wie ben ik: fpede

Gestart door fpede, 12-02-2011 00:27:48

Vorige topic - Volgende topic

fpede

dag iedereen,....

mijn naam is Francis,
ik kom uit belgië=> Oost-Vlaanderen, heb nu zo'n 3 maand mijn rijbewijs, en heb de familie volvo "geërfd", namelijk een witte 850 tdi uit '96.
altijd al verliefd geweest op die auto, van vroeger al(zit al 12 jaar in de familie)=> jammer genoeg draagt de rest van de familie niet echt veel zorg van hun bolides,... dus is hij niet echt in perfecte staat, maar voor een eerste auto zeker niet slecht, helaas zijn er nog wel een paar puntjes waar aan gewerkt moeten worden....
- mis nog een deurlijst rechtsachter,
- moet de pompjes van de achterklep eens vervangen(als ik veeel tijd heb)
- en nog een probleempje met de acceleratie(trekt heeeel traag op(vooral in de hogere versnellingen),maar daar  stel ik wel nog eens een vraagje over opt forum), ook mede de reden dat ze de auto wilden wegdoen, aangezien die vroeger heel goed optrok. heeft een jaar stilgestaan, weet niet of het daaraan zou kunnen liggen....
- zit met een barst in de voorruit, waar ik nu niet direct de middelen voor heb om het te vervangen

hierbij een fototje, niet echt deftig, maar is de enige die ik nog voorhanden heb, van de hond en de auto=>

groeten van een echte volvo-for-lifer!
meer foto's komen nog van zodra het weer wat beter is!
Francis

ulkeman

welkom.

je zou eens alle filters en zo kunnen nakijken. waardoor die miss weer sneller accelereert

veel goede km's gewenst met je eerste auto. en wat voor 1  :eusa_dance:

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

fpede

o ja, voor ik het vergeet, hij heeft er ongeveer 360000 kilometers opzitten, dus hoop er nog wat bij te doen, maar met gemiddelde km-stand hier opt forum zou dat geen probleem mogen zijn! :o 8)

elianmars

Is de auto al eens goed los gereden? Als dat niet zo is, geef 'm dan eens de sporen. Grote kans dat je de boel lekker schoon brandt, waarna de wagen wat feller kan worden.

En welkom, natuurlijk  :)

fpede

heb ik ook al zitten aan denken, maar wat zijn de grenzen dan? zou niet willen dat ik te ver ga, heb er nu echt niet zoveel verstand van!  :angel:

grtz

hathü

Welkom. Pompjes van de achterklep heb je niet veel tijd voor nodig, monteren stelt niks voor, deurlijsten zijn er ook genoeg van te vinden op de sloop. Het trage optrekken, begin eens met een beurtje geven en alle filters vernieuwen, als dat niet helpt de pomp laten afstellen. Na een jaar stilstaan zou ik het eerst rustig aan doen :eusa_whistle:, en vooral eerst echt goed warm rijden voor je gaat planken.

animalT5R

Citaat van: elianmars op 12-02-2011 01:02:32
Is de auto al eens goed los gereden? Als dat niet zo is, geef 'm dan eens de sporen. Grote kans dat je de boel lekker schoon brandt, waarna de wagen wat feller kan worden.

Kijk je uit hoe je dat zegt Marcel,zit misschien wel een heel verschil in tussen nederlands en belgisch ''los rijden''  ;D

Welkom hier  Francis
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

elianmars

Citaat van: animalT5R op 12-02-2011 12:47:19
Citaat van: elianmars op 12-02-2011 01:02:32

Kijk je uit hoe je dat zegt Marcel,zit misschien wel een heel verschil in tussen nederlands en belgisch ''los rijden''  ;D

Welkom hier  Francis

Dat is waar, ja  ;D

Wel de motor eerst goed warm rijden natuurlijk, voordat je de vonken uit de uitlaat laat schieten  :evil:

)()()sT

Grappig, kennissen van ons wonen bij Gent en heten ook "Pede"
Welkom hier!

fpede

hier ist van sint-lievens-houtem, 20 km van gent....
en rij er al ongeveer een half jaar mee rond!

Peter360

Welkom op het forum Francis!

crazychrisje

Welkom hier!

Dat doe je goed net je rijbewijs en dan al een volvo als eerste auto! Complimenten!
Ben benieuwd naar recentere en duidelijke foto's!

Een grote beurt moet je je volvo zeker geven, dat zal hem veel goeds doen!

fpede

hij heeft een paar maand geleden een kleine beurt gehad, volgende keer wordt het een grote volgens de nieuwe sticker.... en is door de keuring geraakt(die voor die kleine beurt was, wat al veel wil zeggen over het vakmanschap van volvo!)

UserID6342

Welkom Francois, als je dieseltje een jaar heeft stilgestaan doe het dan eerst maar even rustig aan voordat je echt gas gaat geven.  De motoren zijn beresterk, dus dar hoef je je echt geen zorgen over te maken.  Komt de turbo wel goed in ?

fpede

een kennis van me heeft daar wat verstand van, en die zegt dat de turbo in orde is, maar waar het probleem dan wel ligt, kon ie niet zeggen!