Automaatbak pijltje oranje knippert update 19-2-'11

Gestart door spidermonkey, 11-02-2011 13:06:10

Vorige topic - Volgende topic

spidermonkey

Nou pas de bolide aangeschaft reed prima en nu begind hij raar te doen

volvo850 2.5 20v uit '92

Rechter 2 lampjes op het dashboard branden die van service en een raar ding ernaast plus een driehoek pijltje die blijft knipperen. De auto komt haast niet van zijn plaats en ik heb hem nodig omdat ik vaak naaar het ziekenhuis moet.

Ik als noob heb geprobeerd de fout code te lezen en kreeg alleen 2-1-2 althans dat denk ik eruit te lezen 2x kort 1x lang 2x kort.

Wie kan mij helpen auto echt nog vandaag nodig

mehn

Ik zou beginnen met de code te wissen. Dan loopt de automaat ook niet meer in noodloop en trekt de auto watbeter op ;)

Doe het pinnentje in A1 zoals je ook gedaan hebt om de code uit te lezen. Zet het contact aan.
Lees de code uit door op de knop te drukken. Als het ledje uitgeknipperd is druk je nogmaals op de knop.
Als er nu een andere code komt blijf je doorgaan totdat de eerste code voor de 2e keer verschijnt.

Als je de eerste code voor de tweede keer gezien hebt druk je de knop naast het ledje minimaal 5 seconden in (vasthouden).
Laat de knop los, wacht tot het ledje gaat branden en druk terwijl het ledje brandt de knop nogmaals minimaal 5 seconden in.
Als je de knop daarna loslaat is de code is nu gewist en de automaat moet nu weer normaal functioneren.

Als het een blijvend probleem is dan zal de automaat vanzelf weer in noodloop schieten en begint de pijl weer te knipperen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

spidermonkey

Ooo ik had het pinnetje in a2 gestopt en daar kreeg ik die code

mehn

Citaat van: spidermonkey op 11-02-2011 13:12:31
Ooo ik had het pinnetje in a2 gestopt en daar kreeg ik die code

A2 is niet van de automaat maar van de onsteking.

XC60 D4 AWD:

spidermonkey

Nou het is gelukt het pijltje wat knipperde is weg en ook een driehoekje met iets groens erin is weg

Rijd nog steeds als een dwijl komt soms niet van ze plek af. Hoop niet dat de automaatbak kapot gaar is.

Anders laat ik wel eerst de olie vervangen ofzo maar ja dat kan ik mij pas weer volgende maand permitteren.

Maar hoe als ik wat langer rijd doet de bak het beter.

Bedank nog o en de code van de a1 was 3-2-3 weet niet wat het betekend

mehn

In dit topic staat het meerendeel van de foutcodes: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.msg273950.html#msg273950

Normaal gesproken knippert de pijl als de automaat in noodloop draait. Als de auto slecht optrekt en de pijl knippert (of brandt) niet dan is er wat anders aan de hand.

Als je de pook in L zet zal de auto iets gemakkelijker optrekken. Dat is geen oplossing natuurlijk, maar voor noodgevallen wel handig ;)

XC60 D4 AWD:

spidermonkey

Mehn bedankt voor je hulp. De auto zal het vol moeten houden tot mei en dan een andere bak dan waarschijnlijk. Zat zijn hier zo'n beetje de kosten van plus inbouw? Dan weet ik waar ik naar uit mag kijken

spidermonkey

Weer gereset maar na een paar meter weer een knipperend pijltje. Betekend dit nu dat mijn automaat naar de maan is ? of kunnen het nog andere dingen zijn

V70geRwin

spidermonkey

Citaat van: spekkie99 op 11-02-2011 15:57:18
welke foutcodes geeft de bak nu dan op A1?

Nu 3-2-3 dacht eerst 2-1-2 maar dat was a2

V70geRwin

Citaat van: spidermonkey op 11-02-2011 16:04:14

Leest alsof de koppelomvormer en je lock up niet meer lekker werken.
Die kunnen los vervangen worden, kan je gelijk je keering zelf/laten doen.

spidermonkey

Citaat van: spekkie99 op 11-02-2011 16:10:38

Ben echt een power noob weet nog geen eens wat een koppelomvormer en lock up is en een keering
Het is triest gesteld met mij

V70geRwin

Citaat van: spidermonkey op 11-02-2011 16:15:22
Citaat van: spekkie99 op 11-02-2011 16:10:38

Ben echt een power noob weet nog geen eens wat een koppelomvormer en lock up is en een keering
Het is triest gesteld met mij

Iedereen is zo geboren hoor  ;D
Google is je vriend  ;)

jacow

Vaak helpt het ook de PNP-switch te vervangen. Dat wil wel eens kapot gaan. Uitleg
hierover vind je hier op het forum.

groet en succes Jacow

spidermonkey

Citaat van: jacow op 11-02-2011 16:25:12
Vaak helpt het ook de PNP-switch te vervangen. Dat wil wel eens kapot gaan. Uitleg
hierover vind je hier op het forum.

groet en succes Jacow

Zal me daar eens in verdiepen. Weet nu dat de code staat voor
Overbrugging slipt of is niet geactiveerd

Leuk dat ik weet wat de code inhoud maar neemt niet weg dat is niet weet wat Overbrugging slipt of is niet geactiveerd betekend.