Amerikaanse blinkers

Gestart door Sem, 20-04-2004 17:03:08

Vorige topic - Volgende topic

Sem

Wat denk je...

Ga ik vanmorgen naar de dealer om m'n amerikaanse blinkers op te halen...
... ZITTEN ER GEEN FITTINGEN BIJ...!!! >:(
Scholten weer gebeld voor het juiste nummer van de fittingen, want dat lukt niet bij mijn eigen dealer.
Heb meteen de nummers van de juiste lampjes gekregen, want die zijn ook appart en ook het nummer van de juiste bedrading.
Nu MOET alles dus goed gaan.
Gelukkig waren de luchtgeleiders voor op de portierramen wel compleet! ;D
Ga ze nog niet monteren, want de ruiten wil ik nog laten blenderen en de spiegelkappen liggen nog bij de spuiter (incl. bumper) en dan zouden ze bij monteren nog best eens in de weg kunnen zitten.
En afhalen doe je niet meer, want ze zitten geplakt.
Mocht je overigens ook dus Amerikaanse blinkers willen in je 850, dan heb ik alle nummers van A tot Z om de boel compleet te maken.
Kan je ze zo bij je eigen dealer bestellen.

Vr,gr. Sembo ;)

whachamacollit

uhm wil ik wel ja,laat ff zien hoe het geworden is.:?

"Is het sap het knijpen waard"

Sem

Zal ik zeker doen!

Ik moet eerst even vogelen hoe de boel aangesloten moet worden, maar ik laat het allemaal weten.

Hier alvast even de bestelnummers. (org. Volvo dus bij dealer)

-6817769 Links. unit
-6817774 rechts. unit
-6817771 fitting (2x)
-6849785 stekkers (2x)
-970778 bedrading (6x)
-949281 lampjes (speciaal) (2x)

Als het het in zit laat ik het zien.

Sembo

Peth©oni

je hebt helegaar geen bedraging nodig hoor, ik heb ze er zelf ook in zitten en de stekkers passen gewoon op de fittingen voor de amerikaanse knippers....
Lampjes speciaal ook niet, hebt gewoon de 5w-21w lamjes nodig....  ;)

ps je hebt als het goed is toch al de nieuwe neus?

Sem

Ik heb inderdaad al de nieuwe neus. (model '94)
Ik heb de spullentjes net opgehaald en een gekeken.
Het is overigens geen bedrading die ik heb gekregen, maar de ijzertjes die je aan de bedrading moet solderen em daarna in de stekker kan pluggen.

Maar als ik het goed begrijp zijn de originele stekkers gelijk aan die ik nu heb? ???
Alleen zijn de lampjes die ik heb gekregen oranje dublo's! Dat heb ik nog niet eerder gezien.
Wat voor kleur heb jij er inzitten dan?
Had overigens twee lampjes besteld, maar er kwam een doosje van tien lampjes binnen.
Toen kreeg ik het vriendelijke verzoek of ik ze alle tien wou afnemen.  :o

Heb ik dus gedaan. (stom, maar ach...)

Dus kom je lampjes tekort dan... ;)

Sembo

Edwin

Ik heb ook van die amerikaanse blinker erop zitten en die konden ook gewoon op de orginele stekker. De amberkleurig/oranje duplo's kun je overal kopen maar horen er niet in! Er moeten gele in. Staat ook achterop de lamphouder/fitting. Gele zijn helaas weer niet te koop en omdat ik wit niet mooi vind (in Amerika zijn ook geel!) heb ik gewone witte even in de gele glasverf gedoopt et voila! Gele duplo's. Staat heel mooi. Ik weet niet waar je woont maar als je ook even in de gele verf wilt dippen moet je het me maar laten weten.
ps. staat er bij jou in de lampen een E-keur?

gr. Edwin.  8)

Peth©oni

Citaat van: Sembo op 21-04-2004 16:55:10
Maar als ik het goed begrijp zijn de originele stekkers gelijk aan die ik nu heb? ???
Wat voor kleur heb jij er inzitten dan?

Sembo

Idd org. stekker past gewoon en ik heb er witte in zitten, die ook als remlicht/stadsachterlicht gebruikt wordt....
Vind ik persoonlijk mooier...

Heb je een foto Edwin, met de gele?

gr

Sem

Ik ga proberen vanavond er een foto van te maken.
Op de doos van de lamjes (waar ik er dus nog acht van heb!) staat "made in USA".
Ze zijn oranje/geel en zijn 32/3w. (erg vel dus)
Moet ook wel, want je moet goed het verschil kunnen zien tussen stads en knipperlicht!
De stekkers passen inderdaad gewoon op de fittingen, maar moeten er ondersteboven op i.p.v. de oude fitting.

En uh... ze zijn echt fel... Ga maar eens na dat er auto's zijn (205jes enzo) die als dimlicht al lampen hebben van 55w!
Dit zijn dus 32w knipperlichten!! (lasbril op dus!!! ;D ;D ;D)

Sembo

Edwin

Hierbij een foto v/d gele blinkers. Het zijn wel foto's van mijn vorige 850 en de foto's zijn niet echt heel duidelijk, maar vooral in het donker staat het gele echt heel mooi. Je ziet witte koplampen gecombineerd met gele stadslichten eigenlijk bijna alleen ook maar op amerikaanse auto's. V.w.b. de amberkleurige heb ik begrepen dat een knipperlicht wel amberkleurig mag zijn maar een stadslicht niet. Die moeten of wit of geel zijn. Maar er zijn wellicht enkele APK deskundigen (Zippo) ;) die dat precies weten. Ik zal binnenkort nog eens een foto maken in het donker van mijn huidige auto met de gelen.

gr. Edwin.  8)

mehn

Citaat van: Edwin op 22-04-2004 20:01:21
Maar er zijn wellicht enkele APK deskundigen

Ik ben geen APK deskundige, maar ik weet wel dat je met die kentekenplaat niet door de keuring komt!  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Sem

Ja... inderdaad mooi kenteken!
Lag ie op dat moment misschien te slapen?

Bedankt voor de fraaie foto's! ;)
Ik denk dat ze beter zijn gelukt dan die van mij.

Hoe krijg je eigenlijk die foto's erop? Heb al van alles geprobeerd. ,maar het wil niet lukken.

Sembo

mark20v

CiteerJe ziet witte koplampen gecombineerd met gele stadslichten eigenlijk bijna alleen ook maar op amerikaanse auto's. V.w.b. de amberkleurige heb ik begrepen dat een knipperlicht wel amberkleurig mag zijn maar een stadslicht niet. Die moeten of wit of geel zijn.

1.   De grote lichten, dimlichten, stadslichten en achteruitrijlichten mogen niet anders dan wit of geel stralen.Toelichting Wit licht is opgebouwd uit meerdere kleuren. Hierdoor kan het voorkomen dat op het koplamptestapparaat een blauwe, groene, gele, oranje of rode kleur is te zien. Deze kleur op het scherm van het koplamptestapparaat is acceptabel mits de kleur van het licht op de vloer of het wegdek wel wit is.   Visuele controle, waarbij de desbetreffende verlichting wordt ingeschakeld. Voor de controle van de achteruitrijlichten wordt de achteruitrijversnelling en zo nodig het contact ingeschakeld. Indien noodzakelijk wordt achteruit gereden.
2.   De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.   Leden 2, 3, 4, 5, 6, 7 en 8. Visuele controle, waarbij de desbetreffende verlichting wordt ingeschakeld.
3.   De zijrichtingaanwijzers, bedoeld in artikel 5.2.51, onderdeel f, mogen niet anders dan ambergeel stralen.   
4.   De achterlichten en mistlichten aan de achterzijde mogen niet anders dan rood stralen.   
5.   De remlichten mogen niet anders dan rood of ambergeel stralen.   
6.   De kentekenplaatverlichting mag niet anders dan wit stralen en mag niet naar achteren stralen.   
7.   De markeringslichten mogen naar voren niet anders dan wit, en naar achteren niet anders dan rood stralen.   
8.   De zijmarkeringslichten mogen niet anders dan ambergeel stralen. Indien het achterste zijmarkeringslicht onderdeel uitmaakt van een rood stralend licht dan wel van een rode retroreflector, mag dit licht rood stralen.

(c) RDW (opgemaakt door RDW) ;)

mark
Volvo separates men from the boys  

Sem

Ja... O.K. ,maar nou ben ik er nog steeds niet uit of de stads lichten dan wel goed zijn.
Want wat is nou het verschil tussen ambergeel en geel of oranje.
Volgens mij is het geen probleem... die knipperlichten van de USA.
Hoe zouden ze het anders doen bij geimporteerde auto's?
Voorbeeld: Ford Explorer v.a. '91 is geimporteerd door Hessing.
Voor dat type auto bestaan geen andere knipperlichten en zijn dus de stadslichten en knipperlichten in 1 unit aangebracht. (net zo al de USA blinkers in de 850)
Die auto's worden toch ook goedgekeurd?

Sembo

Zippo

Ze hebben de typegoedkeuring in de VS, dat houdt in dat je in Nederland een NL-typegoedkeuring moet hebben met een E-keur.

Hier de keuringseisen:

De grote lichten, dimlichten, stadslichten en achteruitrijlichten mogen niet anders dan wit of geel stralen

Toelichting:
Wit licht is opgebouwd uit meerdere kleuren. Hierdoor kan het voorkomen dat op het koplamptestapparaat een blauwe, groene, gele, oranje of rode kleur is te zien. Deze kleur op het scherm van het koplamptestapparaat is acceptabel mits de kleur van het licht op de vloer of het wegdek wel wit is.

En hier voor de richtingaanwijzers:

De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen

Zippo

Maarten

Heel leuk en mooi ook, maar wat kost de hele set dan eigelijk ????
groet maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!