C70 fotoshoot (lage resolutie!)

Gestart door BenC70ES, 19-04-2004 21:16:21

Vorige topic - Volgende topic

rifwachter

Gefeliciteerd met je mooie aankoop !

Gr. Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Taranis

Mooie auto! Is de 2.0 T5 een bewuste keuze of toevallig? :)

Ludo

Citaat van: )()()sT op 08-10-2011 12:11:31
Ik had in mijn hoofd dat je "oude" C70 op LPi liep trouwens.

Als ik het goed heb, is die al overgeplaatst naar de T5.

Ben, geen nieuwe Europese nummerplaat?.  :D

Vulk

Hoe ben je daar onder uit geraakt?
Mijn auto staat nog op m'n vaders naam (verzekering) en ik zou hem vermoedelijk binnenkort verhuizen naar mijn naam, maar dan heb ik ook zo'n Europees geval aan mijn been.

den dis

zoooon mooie fotoos van zooooooon mooie auto :eusa_clap:

BenC70ES

Citaat van: viking_in_shorts op 08-10-2011 13:04:39
Nette auto hoor... wat heeft hij gereden?

Thanks,  als ik hem kocht stond hij vanachter in de 85.000 km  :)

Eerste ritje direct een 1200km opgezet  8)

Jij bent trouwens de oorzaak dat ik nu met een cabrio rij  ;)  ;D
THANKS  :D

Citaat van: rifwachter op 08-10-2011 13:23:09
Gefeliciteerd met je mooie aankoop !

Gr. Rene

Jij ook nog trouwens  ;)

Citaat van: Taranis op 08-10-2011 21:31:32

Ik was vooral op zoek naar een motor die nog hydraulische klepstoters had, en die is zeker in de cabrio vrij zeldzaam...      Een 2.3 had misschien mooier geweest, maar die zijn ook heel moeilijk te vinden.   De 2l heeft als voordeel dat het iets goedkoper is in de jaarlijkse verkeersbelasting, de inschrijvingstaks is echter wel in de hoogste categorie  :-\

In vergelijking met de 2.5T trekt deze een stuk harder door in hoge toeren, en klimt met volle plezier tot aan de rode zone.   In lage en middentoeren is er echter een serieus gebrek aan koppel tov de 2.5T.   Denk dat ik toch nog even de wastegate ga nakijken of die niet wat te slap staat.   Verder klinkt de 2.0 ook wat sportiever vind ik, een beetje scherper, meer roffelend lijkt het wel.

Citaat van: Ludo op 08-10-2011 21:40:22
Citaat van: )()()sT op 08-10-2011 12:11:31
Ik had in mijn hoofd dat je "oude" C70 op LPi liep trouwens.

Als ik het goed heb, is die al overgeplaatst naar de T5.

Ben, geen nieuwe Europese nummerplaat?.  :D

De LPI installatie is inderdaad overgebouwd ondertussen, vlak erna heb ik dan een invoerkeuring laten uitvoeren en nieuwe Europese platen aangevraagd.
Daar rij ik nu sinds woensdag mee rond, en nu is eindelijk alles in orde.

Ik heb ook de pomp olie in de tank laten verversen, dat was nodig na 120.000km, maar draait terug zoals nieuw, zat geen speling op.  :)

Citaat van: den dis op 08-10-2011 21:58:16
zoooon mooie fotoos van zooooooon mooie auto :eusa_clap:

Thanks!  :D     Van dichtbij is hij niet helemaal perfect, Italianen nemen het niet altijd zo nauw, maar dat komt gaande weg wel goed.  Mijn coupé ziet er gewoon beter uit.

Eerste foto is in Venetië genomen en de tweede ergens in de Vogezen!

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

elianmars

BenC70ES

Bedankt Marcel   :)

Nog een paar foto's, met even tijdelijke canisto's eronder:

En de motor:

De kap ging in het begin niet elektrisch open, maar dat is uiteindelijk opgelost door Felipe (Garage Van Isacker)  :)

Verder al heel wat gesleuteld,  distributieriem die nog de orginele was gewisseld, ook de multiriem, thermostaat, koelvloeistof, olie, turboretourpakking, siliconen vacuumslangen en een Phuzzy motorsport TCV.
Ook  is de gasklep nu voorzien van een contactloze sensor.

Daarnet ook nog de koplampwisser motortjes gewisseld,  :eusa_wall: wat zitten die dingen goed weggestopt!  :eusa_doh:

fearless

Mooie auto, heel veel plezier er mee.  8)

Tom960

Prachtige cabrio, veel plezier ermee.

viking_in_shorts

Licht interieur vind ik zooo mooi in een cabrio. Super chique. Moet zeggen dat ik de donkere velgen er niet lelijk onder vind staan. Vergeet niet een VPB te monteren. Kan 'ie best wel gebruiken :eusa_shifty:

Toen ik mijn auto kocht stond er ook ongeveer zoveel op. Nu 6 jaar later zit ik rond de 230 dkm: je had dus nog wel even kunnen wachten met die contactloze ETM ( :eusa_wall: ) Of gaf hij problemen?

Kom er van de zomer maar een keertje mee aanzetten: dan maken we wat (strakke) fotootjes van de broertjes..

Taranis

Citaat van: BenC70ES op 08-10-2011 22:51:19

Ik was vooral op zoek naar een motor die nog hydraulische klepstoters had, en die is zeker in de cabrio vrij zeldzaam...      Een 2.3 had misschien mooier geweest, maar die zijn ook heel moeilijk te vinden.   De 2l heeft als voordeel dat het iets goedkoper is in de jaarlijkse verkeersbelasting, de inschrijvingstaks is echter wel in de hoogste categorie  :-\

In vergelijking met de 2.5T trekt deze een stuk harder door in hoge toeren, en klimt met volle plezier tot aan de rode zone.   In lage en middentoeren is er echter een serieus gebrek aan koppel tov de 2.5T.   Denk dat ik toch nog even de wastegate ga nakijken of die niet wat te slap staat.   Verder klinkt de 2.0 ook wat sportiever vind ik, een beetje scherper, meer roffelend lijkt het wel.

Waarom is de inschrijvingstaks zo hoog dan? :eusa_think: (ben niet bekend met het Belgische systeem)

Is het gebrek aan koppel niet te verhelpen door een chipje?

llinssen

Mooie wagen! Heel veel plezier gewenst.
Welk bouwjaar is de wagen (of lees ik er ergens overheen), dan kan ik dat in het C70 overzicht aanpassen?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

BenC70ES

Bedankt Heren  :)

Citaat van: viking_in_shorts op 09-10-2011 10:05:32
Licht interieur vind ik zooo mooi in een cabrio. Super chique. Moet zeggen dat ik de donkere velgen er niet lelijk onder vind staan. Vergeet niet een VPB te monteren. Kan 'ie best wel gebruiken :eusa_shifty:

Toen ik mijn auto kocht stond er ook ongeveer zoveel op. Nu 6 jaar later zit ik rond de 230 dkm: je had dus nog wel even kunnen wachten met die contactloze ETM ( :eusa_wall: ) Of gaf hij problemen?

Kom er van de zomer maar een keertje mee aanzetten: dan maken we wat (strakke) fotootjes van de broertjes..

Ik vind het interieur ook heel mooi staan, en dat licht grijze vind ik nog net een stukje mooier als beige...     Die donkere velgen maken hem direct een stuk sportiever vind ik.      De veerpootbrug zit er inderdaad al onder, en als je er ergens verschil van voelt, is het hier wel !  :o    De eerste keer dat ik een rondpunt pakte met wat slecht wegdek wist ik niet wat ik meemaakte, de stijfheid is echt wel een groot verschil met de coupé,   ik ben onderweg in Zwitserland zelfs gestopt om de wielbouten aan te trekken, ik dacht dat al de 4 wielen loszaten, ... maar ze bleken gewoon allemaal netjes vast te zitten  :eusa_shifty:

Ondertussen ben ik er wel al wat aan gewend,  de aard van het beestje zullen we maar zeggen  ;)

De gasklep begon inderdaad al kuren te vertonen met schommelend toerental, nu kon dat met goed kuisen al opgelost zijn, maar heb dan maar gedacht om het ineens goed en voor altijd op te lossen.  Denk dat die contactpunten ook sneller uitslijten in warme klimaten...

Mooi, zal ik onthouden  ;) 

Citaat van: Taranis op 09-10-2011 10:40:33
Citaat van: BenC70ES op 08-10-2011 22:51:19

Waarom is de inschrijvingstaks zo hoog dan? :eusa_think: (ben niet bekend met het Belgische systeem)

Is het gebrek aan koppel niet te verhelpen door een chipje?

De jaarlijkse verkeersbelasting is op de cilinderinhoud, maar de éénmalige inschrijvingstaks is op het motorvermogen, vanaf 211pk zit je in de hoogste schijf (nieuw 5.000 Eur) en gaat nadien omlaag, maar zal nu toch nog een kleine 1.000 Eur zijn...

Waarschijnlijk dat een chipje al helpt, maar denk dat je op de 2l er niet zo heel veel van moet verwachten omdat die turbo volgens mij al bijna op zijn max. zit.
Maar vermoed toch dat de wastgate wat aan de slappe kant zal staan.

Citaat van: llinssen op 09-10-2011 12:48:43
Mooie wagen! Heel veel plezier gewenst.
Welk bouwjaar is de wagen (of lees ik er ergens overheen), dan kan ik dat in het C70 overzicht aanpassen?

Thanks, auto is van 08/'99 MJ '00 maar toch nog een motor met hydraulische klepstoters, ondanks de inspectiegaten in het kleppendeksel).

BenC70ES

Ondertussen heldere koplampen gemonteerd en ook US-fittingen in de knipperlichten zodat deze zwak meebranden als de lampen opstaan.

Ook een blokjes grille, de 18" Triton velgen, de Volvo-Remus catback, veerpootbrug en een wit 3e remlicht (van MY03-05).

Paar (wazige) foto's, het wordt ook al zo snel donker  :eusa_doh:  ;D