De groene draak

Gestart door zyra, 25-02-2011 10:45:43

Vorige topic - Volgende topic

zyra

Probleempje waar we even niet uit komen.

Van de week reed ik weg bij mij stage en opeens stuurde de dreack behoorlijk zwaar en hoorde je af en toe een klik bij het insturen. Hij stuurt vooral zwaar als je naar links draait.

De klik die je hoort gebeurd als het stuur in het midden is, heb er even niet op gelet of dit is wanneer het stuur terug komt in die stand of juist als ik weg draai maar dit doet ie bij allebei de kanten.

Ik heb toen ik dit merkte gelijk m'n vader gebeld en naar hem toe gereden maar hij kon zo niks vinden wat het kon zijn.. Hij dacht aan het stuurhuis wat niet goed meer was. Ook heeft het stuur als je naar links draait een zwaar punt erin zitten.

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?

Groetjes Dees

thuur

Typisch begin je bij de banden, uitlijning en stuurolie bij dit soort klachten. Banden niet scheef afgesleten? Wanneer voor het laatst uitgelijnd? Stuurolie op peil en niet verbrand?

Als dat alles in orde is vrees ik dat je pa gelijk heeft..

Gr :-\

zyra

De vorige banden waren wel scheef afgesleten inderdaad, ik dacht dat dat kwam omdat de draagarmen vervangen moet worden? (auto trilt bij optrekken)

zyra

Ook dit topic lijkt zijn langste tijd al gehad te hebben.. De Dreack heeft te veel onderhoud nodig en de vraag is maar of het blok het nog wel lang genoeg uit houd daarna..

Het stuurhuis is kapot (rot klus om te vervangen blijkbaar)
Benzine pomp (ook een rot klusje gezien de gastank er boven op staat)
Draag armen
iets met de as
Stabilisator stangen
en binnen kort de distributieriem met waterpomp (km stand is nu 587.000)

Gezien het motorblok al zoveel heeft gelopen is dat niet echt de moeite meer waard en zijn nu dan ook bezig met Dirk voor een Black Beauty 2.

Deze auto heeft wel wat schade (links voor spatbord en bestuurders deur) maar is verder in prima staat. Gisteren heeft Dirk hier een nieuwe APK op gegooid en er hoefde bijna niks aan te gebeuren :eusa_dance: andere bandjes, knipperlampjes en een gordel achter die niet werkte waren het probleem bij de APK. Klinkt dus allemaal goed en wat voor mij vooral een groot voordeel is, is dat deze auto bij iemand vandaan komt die ik vertrouw en niet 1 of ander vaag persoontje van een auto handelaar die enorm goed is in liegen en bedonderen van mensen.
Nadeel is wel dat die auto minder opties heeft (naar mijn weten alleen airco climate control) terwijl de dreack alle opties heeft volgens mij, maar dit mag zeker de pret niet drukken. De Dreack verhuisd dan naar Dirk en zal gesloopt gaan worden.

Ik heb er dus volle vertrouwen in en heb nu al zin in zaterdag :eusa_dance:

)()()sT

Toen ik net begon te lezen dacht ik gelijk: "waarom benader je Dirk niet eens?" :D
Misschien heb je van die wagen langer plezier, het lijkt erop dat je de afgelopen keren toch te snel een auto hebt gekocht die op het einde van zijn latijn is.

Suc6!

EdenAli

Moet ik dan maar handje klap doen met Dirk over de lippen onder de bumpers.

zyra

Citaat van: EdenAli op 29-03-2011 12:49:59
Moet ik dan maar handje klap doen met Dirk over de lippen onder de bumpers.

Yes, doe dat maar ;)

)()()sT

Voor onder de jouwe Ed? Doe maar niet  :-*

:D

EdenAli

dacht dat het een orginele update was

zyra

Die lipjes op de bumpers schijnt 1 of andere set te wezen wat orgineel door volvo is geleverd. Laats had een forum lid hier ook 1 van te koop.

)()()sT

Citaat van: EdenAli op 29-03-2011 14:31:46

Schijnt idd. ori. van Volvo te zijn, maar om nou te zeggen dat IK het mooi vind...  :eusa_shifty:
Maar goed: moet je natuurlijk zelf weten ;)

EdenAli

Citaat van: )()()sT op 29-03-2011 14:55:31
Citaat van: EdenAli op 29-03-2011 14:31:46

Schijnt idd. ori. van Volvo te zijn, maar om nou te zeggen dat IK het mooi vind...  :eusa_shifty:
Maar goed: moet je natuurlijk zelf weten ;)

Is dan beter om dat een keer "live"te zien.
En ligt eraan wat het moet kosten Groen onde grijs is ook geen optie dus spuitkosten dan ook.

Kiek nog wel ff

Emiel

Spoilerkit staat moddervet met een goede verlaging en dikke wielen. Ik had de voorlip op de GLT (2004 oid), de achterlip was toen niet meer te krijgen. Geen goedkoop setje.

ulkeman

dus eigenlijk als ik het goed begrijp was de oude auto in een betere staat.....
ik snap het eigenlijk niet waarom je die weg gedaan hebt en weer zo'n hok heb weer gekocht.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

grijzev70tdi

Dat dacht ik eigelijk ook al. Want deze zwarte is niet moeders mooiste. (technisch durf ik er weinig over te zeggen)
Grolsch, het klinkt al lekkerder