vervangen schijven en blokken achter

Gestart door marcos45, 16-02-2011 09:38:55

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Aha, is dat de truuk. Ik kon me totaal niet voorstellen dat ik iets fout kon doen aan die remschoenen. Het gekke is dat ze in een vooruit rijdende richting wel heel sterk remmen. Ik zal proberen om 400 meter remmend achteruit te rijden. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

toppertje

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 19-03-2011 16:41:40
Nou, motorrubbertje in 40 minuten vervangen. Geen slechte score volgens mij. Merk er geen zak van. En nog steeds bij elke keer dat ik start of m'n motor afzet een kort metalig geluid onder de kap. Ik had echt gehoopt dat dat aan het motorrubber lag. Die was overigens echt helemaal gaar.

Terug naar het topic. Ben nou al dagen tussendoor bezig om de nieuwe handremmen af te stellen. Iedere keer wielen eraf en het kleine tandwieltje ietsje vaster stellen, wielen er weer op en proberen maar. Nu hoor ik onder het remmen al een paar keer een stevige 'klonk' alsof de remschoenen 'plakken' aan de binnenkant van de schijven. Alles is nieuw, en niet geheel onbelangrijk, origineel Volvo.

Kan ik de blokjes verkeerd gemonteerd hebben? Hoe kan ik het beste zien/testen of de handremkabels nog wel goed functioneren? Het is toch belachelijk dat dat hele handrem gedoe zo lastig is om goed te krijgen. Wie nog tips weet te verzinnen mag ze roepen. Morgen ga ik nog eens de boel eraf halen.

Ewøut

Ewout,
vwb dat metaalachtige geluid bij het afzetten vd. motor,kijk daar mee uit!
bij was dat de trillingsdemper(krukaspoelie) die al ver heen was.

Ewout Schalkwijk

Die hebben ze net in Nederland eraf gehad en goed nagekeken, trillingsdemper was helemaal OK.

Nee, ik denk, die buis van de turbo, die loopt naar beneden en dan onder het blok ergens naar voren toe, wellicht rammelt die in z'n ophanging. Wel gek dat ik niks merk van die nieuwe motorrubber aan de distri-kant. Die ouwe was compleet 'door'.

Handrem heb ik voorlopig maar opgegeven. Nu een keer of 8 de wielen eraf gehad, en dan zijn m'n wielen kokend heet omdat ze te veel aanlopen, dan remt die weer helemaal niet... Gelukkig ben ik nog steeds erg te spreken over de rest van de remmenwissel, de schijven en blokken hebben een nieuwe dimensie aan de auto gegeven. Vaak heb ik getwijfeld of de remmen wel geschikt waren voor de auto, maar nu denk ik dat ik eigenlijk maar alleen op m'n voorremmen heb geremd.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Ludo

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-03-2011 17:45:05
Handrem heb ik voorlopig maar opgegeven. Nu een keer of 8 de wielen eraf gehad, en dan zijn m'n wielen kokend heet omdat ze te veel aanlopen,

Als je wielen zo heet worden, staat de handrem helemaal niet goed afgesteld.
Of kijk ook eens naar de remklauwen, die zou ik nog eerder verdenken.

Ewout Schalkwijk

Neuh, heb de remschoenen met het tandwieltje weer twee klikjes losser gezet en nu lopen de wielen weer helemaal vrij. Heb net nog zo'n 20km gereden en toen waren die wielen en schijven gewoon koel. Het zijn echt die verdomde handremblokken. Bij de oude lagen de remvoeringen eraf maar toch remde die goed. Hoe kan ik zien of het probleem niet aan de kabeltjes ligt?

Ewøut

Elsje

Ik heb ze ook vervangen maar hoor nog steeds een klong als ik ze aantrek terwijl is zachtjes rijd. Ze remmen wel goed als ik af en toe een tijdje met handrem aanrijd. Ik gebruik ze te weinig door de automaat.  ;)

Ach ik heb ze alleen bij de APK nodig  ;D

Ludo

Als het allemaal vrij loopt kunnen de wielen niet heet worden.
Controleren?, eigenlijk geen idee.
Zoek een rechte weg, zet de auto in z'n vrij, handrem op/af en duwen maar?...  ;D

Misha

Citaat van: Elsje op 20-03-2011 19:13:39
..Ik gebruik ze te weinig door de automaat.  ;)

Ik gebruikte de handrem juist veel meer met de automaat.. :eusa_think:

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Elsje

Citaat van: Misha op 20-03-2011 19:16:55
..Ik gebruik ze te weinig door de automaat.  ;)

Had jouw automaat alleen een "N" stand....

Misha

Citaat van: Elsje op 20-03-2011 19:19:09
Citaat van: Misha op 20-03-2011 19:16:55
..Ik gebruik ze te weinig door de automaat.  ;)

Hand jouw automaat alleen een "N" stand....
Nee, maar P bij een verkeerslicht is zo overdreven.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Hans Duiven

Oh wat mis ik de geperforeerde zimmerman's velgen qua looks

-D©©©L-

Citaat van: Hans Duiven op 20-03-2011 20:36:32
http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/remschijf2.jpg

Dan boor je toch gewoon een paar gaten in je velgen...

Hans Duiven

Citaat van: -D©©©L- op 20-03-2011 20:38:29
Citaat van: Hans Duiven op 20-03-2011 20:36:32
http://www.woont-in-noorwegen.nl/ting_og_tang/remschijf2.jpg

Dan boor je toch gewoon een paar gaten in je velgen...

Jah!  Daar kan je wel mooi geld mee verdienen  ;)

Vandaag voor de zekerheid toch maar een setje Bremboschijven gehaald  ;D

Ewout Schalkwijk

Geperforeerde schijven op een niet verlaagde, niet getunede en verder originele diesel? :eusa_naughty: De tijden van (voor mij) onzinnige optische verfraaiingen zijn voorbij.

Ik heb me een keer helemaal uitgeleefd op m'n toenmalige Nederlandse V70N en daar is 'Toppertje' nog elke dag blij mee ;D

toppertje

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 20-03-2011 21:01:40
Geperforeerde schijven op een niet verlaagde, niet getunede en verder originele diesel? :eusa_naughty: De tijden van (voor mij) onzinnige optische verfraaiingen zijn voorbij.

Ik heb me een keer helemaal uitgeleefd op m'n toenmalige Nederlandse V70N en daar is 'Toppertje' nog elke dag blij mee ;D

:eusa_whistle: