De groene draak

Gestart door zyra, 25-02-2011 10:45:43

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Niet doorgegaan omdat volgens haar vader de koppeling slecht / aan vervanging toe was.  Wat dus absoluut niet zo is, heb meteen iemand anders met de auto laten rijden, die zelf met een gechipte R rijd, dus echt wel weet hoe een koppeling dient te zijn en daarbij ook nog eens een heel goede monteur is, die zei ook al dat er niets mis was met de koppeling ;D ;D

Je kunt dan beter gewoon zeggen dat je er geen zin in hebt, in mijn opinie.

Zonde van de tijd en moeite....

zyra

Vanmiddag bij Dirk geweest en helaas was de zwarte niks voor mij door verschillende redenen. Hierna zijn we naar Marc-850 geweest om kofferbak deksel, spatbord, binnendeur paneel en het paneel onder het dashboard kastje op te halen.

De buitenkant wordt dus weer netjes opgeknapt. We gaan dus nog even door met de draak, mochten we een andere auto tegen komen gaan we zeker nog wel kijken, maar komt die er niet dan wordt het stuurhuis en alles vervangen en rijden we de draak op.

UserID6342

Huh ??  Verschillende redenen ???  Waar iedereen hier aan tafel bij zat (5 man incl mijzelf) zei je dat je vader de koppeling niet goed vond ???  Eerlijkheid is dan ook ver te zoeken tegenwoordig...

zyra

1 van de redenen was dus de koppeling maar er waren nog meer punten wat wij niet echt over te spreken waren...

grijzev70tdi

De wereld word steeds gekker >:(
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Nah kom dan maar eens met die punten, je hebt me nu erg nieuwsgierig gemaakt en ik denk de rest van de aanwezigen ook wel.....  mag ik je er ook nog even aan herinneren dat de auto, strikt officieel gezien, op papier (PB's) al verkocht was aan je en ook door jezelf is bevestigd voor 625 euro ?

En dan zijn er nu ineens meerdere punten ?  Lachwekkend dit !

grijzev70tdi

ulkeman

Citaat van: Dirk342 op 02-04-2011 21:14:17
Nah kom dan maar eens met die punten, je hebt me nu erg nieuwsgierig gemaakt en ik denk de rest van de aanwezigen ook wel.....  mag ik je er ook nog even aan herinneren dat de auto, strikt officieel gezien, op papier (PB's) al verkocht was aan je en ook door jezelf is bevestigd voor 625 euro ?

En dan zijn er nu ineens meerdere punten ?  Lachwekkend dit !

ik ben ook zeer benieuwd.
en dirk sommige mensen doen echt alles om hem maar niet te hoeven kopen.
ze vind de groene auto een wrak en het was een waardeloos ding????
maar nu wel nieuwe delen er op zetten.
ik blijf het allemaal wel heel erg vaag vinden........

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

UserID6342

Ben nu ook blij dat tie niet verkocht is, was een gebed zonder einde geworden. Jammer voor de APK maar hij gaat gewoon uit elkaar, net zoals de rest. Hebben sommige hier nog baat bij de onderdelen ervan.  Dat 10x liever ! Maar ben wel erg benieuwd naar die andere punten..... wedden dat er iets bij zit/komt over andere velgen omdat er Persus met kale joekels onderlagen ? En dat verwacht werd dat ik er even 2 andere 16" banden onder zou zetten, terwijl ik een perfecte set 15" (let op, geen Cetus wielen maar Volvo 5 spaaks, weet naam zo niet) had liggen ;D ;D hahahaha

Dan ook maar meteen alles even, is wel zo makkelijk...

Auto werd geadverteerd op MP voor 650 euro, met schade, zonder APK, waarop wij deze hebben gekocht als tijdelijke oplossing voor Ron omdat zijn eigen auto niet meer op LPG liep. Ron heeft de auto zaterdag opgehaald en is met zijn eigen auto naar Raalte gereden en heeft zijn auto daar laten staan. Zondag (forummeeting in Borculo) hebben wij gezamenlijk de auto van Ron weer opgehaald en zijn naar de meeting gegaan met de 2 auto's.  Yits heeft zondag de eigen auto van Ron weer op LPG aan het lopen gemaakt.

Zyra PBt mij, ze had de auto ook gezien en de man gesproken en die had gezegd dat de auto naar een handelaartje in Nijmegen was gegaan. 1 en 1 is natuurlijk 2 en zo kwam ze bij mij uit.  Ik zou de auto laten keuren en doorgeven wat de evt. kosten waren om te herstellen.  Aangezien dit allemaal wel meeviel (2 gladde voorbanden, kapotte gordelvanger achterbank en 2 knipperlichtjes wit) heb ik de auto meteen in orde gemaakt zodat deze herkeurd kon worden en hun niet terug hoefden te komen. 16" banden had ik dus niet meer liggen , maar wel een goede set 15" die een week van te voren nog goed was gekeurd door dezelfde keurmeester op de auto van Ron.  De wielen dus omgedraaid, gordelvanger omgeschroefd, lampjes vernieuwd en herkeurd.  Goed gekeurd en klaar en heel belangrijk, wielen laten zitten !!  Let wel, dit zijn dus de wielen die Ron onder zijn auto had zitten op de meting !!  Ron heeft nu dus 2 gladde joekels eronder zitten !!  Auto aangeboden voor 600 met inruil van de draak. Dus goedkoper als op MP mee geadverteerd werd, met nieuwe APK !!

Bij het noemen van prijzen ik meteen ben uitgegaan van inruil van die draak.  Heb haar 3 prijzen doorgegeven want de ex van Ron stond ook nog hier, een van de groen met inruil van de draak, een van de zwarte met inruil van de draak en 1 prijs voor de beide auto's samen met inruil van de draak. Blijkt dus dat ze de draak wilde gebruiken om de zwarte op te knappen, ik uitgelegd dat dat helemaal geen zin heeft, niet voor mij en niet voor haar en dat ik voor 25 euro de LV deur en LV scherm er gewoon bijlever.  Achterklepspoiler zou hier verwijderd worden bij het ophalen van de zwarte  auto. Ik heb dus een drol van een auto ingeruild waar ik eigenlijk helemaal niets mee kan en die voor 50 euro zo de pers ingaat hier, want ik doe er helemaal niets mee.

Vanmiddag was mevrouw hier met vriend, heb haar voor het proefrijden meteen het kenteken meegegeven om over te schrijven (ook waar de andere forumleden allemaal bijwaren) en uitgelegd waar het postkantoor was.  Sleuteltjes gegeven en klaar.  Later komen ze terug en vertelden dus dat de koppeling binnenkort aan vervanging toe was.  Op mijn vraag wie dat dan had geconstateerd werd volmondig haar vader genoemd.  Ik heb meteen gezegd, uiterst kalm volgens anderen, "Dat is dus pure nonsens en OK, klaar".  Sleutels en papieren terug en tot ziens, was er ook echt meteen klaar mee.

Nu blijkt ineens dat er meerdere dingen aan de auto mankeren ??  Vreemd want drie man hebben dit niet gemerkt waarvan er 2 ervaren monteurs zijn...

Het gaat mij niet om het werk en de APK kosten, ben een grote jongen en kan daar echt wel tegen.  Waar ik wel vreselijk de pest over in heb is dat mensen niet eerlijk zijn.  Het gehele proefgerij had allemaal niet gehoeven is nu mijn indruk....  iedereen mag hier met dat zwarte ding komen rijden, want buitens die kleine schade is er niets mis mee technisch gezien !  Ja de voorremblokjes mogen binnenkort een keer vernieuwd worden, dat wel !
En een schoonmaakbeurtje zou 'm ook niet misstaan.

Overigens, ook nog.... mevrouw zou de auto inruilen zonder compleet kentekenbewijs, want deel 3 was kwijt en zou onderweg zijn.  Zou later toegestuurd worden.....Welke handelaar / autobedrijf doet dat ??  precies, helemaal niemand !!

ulkeman

Citaat van: Dirk342 op 02-04-2011 21:27:04
Ben nu ook blij dat tie niet verkocht is, was een gebed zonder einde geworden. Jammer voor de APK maar hij gaat gewoon uit elkaar, net zoals de rest. Hebben sommige hier nog baat bij de onderdelen ervan.  Dat 10x liever ! Maar ben wel erg benieuwd naar die andere punten..... wedden dat er iets bij zit/komt over andere velgen omdat er Persus met kale joekels onderlagen ? ;D ;D hahahaha

hmmm eens denken wat past mij nog :evil: ;D

afdeling dalfsen

pwassink

Ben nu ook blij dat tie niet verkocht is, was een gebed zonder einde geworden. Jammer voor de APK maar hij gaat gewoon uit elkaar, net zoals de rest. Hebben sommige hier nog baat bij de onderdelen ervan.  Dat 10x liever ! Maar ben wel erg benieuwd naar die andere punten..... wedden dat er iets bij zit/komt over andere velgen omdat er Persus met kale joekels onderlagen ? ;D ;D hahahaha

Die koppeling deed het zondag toch nog prima , als we over dezelfde wagen praten ..   ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

ulkeman

Citaat van: pwassink op 02-04-2011 21:46:58
Ben nu ook blij dat tie niet verkocht is, was een gebed zonder einde geworden. Jammer voor de APK maar hij gaat gewoon uit elkaar, net zoals de rest. Hebben sommige hier nog baat bij de onderdelen ervan.  Dat 10x liever ! Maar ben wel erg benieuwd naar die andere punten..... wedden dat er iets bij zit/komt over andere velgen omdat er Persus met kale joekels onderlagen ? ;D ;D hahahaha

Die koppeling deed het zondag toch nog prima , als we over dezelfde wagen praten ..   ;D

verrek dat is ook zo.
als 2 jochie's er wel in kunnen rijden....... ;D

afdeling dalfsen

grijzev70tdi

UserID6342

Nee hoor, vorige berichtje aangepast dan weten jullie meteen alles !

zyra

De volgende punten heeft ons doen besluiten om de zwarte te laten staan.

1. De koppeling pakte wel erg hoog pas terwijl dit veel lager hoort, we hebben beide gereden en het viel ons beide op.
2. Op gas trok ie totaal niet door, hij hield behoorlijk in, als ik de snelweg opreed in zijn 2 a 3 dan stopte ie al met gas geven rond de 3 duizend toeren (niet normaal lijkt mij??)
3. De schade was erger dan verwacht, het is maar de vraag of een nieuwe deur wel goed zou sluiten dan door de eventueel beschadigde scharnieren. Ook achter het linker voor paneel zaten flinke deuken.

En nog wat kleine andere dingen die ons tegen stonden.

Daarbij komt Dirk, dat wij hadden gevraagd of je voor ons de keuring kon laten weten wat er gedaan moest worden (niet gelijk de apk reparaties doen dus, had je iig het geld, tijd en moeite gescheeld die je nu in de apk hebt gestopt)
Zo zijn er nog wel een paar dingen die ons tegen stonden, maar goed dat heeft geen zin om dat hier neer te zetten.

Tevens hebben wij altijd interesse getoond maar nooit gezegd dat we hem zouden kopen.

Vanwege de bovenstaande punten hebben we besloten dat het niks voor ons is en we hebben aangeboden om de gemaakte APK kosten te betalen zoals het hoort. Dit was niet nodig, prima.

Je vond het prima dat we de auto lieten staan, dus ik snap niet waarom bovenstaande berichten er eigenlijk staan, maar goed.

We gaan weer verder met dit topic waar het over ging, namelijk de groene draak en geen klaag topic.

De groene draak zal dus binnenkort voorzien worden van:

-Een "Nieuwe" rechter spatbord scherm
-Achterklep, we gaan de spoiler overzetten van de oude achterklep
-Binnen paneel van linker voordeur
-Paneel onder het dashboard kastje

Zodra het werk klaar is komen de foto's vanzelf wel.

Dirk alsnog bedankt voor de tijd en de moeite, helaas was de auto niks voor ons.

Marc, bedankt dat we de panelen gelijk konden ophalen, scheelt weer een lange rit.