De V70 2.5D met R allure en een 850 2.5 20V

Gestart door Bas850, 13-02-2011 21:36:12

Vorige topic - Volgende topic

Bas850

Op advies van Bouke ook maar een blogje gestart.

Ben Bas en kom uit Lelystad 38 jaar en getrouwd en 3 kids.
Ben al sinds 2004 lid van de Volvo850club en het forum.

Me toen aangemeld met een 850 2.5 20V uit 1996 en sinds vorig  jaar een V70 2.5D uit 1999 erbij.

Zal proberen om hier af en toe mijn bevindingen en klus activiteiten neer te zetten.

Hieronder alvast wat pics van de 850 en V70

Nog maar plaatjes van de zomer setup.

Nog wat creepy phone fotootjes.

Kinderstoeltjes

Stickertje

Winterwielen
"to finish first, you first have to finish"

Hiker

Mooi spullenboel.....lampjes, v.bumper  :P........maar omlaag met die bak ;D ;D
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

arjen850

Hey Bas, we hebben van zomer al kennis gemaakt, en heb je V70 in real life al kunnen bewonderen :eusa_clap: Leuk dat je een blogje bent begonnen :D

Bas850

Citaat van: Hiker op 13-02-2011 21:42:45
Mooi spullenboel.....lampjes, v.bumper  :P........maar omlaag met die bak ;D ;D
Omlaag ja, met van die bussen aan de achterkant? Heb jou blogje daarover gelezen.  Het probleem is wel dat ik met een caravan wil blijven rijden en weet niet of dat invloed heeft.

Bas850

vandaag dan de stoute schoenen aangetrokken en hier op straat de klus geklaard. De V70 heeft weer wat nieuws:
- Nieuwe vacuumpomp
- Nieuwe motorsteunen (bak + schut + Distributie) Distributie kant zat erg goed vast en heb wat woordjes losgelaten.
- Nieuw luchtfilter + interieurfilter

elianmars

Ging het een beetje met de vacuümpomp? Ik heb er een paar gedaan, maar leuk is anders. Je kunt er bijna niet bij.

Bas850

ja ging goed dit was mij 2de ook, heb een steeksleutel 90 graden gebogen

elianmars

Citaat van: Bas850 op 13-02-2011 22:14:46

Dan heb je wel een goede sleutel. Ik probeerde het ook, maar toen brak de sleutel af  :eusa_doh: ;D

Bas850

Citaat van: elianmars op 13-02-2011 22:20:38
Citaat van: Bas850 op 13-02-2011 22:14:46

Dan heb je wel een goede sleutel. Ik probeerde het ook, maar toen brak de sleutel af  :eusa_doh: ;D
Deze was al een keer gebruikt en hij pakte niet super meer op de moer dus wilde ook een nieuwe buigen, trekken en daar ging hij, knap en boem ik achterover over de garagevloer.

Had trouwens meer last van de bout van de motorsteun aan de distributiekant, kon er amper bij dus weinig kracht kunnen zetten maar uiteindelijk ging hij los na wat vloeken en beschadigde handen.

Volgende klus is het vervangen van de automaatolie maar daar heb ik hulp bij nodig.

elianmars

Als het alleen vervangen is en niet flushen, is het goed te doen, hoor. Olie aftappen en via de peilstokopening weer vullen.

Bas850

Ok via een aftapplug of ergens anders, heb ooit de automaat van de 850 geflushed tijdens een flush meeting maar dat was echt wel meer werk.

elianmars

Er zit een aftapplug op de bak. Ik weet niet precies waar die zit, Sander heeft van de week bij Bouke die plug er uit gedraaid.

Bas850

Ok, ik kwam ook via Bouke's blog op het blog idee, en had daar dus ook gelezen over de automaatolie wissel.

Hoeveel heb je nodig? en moet even bij de dealer er achter komen welke olie ik nodig heb.

elianmars

Bouke heeft een vaatje van vier liter bij de dealer gehaald. Dat is genoeg.

Bas850

Ok
Citaat van: elianmars op 13-02-2011 22:40:02
Bouke heeft een vaatje van vier liter bij de dealer gehaald. Dat is genoeg.
Oke bedankt, jullie lezen wel wanneer het gebeurd is of gaat gebeuren.

Een trechter is voldoende en een maatcilinder om dezelfde hoeveelheid weer terug te gieten?