Olie lange tijd niet vervangen

Gestart door RJvT1961, 08-02-2011 23:48:09

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Waar zijn die foto's van Emiel ook alweer ? was meen ik een C70 met een soortgelijke onderhouds frequentie.

-D©©©L-

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 25-12-2011 00:14:42
gevonden, alleen geen foto's meer....

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25745.0.html

O, maar goed dat die foto's weg zijn! Wat een horrorshow was dat zeg :-X

Gr :'(

Ludo

Ach, dat onderhoud totaal niks mocht kosten, vermeld geen enkele advertentie...
Word gewoon een probleem voor de volgende eigenaar.

:eusa_doh:

ulkeman

Citaat van: bassieS70 op 24-12-2011 18:34:36
Mijn olie zit er nu 35000 km in maar is 4 keer bij gevuld.verbruik +/- 1 liter per 7000 km.
Wat er voor die tijd is ingegaan .. geen idee.
vul altijd bij met shell helix + 10w40.
Nog steeds zelfde oliefilter overigens maar die kun je er rustig 100.000 in laten zitten als je regelmatig bijvult.
En dat ga ik ook gewoon doen   ;D.
ter info mijn s70 heeft 380.000 gelopen nu.

straks niet klagen als je motor kapot loopt door te weinig olie...

tegenwoordig mag het ook echt niks meer kosten lijkt het wel  :eusa_sick:

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

-D©©©L-

Citaat van: ulkeman op 25-12-2011 01:05:35
Citaat van: bassieS70 op 24-12-2011 18:34:36
Mijn olie zit er nu 35000 km in maar is 4 keer bij gevuld.verbruik +/- 1 liter per 7000 km.
Wat er voor die tijd is ingegaan .. geen idee.
vul altijd bij met shell helix + 10w40.
Nog steeds zelfde oliefilter overigens maar die kun je er rustig 100.000 in laten zitten als je regelmatig bijvult.
En dat ga ik ook gewoon doen   ;D.
ter info mijn s70 heeft 380.000 gelopen nu.

straks niet klagen als je motor kapot loopt door te weinig olie...

tegenwoordig mag het ook echt niks meer kosten lijkt het wel  :eusa_sick:

Maar wel mooi een paar keer 8 euro bespaard op een oliefilter, haha... Dat weegt wel op (toch ?)
Een oliefilter kan je inderdaad langer laten zitten, zodra hij dichtgeslagen is loopt het gewoon door de bypass. Zonder moeite (en filtering).

arjenT5R

filter kan je best een ton laten zitten hoor als je vaak moet vullen, wat zou er met het vuil gebeuren dan als je steeds vult ipv wisselt? juist dat komt in je filter... zucht
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

jgvdv

wat een zeikers , wat kost een paar liter olie en een filter nou ...

enn tja wouter ,  vervang de olie nou maar op tijd... daar houden 940s ook van hoor!!
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

JW

ik heb hier nog een whiteblock open liggen, met 160.000 km. zo ongeloofelijk smerig dat het van binnen is, echt niet gezond. toen ik het kocht wist ik al dat het niet zo heel veel oliewissels gehad had, het is al in de onderdelenwasser gegaand en nu weer heerlijk schoon. Maar dat even om aan te geven hoe veel troep er in de olie komt als je op benzine rijdt.
Zaken als zuigers en cilinders zijn nog heel goed bij dat blok (zuiger skirt was nog geen 0.01 mm afgesleten, gewoon 100% volgens spec in wphb), alleen de drijfstanglagers hadden wat meer geleden.

Op gas is het een ander verhaal maar in geval van een wat zwaarder gebruikt blok (turbo) zou ik gewoon om de 15.000 wisselen ofzo, bij de t-5 wissel ik zo rond de 12.000 km en de 240 10.000 km.

voor de kosten zou ik het ook niet laten, wissel bij de t-5 kost ~30 euro incl filter (Valvoline Synpower+volvo filter) en voor de 240 maar 22 euro oid, is te goedkoop om niet 1-2x per jaar te doen.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

joebar

Ik denk dat de meeste vervuiling ontstaat door ( veel) te rijke benzine afstellingen, en dat dit per auto verschilt... Veel korte afstanden, niet goed werkende sensoren, luchtfilter e.d. zijn daar meestel de oorzaak van...
Mijn 740 GLT 16v had 550k gelopen , en de laatste 200k slechts 1x een oliewissel gehad,  en die verbruikte geen drup olie, de olie bleef blank als babybilletjes, en rijdt nog steeds rond, met inmiddels 670k op de teller... en altijd op LPG gelopen....

NinaPaul

Citaat van: joebar op 26-12-2011 10:57:04
Ik denk dat de meeste vervuiling ontstaat door ( veel) te rijke benzine afstellingen, en dat dit per auto verschilt... Veel korte afstanden, niet goed werkende sensoren, luchtfilter e.d. zijn daar meestel de oorzaak van...
Mijn 740 GLT 16v had 550k gelopen , en de laatste 200k slechts 1x een oliewissel gehad,  en die verbruikte geen drup olie, de olie bleef blank als babybilletjes, en rijdt nog steeds rond, met inmiddels 670k op de teller... en altijd op LPG gelopen....

Laat me raden, die start ook op lpg :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

joebar

Citaat van: NinaPaul op 26-12-2011 11:23:34
Citaat van: joebar op 26-12-2011 10:57:04

Laat me raden, die start ook op lpg :D

:eusa_clap:  :eusa_clap:

KIM

Beetje jammer dat mensen nog steeds denken dat de werking van olie afhangt van de kleur die de olie heeft. Als dat zo zou zijn, kun je gewoon de goedkoopst verkrijgbare olie er in kieperen.

Iets dat een olie kwalitatief beter maakt zijn de dopes die zijn toegevoegd. De onderhoudsinterval van onze auto's is berekend op de werkingstermijn van deze dopes.

MVeldhuis

Als ik een oliemonster neem en opstuur naar het lab voor testen, dan testen ze op allerlei soorten vervuiling, en viscositeit.
Ze reppen niet over dopes en de eventuele werking hiervan, mag ik er hierdoor van uit gaan dat dopes het eeuwige leven hebben in een ideale situatie waar totaal geen vervuiling is?