Plank voor de kop

Gestart door joebar, 12-02-2011 18:29:02

Vorige topic - Volgende topic

850-2.520V-Driver

Citaat van: Ludo op 22-03-2011 21:24:45
Citaat van: Marc O. op 22-03-2011 19:36:15
Citaat van: Ludo op 22-03-2011 19:07:56
Citaat van: T5turbo op 22-03-2011 19:03:50
Citaat van: Ludo op 22-03-2011 18:56:03
Wat een gezeur.  ::)
Lastige klanten, zijn ook klanten.  ;D
Óók zij betalen mee aan je boterham...

OK,maar ze moeten niet het bloed onder je nagels vandaan halen.
Het geduld houd een keer op.

Ik denk dat die boterham ook niet meer smaakt als je een hartkwaal opgelopen hebt en/of een maagzweer .  ;)

Ergens oke, maar toch is het een verkeerde gedachte.
Énkel klanten die ja knikken, en aftikken op het eind van de rit, zal je nooit vinden.
Dan had je maar beter een vak geleerd.  ;D

Da's natuurlijk echt flauwekul Ludo. Uiteraard moet je er als ondernemer tegen kunnen dat klanten af en toe wat zeuren, dat recht hebben ze nu eenmaal, maar wat ik hierboven allemaal lees getuigt van extreem neurotische neigingen en gaat alle perken te buiten. Ik zou het ook niet accepteren. Dan maar een klant (en maagzweer) minder.

Tja Marc, zo zal ieder zijn gedacht wel hebben, heeft daarom niks van doen met neurotische neigingen.
Ik vind het telkens gewoon triest dat iemand die zich als professioneel ondernemer wil voordoen (die notabene van zijn clienteel moet leven) zijn klanten gaat uitlachen achter zijn rug om.  ::)
Dat zegt meer over de persoon zelf, dan over de plank...

Als ondernemer moet je dat inderdaad vanuit een ander perspectief benaderen Ludo, ben ik zeker met je eens.
Maar toen ik +/- 10 jaar geleden nog werkzaam was in de detailhandel (lees: verschillende winkels) maakte ik toch lachwekkende, vreemde tot het idiote aan dingen mee... Al zou ik het dan nog niet op 't internet gooien lijkt me.. Ja, misschien nu 10 jaar na dato :)

ulkeman

Citaat van: heutink op 22-03-2011 20:59:40
;D
jaaa met een lasergestuurde circelzaag..........
8)

wij hebben op het werk een hydrolische gestuurde diamant zaag :evil:

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

joebar

Even duidelijk maken dat ik GEEN zelfstandige ondernemer ben, maar gewoon een storingsmonteur in loondienst, met een grote interesse in techniek, en een compleet uit de handen gegroeide hobby...
Auto's en motoren, en via mond op mond mensen HELP met problemen...
Daar houd ik wat aan over, en dat investeer ik meestal weer in gereedschap, of mijn andere hobbies  .Hierdoor bevind ik mij in de positie dat ik klanten of klussen kan weigeren,MAAR accepteer ik de klus,dan wordt van te voren een prijs afgesproken, en welke tegenslagen ik ook heb, daar houd ik me aan, en zorg dat de mensen tevreden naar huis gaan, en hanteer ook altijd no cure no pay, dus niemand betaald voor onderzoek alleen en geen diagnose kunnen stellen.
Dat is mijn eer te na, en ga er van uit dat de mensen het niet kunnen betalen of bedonderd worden...
En dat gebeurt imho net zo vaak bij de vrije garages als bij de merkdealer, voorbeelden te over..

maar goed terug naar jan doedel....(dit is trouwens een apart gebeuren hoor)

Er was al een keer of vier gebeld, nummer onbekend, maar was op het werk, en had geen zin om op te nemen, dus kreeg een SMS-je ...
Hoi wat kost het om een KOPPAKKING te vervangen van de Fiesta van mijn vrouw...
reageer even op no:06-xxxxxxxxx
Dus sms terug geef even kenteken
XX-XX-XX

controleer dat, onderliggende nokkenas, dus kopbouten los, snaren, en je kletst heb er zo tussen, uurtje werk....

125 euro......

Wanneer heb je tijd

kan ik morgen wel doen, breng hem vanavond maar, dan is hij morgen koud gooi de sleutel maar in de brievenbus...

Dit allemaal per SMS  voor de duidelikheid...

Staat 's avonds Jan doedel voor de deur met een fiesta, de schrik sloeg me om mijn hart, dus wilde me al stil houden, maar wonder boven wonder gooit zijn vrouw de sleutel in de bus, en als een dief in de nacht verdwijnen ze weer...
ik dacht nog daar kom ik goeg vanaf, vlug repareren, en weg met die auto  :eusa_whistle:

Dus volgende dag boel vervangen, vond de KOPPELING wel zwaar gaan, maar dat was mijn zorg niet

's avonds gaat de telefoon, is de auto klaar?

Ja hoor kun je voor 21:00 ophalen anders morgen..

Ne mijn vrouw zit bij mijn ouders, die komt er zo aan..

En inderdaad kwartiertje later komt mevrouw doedel, betaald en stapt in de auto...

Kon het haast niet geloven, zo makkelijk was ik er nog nooit van afgekomen....
Doe de deur dicht, zat nog niet op de bank....trrrrrrrrrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing de bel denk wel drie seconden..
Mevrouw doedel met een vuurrode kop....IK DACHT DAT HIJ GEMAAKT WAS, EN HET GAAT NOG STEEDS ZWAAR, DIT IS GEEN STIJL, BEN NIET VAN GISTEREN, EN IK WIL DIRECT HET GELD TERUG
Mijn bek viel open van verbazing, en vroeg even rustig te doen en nogmaals te vertellen wat de klacht was......
Maar er was geen verstandig woord meer mee te praten, en ze wilde binnen haar man bellen
Nou zo komt u echt niet binnen, rustig worden, of ga naar je schoonouders...
En zo van het ene op het andere moment draait ze om, stapt in de fiesta, en rijdt de straat uit..
kwartier later komt de schoomvader eraan, belt aan, en doet heel rustig zijn verhaal, en vraagt wat er fout is gegaan...
niets zeg ik , de koppakking moest vervangen worden, dat is gedaan, en verder weet ik van niets, totdat uw schoondochter hier als een viswijf mij uit begint te schelden, en daar was ik niet van gediend...

HUH KOPPAKKING????  DE KOPPELING moest vervangen worden....

nou dan schrik je je dood, en pak mijn telefoon, zoek het eerste sms-je op ,  :eusa_dance: :eusa_dance:

kijk eens dit is het sms-je , en daar staat sduidelijk koppakking, en niet koppeling

Nou jan doedel gebeld dan maar...

Nee ik heb koppeling ge-smst, niet koppakking..wacht ik check het even....

stil---stiller----- en een hoop gevloek  ;D ;D ;D

je hebt idd gelijk, dat had ik fout, maar hoe lossen we dit op...

Tja daar valt voor mij weinig op te lossen, als er ook nog een nieuwe koppeling in moet, moet dat gewoon betaald worden, en dat gaat echt niet voor 125,-  moet je ongeveer op 300,- rekenen

Nou dat is echt veel te duur, we hadden al afgesproken dat als het meer was dan 200,-  we de auto er uit zouden doen...

nou kan nog steeds hoor, je hebt tot nu toe pas 125,- uitgegeven....

dat kon hij niet waarderen, en ging een beetje boos en met de staart tussen de benen, moest hij zijn vrouw nog het nieuws gaan vertellen...

Heb helaas nooit gehoord hoe dat is afgelopen, weet alleen dat ze daarna een 405 hebben gekocht

Daf46

Geniaal  ;D (het humor gehalte dan toch  ;))

V70 classic

Er zijn mensen die betalen om in een theater zulke humor te ondergaan.
;D

Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Laserblue

al eens aan een hek gedacht?  :eusa_doh: ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Quota

Hij is weer briljant!! Wel goed dat ze een 405 gekocht hebben, weten we zeker dat we hier nog genoeg verhalen tegen gaan komen.... ;D ;D :eusa_dance:
.

elianmars

Wat een verhaal weer!  ;D :eusa_clap: :eusa_clap:

rogerV701998

Citaat van: Quota op 23-03-2011 16:32:08
Hij is weer briljant!! Wel goed dat ze een 405 gekocht hebben, weten we zeker dat we hier nog genoeg verhalen tegen gaan komen.... ;D ;D :eusa_dance:
.

Kan helaas tegenvallen, tenminste als het een td is... Ik heb daar 500.000 km zonder problemen mee gereden.

Laten we hopen dat het een benzine is. :eusa_pray: ;D

Marc O.

Echt, ik zou in m'n broek pissen van het lachen ;D ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

V70R-obert

Alle verhalen in één ruk gelezen, schitterend! Als Kluun een bestseller weet te schrijven, kan jij dit zeker; auteur Joebar presents Jan Doedel, volgens mij schrijf je zo 4 delen weg.

joebar

Citaat van: V70R-obert op 23-03-2011 18:33:03
Alle verhalen in één ruk gelezen, schitterend! Als Kluun een bestseller weet te schrijven, kan jij dit zeker; auteur Joebar presents Jan Doedel, volgens mij schrijf je zo 4 delen weg.

Als het om de verhalen gaat, ook Joebar gaat wel eens de fout in, lees mijn eigen relaas maar eens

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,26214.15.html

henry classic v70

Ach Chris vergissen is menselijk toch en fouten maken we allemaal wel echter leren de meeste wel van de gemaakte fouten.......
Jan Doedel & Mrs Fish zijn dan weer de uitzondering......
Smullen weer dit verhaal, to be continued :evil:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Luc

Leuk verhaal. Maar as je IQ boven de 70 leg, dan doe je toch gewoon praate met de graasjeman... dan kemmeniseer je tog lekker deedelek... welke ederoot gaat nou legge essemesse dat zn kop zn pakking nie meer helemaal is wat te geweez is ...verrekte............nader in te vulleh

wel leuk trouwens! laamaakoomuh!
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Misha

Waarschijnlijk had hij de ralle correctie van de iPhone aanstaan.
Die doet dat namelijk. :eusa_wall:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het