-12-2015 10:38:40
Ook kwamen we tot de ontdekking dat de oplossing met pakking voor het thermostaathuis niet afdoende was geweest. Deze had aan de achterzijde al langere tijd koelvloeistof gezweet waardoor wat roze bloemkooltjes zichtbaar waren. De oplossing was om een Volvo thermostaat ipv een Scanpech uitvoering te plaatsen. Bij deze beloof ik plechtig dat ik van zijn leven geen Scanpech rommel meer wil; wat een troep!!!

Je leert het al snel  :-*

Mooi dat je zo sleutelhulp krijgt. Hoe gaat het met jou zelf, al minder last van je rug?

UserID6342

Kijk even het nummer goed na van het ponsje Kornelis, anders heb je dadelijk de verkeerde te pakken en sla je als nog de keerring in de soep...

999 5657 M58/59
999 5541 M56/AW50-42

KIM

Pons is op kenteken besteld dus dat zal wel goed komen. Desalniettemin zal ik het even in de gaten houden.

Ronald, die rug gaat me te langzaam. Ik heb wel het gevoel dat er een heel klein beetje stijgende lijn in zit. Licht technische klusjes ga ik met toch maar mee bezig houden. Vandaag bijvoorbeeld maar eens kijken of ik de verstraler steun gemonteerd kan krijgen.

UserID6342

Kijk je wel uit met je rug ? Je hebt er maar eentje hè...  Wellicht een totaal overbodig advies; probeer de rug zoveel mogelijk te gebruiken op een normale manier, zodat je andere spieren, botten en toestanden niet overbelast raken.  Vaak zie je, en dat is ook bij mij nu herkenbaar met die arm die niet wilt, dat je andere onderdelen van je lijf eigenlijk onnodig extra belast.

De pijn moet natuurlijk wel te doen zijn, wat niet gaat, gaat niet.  Heel simpel.  Ik probeer bij rugklachten de rug zo recht mogelijk te houden, voor over een auto/motor buigen gaat 'm dan niet worden.  Desnoods zittend op je krent / stoel, zodat de rug recht blijft.

KIM

Dat is precies de methode die ik probeer aan te houden Dirk. Jij weet ook als geen ander dat het lastig is om stil te zitten als er zo'n hoop moet gebeuren en dan helemaal als er anderen zijn die voor je bezig zijn.

Ik probeer de modus te vinden waarbij mijn rugklachten zo snel mogelijk genezen. Eind van de maand hebben we een tripje waar ik niet aan wil beginnen met rugklachten.

Taranis

Op het risico af dat je gaat zeggen dat het hier geen libelle-forum is :P, wat zijn precies je rugklachten?

Reden dat ik het vraag: Danielle is jaren zoet geweest met telkens terugkerende rugklachten door beknelde zenuwen en spieren. De fysio boekte ook jarenlang geen of weinig vooruitgang. Uiteindelijk is ze een jaar geleden met tegenzin een keer naar een osteopaat geweest die haar eens goed rechtgezet heeft. Ze is er 2 dagen ziek van geweest (na-reactie) maar kan nu uit met 1 consult in de paar maanden. Het lukt nu zelfs om de rit naar Ewout uit te zitten zonder dat ze het niet meer trekt door de rugpijn.

Uiteraard is elk geval anders maar het is maar een idee. Het zou zonde zijn dat zo'n mooie trip verziekt wordt door je rugpijn.