wie ben ik: fpede

Gestart door fpede, 12-02-2011 00:27:48

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

LMM of LHM, afhankelijk van het systeem wat je hebt. EGR klep is nog een goede, maar verwacht ik niet.  Is altijd een beetje lastig zonder de auto te zien natuurlijk...

UserID6342

Citaat van: fpede op 12-02-2011 23:59:48
een kennis van me heeft daar wat verstand van, en die zegt dat de turbo in orde is, maar waar het probleem dan wel ligt, kon ie niet zeggen!
Dan heeft tie er ook geen verstand van ;D ;D

fpede

de lmm is vervangen, en in de garage konden ze het ook niet zeggen wat het probleem was, dus zou ik het niet zozeer zeggen dat die man er geen verstand van had....  ;) nuja, we zien wel, heb soms wel het gevoel dat eenmaal hij wat warm gedraaid is dat het wat beter gaat, maar niet echt overdreven veel,
zal hem misschien eens binnendoen in een volvo garage($) :eusa_angel:,

Jack v

Welkom,
Geef hem maar eens een rondje België op snelheid, die motor kan echt wel wat hebben. Grote kans dat hij als hij nog nooit lekker is "gebruikt" hij nog even los moet worden gereden. Vooral korte stukjes zijn niet goed voor een diesel.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

fpede

hier ben ik dan met de fotootjes!

eerst en vooral een totaalbeeld

dan de linkerkant:

rechtsachter(zoals te zien is er hier het meeste werk aan  :eusa_doh: )

linksachter

rechtsvoor(voor de duidelijkheid, al de schade is aangericht door de gebruikers voor mij eh  :eusa_wall:)

vanbinnen:

enjoy!!!!

Jack v

Wat is dat nou voor draad vanaf je radio?

Die lakschade kun je zelf met een beetje moeite verhelpen. Wit is niet een moeilijke kleur.
Verder een nette TDI.
gr ;D

UserID6342

Nette auto met een heel klein beetje werk zo op het eerste oog.  Zo'n strip voor je deur heb ik nog wel liggen.  Wel meerdere trouwens :)

fpede

die draad vanaf de radio is voor de microfoon van de radio/bluetooth-carkit, broer had geen zin om die nog erachter weg te moffelen, maar die stoort niet echt,
als er tips zijn voor die lakschade, laat maar weten dan!
en noem maar een prijs voor die strip hé, zit er al een tijdje naar te zoeken(indien je wil opsturen....)

Jack v

Die strip heb ik niet misschien dat je daar Dirk342 voor kunt benaderen
Lakschadde:
-bescadigde delen licht schuren+een beetje overlap. bijv waterproof schuurpapier tot alle losse delen eraf zijn
-alles ontvetten
-zwarte delen goed afplakken en delen die niet wit moeten worden.
-kunststof hechtprimer opspuiten
-weer heel licht opschuren
-wit spuiten
-eventueel blanke lak erover

Ik woon in friesland dus kan dat niet 123 voor je doen ::)

fpede

met die informatie ben ik al heel veel!
bedankt!!!
zal wel nog niet voor direct zijn,...

fpede

hier ben ik weer met nog wat nieuws!
mijn neef heeft een dagje met mijn auto gereden, zo'n 300 km!, heb nu het gevoel dat hij veel beter optrekt, maar toch  nog altijd niet zoals vroeger,
heb hier nu in een garage een bord zien staan, met daarop reclamedat ze de dieselmotor kunnenn reinigen.... met erbij zoiets als problemen: -weinig vermogen, veel roeten, hoog verbruik, d8, dat past wel bij mijn situatie, heb eens navraag gedaan, en dat kost 150 euro... vind ik eigenlijk wel meevallen....
is dit nu de moeite?
ook nog een probleempje, mijn sproeiertje achteraan werkt niet meer, ik hoor het pompje duidelijk pompen, maar er komt niets uit, lijkt dus ergens een lek te zitten, want een dagje erna, staat in de kofferbak onder het reservewiel vol ruitenwisserproduct...., weet er niet veel van, maar volgens mij zit er ergens iets verstopt, waardoor er een lekje is ontstaan... kan natuurlijk ook iets anders zijn, als ik zou weten waar dat kabeltje zit, zou ik eens kunnen kijken...., het enige voordeel ervan is dat mijn auto lekker fris ruikt, maar wel beu om op te ruimen,....

alvast bedankt!

elianmars

Achter het (ik dacht rechter)achterlicht zit een koppelingetje met terugslagklepje, dat nog wel eens los wil schieten of kapot gaan. Even het kapje aan de binnenkant loshalen, dan zie je het slangetje zitten/hangen.

Alien850

Ah, iemand uit de buurt :D  ik ben van Denderleeuw maar de vriendin woont nog in Hillegem dus ik passeer Sint-Lievens-Houtem wel regelmatig.  Ik heb spijtig genoeg geen enkele ervaring met diesels maar voor de andere dingen kan ik mss nog wel van nut zijn als je een extra paar handen nodig hebt...

Als je de vloerplaten in de koffer opent kan je trouwens de leiding (met filter) van de sproeier zien lopen.  Die gaat dan gewoon omhoog achter 't rechterachterpaneel (waar ook die terugslagklep zit).

fpede

heb  het slangetje zien zitten, maar wat ik zit redelijk goed vast.... zou ook niet weten waar het lek zit, heb mij daarjuist nog eens beziggehouden met het uitkuisen van 'het gat' van het reservewiel.... leuk werkje......

Alien850

Heb je iemand het pompje laten bedienen terwijl jij de leiding in 't oog houdt? (of andersom)  De kans is groot dat je 't dan wel ziet lekken  ;)