Ronin is back met een V70 T5 (Nu met foto's)

Gestart door Ronin, 18-02-2011 17:03:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ronin

Na een tijdje te zijn verdwaald ben ik dan toch weer terug met een juweeltje! :eusa_dance:

Binnenkort meer info en plaatjes, heb hem sinds vandaag.

rogerV701998

Ik moest spontaan aan een S8 denken... :eusa_think:

Audi S8 ;D

Ronin

 ;D ja de naam Ronin komt van een film met daarin een prominente rol weggelegd voor een dikke S8

Sem

Vertel....   Wat is het!!!  Oja..  :-[ Een V70 T-5 lees ik net...  Mooi.. Wat voorn jaar?

francois

welkom

we houden je er wel aan dat je foto plaats


vrfr

)()()sT

Huh??
Jij had je V70R toch juist verkocht voor een Audi?
Of heeft Sem de Audi van Ronin gekocht ;D

Welkom back!

Ronin

Het is er ééntje uit 2001 met een 2.3 MT 250pk en 124 dkm op de teller uit Duitsland.
De foto's volgen zodra ik er even tijd voor heb want foto's zeggen immers meer dan woorden hier  ;)

Ook hier komt LPI van Lean Mesman in, ik heb hem vanmiddag gesproken met toch wat minder nieuws helaas.
Blijkt dat in 2000 Volvo is overgenomen door Ford een tijdje en dat het 2.3 blok zoals we hem gewend zijn in veel opzichten is veranderd.
Dit alles houd in dat deze motor een (stukje) gevoeliger is geworden met betrekking tot rijden op gas.
In tegenstelling tot het oude blok moet er nu flaslube gemonteerd worden om de kleppen extra te smeren en als je er een pittige rijstijl op nahoud zou dit blok extra problemen kunnen geven.
Mede door dit feit zie ik ook verder af om hem klaar te maken voor fasttech en hou het gewoon bij die 250 paardjes.

Ludo

Dat nieuws is toch al 10 jaar oud?.

Ronin

Citaat van: Ludo op 18-02-2011 20:21:09
Dat nieuws is toch al 10 jaar oud?.
Heeft er 10 jaar over gedaan om mijn oren te bereiken.

)()()sT

Wilde al zeggen: dat "probleem" heeft een classic uit MY2000 met vaste stoters ook:)

Ronin

Citaat van: )()()sT op 18-02-2011 20:23:45
Wilde al zeggen: dat "probleem" heeft een classic uit MY2000 met vaste stoters ook:)
Jammer wilde toch weer een bezoekje brengen aan fasttech maar daar zie ik dan toch maar weer vanaf.

Ludo

Het kan wel hoor.
Je krijgt alleen een hoger kostenplaatje.

)()()sT

Want?
Het probleem gaat vooral over de klepsmering en daar heb je flashlube voor..

Misha

Citaat van: Ronin op 18-02-2011 20:25:33
Citaat van: )()()sT op 18-02-2011 20:23:45
Wilde al zeggen: dat "probleem" heeft een classic uit MY2000 met vaste stoters ook:)
Jammer wilde toch weer een bezoekje brengen aan fasttech maar daar zie ik dan toch maar weer vanaf.
???

Waarom ? Het is wel of niet Flashlube erin, de electronische variant schijnt best ok te zijn. Daarna kun je er mee doen wat je wilt hoor.

En dan elke 100.000 km kleppen stellen is ook nog wel overheen te komen.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ronin

Citaat van: Ludo op 18-02-2011 20:27:37
Het kan wel hoor.
Je krijgt alleen een hoger kostenplaatje.
Jawel dat werd ook gezegd de kosten liggen voor de inbouw iets hoger maar het feit blijft dat het een"minder" blok is door invloeden van Ford hierin werd gezegd.
En dat kleppen stellen Misha waar jij het over hebt is dat zo gepiept of heeft dat wel wat werk?