The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Zooo, het zit er weer op, dit jaar geen vakantie meer.  :(

Vanmorgen zijn we rustig aan op de terugweg gegaan naar het altijd gezellige en pitoreske Haarlem.
Een zeer voorspoedige reis terug mag ik wel zeggen en Olijfje heeft haar klep dicht gehouden.  ;D

De bereikte snelheden tonen aan dat haar hart nog in goede conditie is, alleen jammer dat er altijd weer van die Nederlanders zijn in Clio's, Astra's en andere meuk die niet kijken en gewoon naar links komen (liefst zonder richting aangeven) om daar vervolgens met een gangetje van 110 km/h te blijven hangen alsof ze op de tram staan te wachten.  >:( :eusa_wall:

Morgen maar eens kijken of ik nog wat aan die scharnieren van de motorkap kan fatsoeneren en het slangetje van de ruitensproeier weer even netjes repareren.
Vanavond om 20:00 uur eerst maar weer eens lekker plaatjes draaien in "De Kelder Van De Hits" op Radio 850.

The Demon

Vandaag nog even een momentje gevonden om de scharnieren van de motorkap onder handen te nemen.
En ja het is gelukt, ze staan weer zoals ze moeten staan en de kap valt (of staat) na openen weer netjes in de eerste stand.  :eusa_dance:

Ook het slangetje van de ruitensproeier op een redelijke manier weer gerepareerd maar daar zal toch een ander voor moeten komen want het gaat niet helemaal lekker als het in de klemmetjes zit en je de kap sluit.
Als iemand een onderdeelnummer weet (ook van die 2 klemmetjes op het scharnier) hou ik mij aanbevolen, anders maar eens met de magazijnmeneer van Svala gaan zoeken van de week.

Nou moet ik wel even vermelden dat dit soort klusjes pijnlijk kunnen zijn als je een nagelriem ontsteking hebt aan je rechter ringvinger, ik typ dit dus ook met één vinger van mijn linkerhand.
Zo maar weer even die rechter in een bak met warm water met soda hangen voor een half uur.
Mocht je ook eens zoiets hebben en je hebt geen soda in huis, met Biotex werkt het ook.  ;)

Fijn weekend allemaal!

PimR

Mooi dat de kap weer netjes sluit!

Succes met je vinger

The Demon

Citaat van: remeeus op 03-01-2016 00:17:02
Mooi dat de kap weer netjes sluit!

Succes met je vinger
Ik heb er gelukkig nog 9!  ;D

PimR

UserID6342

Hang je klauwtje met zere vinger maar een poosje in een bakje met Badedas en een klein beetje water, ben je er zo vanaf !

The Demon

De Biotex heeft zich al bewezen Dirk, de pus loopt eruit en de druk is al minder.
Deze "behandeling" vandaag nog een paar keer herhalen en ik kan weer in mijn neus peuteren.  ;D

henry classic v70

Citaat van: The Demon op 03-01-2016 11:06:35
De Biotex heeft zich al bewezen Dirk, de pus loopt eruit en de druk is al minder.
Deze "behandeling" vandaag nog een paar keer herhalen en ik kan weer in mijn neus peuteren.  ;D

Daar heb je de boosdoener van de ontsteking...  :evil:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cornelis-b

Citaat van: henry classic v70 op 03-01-2016 16:10:26

Ach ontsteking zal wel mee vallen Henry

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

The Demon

Citaat van: cornelis-b op 03-01-2016 17:47:17
Citaat van: henry classic v70 op 03-01-2016 16:10:26

Ach ontsteking zal wel mee vallen Henry

http://1.bp.blogspot.com/-KS955A2NAMU/Ugo9ZVvIG6I/AAAAAAAAHbA/bClCp5mMw2w/s1600/130818+Koe.JPG

;D ;D ;D :P

The Demon

Zo, dit blog ook maar weer eens wat afstoffen.

Met Olijfje gaat het nog steeds goed, ze doet wat ze moet doen en dat is rijden. :eusa_dance:
2 weken geleden had ik ineens het koelvloeistof tankje bijna leeg staan en meende ik een vochtige plek te hebben ontdekt bij de bovenste radiatorslang, ik begon alweer te vrezen voor een radiatorwissel maar na bijvullen blijft de boel alweer 2 weken netjes op niveau staan. :eusa_think:
Ook die natte plek bij de slang is weg, zou Olijfje de gave van zelfherstel hebben? :eusa_think:

Vandaag het binnenverlichtingspaneeltje vervangen voor een versie met verlichte knopjes die NickGr ter beschikking had gesteld, waarvoor nog mijn hartelijke dank.
Ik zou deze wissel al eerder doen, maar had nog geen tijd, zin en gelegenheid gevonden om het bruggetje tussen pin 1 en 8 te maken zodat de knopjes daadwerkelijk verlicht worden.
Ondanks dat dit een grijs met zwart paneeltje is in plaats van het crème kleurige ding wat eruit kwam ziet het er weer netjes uit.
Als de zon straks van de voorruit is weggedraaid zal ik nog een fotootje maken en plaatsen, met tegenlicht wordt het wat lastig.

Thea is vandaag met Doperwtje en een vriendin naar de zwarte markt in Beverwijk.
Ze stuurde een What's App-je dat het gebakkie naar links trekt en het stuur staat niet helemaal recht meer, zou ze een keer te hard een stoepje op geknald zijn?  :eusa_wall:
Als het weer het toelaat zal ik daar van de week wel even naar kijken, bandenspanning is het niet want die heb ik vrijdag nog gecontroleerd.
Anders maar een keer uit laten lijnen want dat is ook al weer een tijd terug.
Van dat stoepje zeg ik niet zomaar want Thea parkeert het liefst vooruit in en dat betekent dus met het voorwiel de stoep op en af want anders moet ze alsnog gaan steken om die peulvrucht netjes langs de stoep te krijgen.  :eusa_snooty:

Tot zover weer even, de groeten uit een zonnig Haarlem.

BBS

Citaat van: The Demon op 28-02-2016 16:20:23

Tot zover weer even, de groeten uit een zonnig Haarlem.
Groeten terug vanuit een zeer zonnig Schutsloot 8) ;D
Volvoloos....

The Demon

Bij deze dan de foto van het paneeltje.

Ziet er netjes uit zo, nogmaals dank aan NickGr.

Zo nog even de ramen aan de binnenkant schoon maken en de stofzuiger er doorheen halen.
Daarna is Olijfje weer klaar voor een mooie werkweek.

)()()sT

Maar is dat zo'n grijs paneeltje in een beige hemel nu?

The Demon