The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Morgen met de dieplader een vracht steigerpijpen afleveren in Nieuw Vennep.

Kan er mooi die groene komkommer weer op.... ;D
Volvoloos....

The Demon

Hoe laat ben je r dan?
Zo kan ik de beveiliging op de hoogte brengen dat ze die Volvo van Otten even moeten "testen"  ;D

Groet,
The Demon.

P.S. Of we kunnen nog even een bakkie doen.

BBS

Citaat van: The Demon op 11-10-2012 21:12:35
Hoe laat ben je r dan?
Zo kan ik de beveiliging op de hoogte brengen dat ze die Volvo van Otten even moeten "testen"  ;D

Groet,
The Demon.

P.S. Of we kunnen nog even een bakkie doen.

Weet ik nog niet, maar het kan ook weer veranderen ::)
Volvoloos....

The Demon

Je weet het, als de Tubbie-mobiel er staat en Olijfje op de parkeerplaats dan ben ik ergens in het pand te vinden (dichtbij de koffie heb je de meeste kans  ;D).
Als 1 van de 2 auto's er niet staat ben ik weg en heb jij pech.

Groet,
The Demon.

The Demon

PPPPPPPFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF even stof afblazen van dit blog, excuses voor de overlast.

Afgelopen zaterdag zou ik Doperwtje (eindelijk) van nieuwe remmetjes en een bijna nieuw linker aandrijfasje voorzien.
De spulletjes lagen al wat langer op de plank maar of het weer zat tegen of ik had andere dingen te doen, dus het duurde even.
Vol enthousiasme begon ik aan de rechterkant met de remmetjes en binnen een 20 minuten was het aan die kant klaar, dus ik was een blije sleutelaar  :eusa_dance:.
Ik dacht nog:"Als de andere kant ook zo gaat kan ik Olijfje ook nog wat aandacht geven".
Dus opkrikken, pootjes eronder en wiel eraf. So far, So good!
Remtang los gehaald en de oude blokjes (die van mijn fiets zijn nog groter bijna) eraf net als de oude schijf (nou ja, schijfje).

En toen was het tijd om de asmoer los te maken.
Wat hebben we nodig hiervoor?
- Een dop 32!
En daar begon de ellende, ik wist dat ik er 1 had maar kon/kan hem nergens vinden  >:(
Het begon toen ook nog eens licht te regenen hier dus ik heb de nieuwe schijf en blokjes er op geknald en die as even gelaten voor wat het was.

Het hele klushok door gezocht naar die vermaledijde dop maar die is waarschijnlijk ergens in iemand anders zijn gereedschapkist verdwenen zonder dat ik het weet, al heb ik wel een vermoeden. :eusa_think: :eusa_silenced:

Gisteren maar even de dop 32 op de zaak geleend en om 17:30 uur begonnen met de demontage van die as en dat ging voorspoedig, binnen een kwartier had ik hem in mijn handen  :eusa_dance:
Maar toen..........
Er liep wat olie uit de bak dus wilde ik die nieuwe as er zo snel mogelijk weer in hebben om het verlies te beperken.
Het milieu is niet in gevaar geweest want ik had er rekening mee gehouden en netjes een opvangbak eronder staan.
Volgens de Haynes manual moet de as eerst in het fuseestuk/lager en dan in de bak als je de stuurkogel niet loshaalt, nou geloof me dat gaat dus echt niet lukken!  :eusa_wall:
Onderstussen werd het donker (pokke herfst) en ik had nog wat andere verplichtingen dus een prop in de bak en het wiel erop en de volgende dag maar weer verder.

Vandaag dus weer vrolijk verder en toch maar even een andere aanpak.
Dus eerst de as in de bak en toen pas in het fuseestuk/lager, en dat werkte omdat het gewoon de omgekeerde volgorde van demontage is, dus hou dat nou gewoon aan en vergeet wat ze in Haynes of ander boeken zeggen.

Vanavond om 18:30 reed ik weer de eerste meters in Doperwtje en al is het geen Volvo, het bonkt niet meer in de bochten het remt als een dijk! :eusa_dance:
Ik heb geen rare geluiden gehoord uit de bak tijdens de proefrit, maar ik zal morgen toch voor de zekerheid maar even een beetje bakolie halen en de boel peilen en bijvullen.
Dat moet bij zo'n Nixxan Micra via de aansluiting van de KM-tellerkabel, klusje voor het komend weekend.

Er komt kou aan eind van deze week en de datum van 1 november is ook in zicht dus ik denk dat ik het weekend ook de winterbandjes maar gelijk ga monteren bij Olijfje.
We gaan het zien of we ze deze winter "echt" nodig hebben.

Tot zover weer even.

Groet,
The Demon.

The Demon

Zojuist de kat laten inslapen 
19 jaar geleden kwam hij en we hebben lief en leed gedeeld.

Jos, ik zal je missen boef!

Groet,
The Demon.

marrrcel

19 Jaar, dan heb je goed voor het beestje gezorgd! Sterkte ermee.
Onbeleefde vraag misschien, maar komt er iets voor in de plaats of wacht je even af?

The Demon

We wachten het even af.
We hebben nog een konijn dus helemaal stil is het niet.
En als ik eerlijk ben zijn het net kinderen, je kan ze soms vervloeken maar als ze er niet zijn is er een leegte.

Groet,
The Demon.

BBS

Mozes Mina Walter, 19 jaar :o Da's wel erg lang voor een kat.
Juist na zo'n lange periode dat je Jos hebt gehad, is het nu extra wrang dat ' ie er niet meer is.

Ondanks dat het een kat is, wens ik jullie veel sterkte met het verlies ervan.

Bert Jan en Jennie.
Volvoloos....

CarolineB

Dat is een zeer mooie leeftijd voor een kat.
Altijd verdrietig als je je huisdier moet laten inslapen, heel veel sterkte!!

Caroline

Boeijke

Sterkte jullie beide.

Huisdier in moeten laten slapen is niet leuk.
Maar 19 jaar is idd wel een knappe leeftijd. En aan de foto te zien heeft hij een goed leven gehad.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

BBS

Hey Walter, wat heeft Thea gedaan ??? ;D

Was je het er niet mee eens :eusa_boohoo: :evil:
Volvoloos....

The Demon

Ze is een stukkie knapper geworden  ;D

Groet,
The Demon.

BBS

Ik moest van Jennie zeggen dat ze het er leuk uit vond zien 8) ;D

Jij dan?
Volvoloos....