Schokbrekers vooras in combinatie met Eibach veren?

Gestart door Vulk, 19-02-2011 18:12:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vulk

Ik heb al heel wat gelezen over schokbrekers, maar ik kom er maar niet uit welke in mijn geval het best zijn voor de vooras.

Setup:
Achteras: standaard veren + monroe reflex + gastank. De achterkant wens ik zo te houden.

Vooras: Volvo verlagingsveren (-2cm), standaard schokbrekers. Op de vooras komen eibach-veren (-3,5cm), maar welke schokbrekers horen hier nu bij?

Ik rijd vooral 140km/u op de snelweg en ben zeker geen bochtenridder. Verder ben ik allergisch aan rammeltjes, maar toch houd ik van een uitermate strak rijdende auto.

Mijn voorkeur momenteel gaan naar de monroe sensatracs.

Tips over waar ze te kopen zijn uiteraard ook altijd welkom.

BOV

Koni FSD? Alleen jammer dat deze per set gaan...

Of Bilstein B4 of B6?

Aangezien je wel nog wat comfort wilt (begrijp ik dat goed?) misschien beter de B4 nemen?
I take pictures and build stuff...

Vulk

Ik heb graag een goede mix tussen comfort en strak sturen, maar ik neig eerder naar meer comfort.

verburgh

Ik zou voor weitec gaan is van (KW) ik heb ze ook gehad en was er zeer blij mee ;)

pwaes

ik rij met originele Sachs supertouring icm de Eibach veren (-3). Rijdt goed, maar niet sportief ofzo. Alles ongeveer 1 jr oud.

T moet bij mij ook niet te sportief zijn, ivm de vele kilometers per jaar.

Vulk

Ik neig inderdaad naar zoiets. De bilstein B4 lijkt me ook wel wat.
Ik ga proberen enkele auto's 'proef te rijden'.

verburgh

Wat heb je te besteden dat is is ook nog een vraag, de weitec zit vlak bij bilstein, maar weitec is een stukje goedkoper ;) en ze  zijn 35mm verlaad maar zeker niet hard ;)

Vulk

Het gaat me om de kwaliteit, budget volgt dan wel.

Als Weitec en Bilstein vlak bij elkaar zitten, maar de ene is goedkoper dan de ander. Waar zit het verschil dan?

verburgh

Citaat van: Vulk op 19-02-2011 20:44:20
Het gaat me om de kwaliteit, budget volgt dan wel.

Als Weitec en Bilstein vlak bij elkaar zitten, maar de ene is goedkoper dan de ander. Waar zit het verschil dan?
Ik betaalde voor die weitec set 650 euro, ik heb ze er een half jaar onder gehad (zitten nu bij een vriend er onder) en die heeft er alweer 70dkm mee weg, verschil  :eusa_think: ik denk dat bilstein harder is ;)

UserID6342

Heb op de vooras Eibach (-40mm) en de originele dempers, ligt superstrak op de weg.

BenC70ES

Zit in die Weitec kit niet gewoon de standaard Sachs touring dempers?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

verburgh

Citaat van: BenC70ES op 19-02-2011 23:19:31
Zit in die Weitec kit niet gewoon de standaard Sachs touring dempers?
Sorry weet ik echt niet, ik weet wel dat het bij KW vandaan kom ;)


pwaes

Thomas, als ik het nog een keer mag doen, zou ik Bilstein B4 (schijnt 10 tot 25% stugger te zijn dan origineel, en dus Sachs), omdat ik soms nog wel eens op de bumpstops terecht kom.

Succes.

den dis

goeiedag thomas

IK heb de bilstein b6 rondom zitten icm de originele veren.
Normaal moet ik volgende week zaterdag bij thuur zijn voor de verlaagde veren af te halen.
Als je toevallig daar moest zijn kunnen we altijd een stukje gaan testrijden als je wilt.

mvg
dennis