The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

StefanCJ

The Demon

Ik ben bang dat ik de7de niet ga redden  ;), ik zit nog steeds in Bella Italia  ;D
We blijven hier in Cumiana tot dinsdag (ja we stellen het vertrek steeds uit).

Bellen wordt ook wat lastig Jack, ik heb je nummer niet  :(.

Voor de luistervinkjes onder de forumleden:
Morgen is er weer een nieuwe Ansichtkaart te beluisteren op radio 850.

Weet je niet waar het over gaat?
Kijk dan op www.everyoneweb.com/radio850

Groet,
The Demon.

The Demon

Goeiemorgen allemaal.......

Vandaag zou de dag zijn dat we terugreis zouden aanvangen richting Ollanda.
Dus gisteren al vanalles ingepakt, ook de mobiele "studio" van Radio 850.

Vanmorgen maakt Thea mij om half tien wakker met de vraag of we nog een dag kunnen blijven want het is heel mooi en warm weer.
Na mijn eerste kop koffie, daarvoor functioneer ik niet  :eusa_snooty:, komen we tot de conclusie dat het potje geld waar vakantie op staat de bodem nadert en het dus echt afgelopen is  :'(.
Dus het luchtbed leeg laten lopen en verder met het inpakken van Olijfje.
Je kent het wel, bank plat, bagageafdekhoes eruit, hondenrek omhoog en..................komt Thea terug van de receptie, waar ze zou afrekenen, HO STOP!!!!!!!

Blijkt dat 6 overnachtingen €135,-- kost. Ja, en? Dat had ik al uitgerekend dus dat is geen nieuws.
Een volle week, dus 7 nachten kosten, naar nu blijkt,...€135,--! :o

Dus de terugreis wordt nog een dag uitgesteld  :eusa_dance: :eusa_clap:
Alleen nu dat kolere luchtbed weer oppompen  >:(.

Ik denk niet dat ik de "studio" weer uitpak dus vandaag geen nieuwe ansichtkaart op Radio 850  :-\, maar je weet het nooit met mij, ik kan zomaar van gedachten veranderen in de loop van de dag  :P.
Ik hou jullie op de hoogte.

Gisteren trouwens nog een paar foto's van Olijfje gemaakt, wel met een analoge camera dus zal het even duren voor ze hier te zien zijn.

Groet,
The Demon.

Powerpete

kijk das nou lekker natuurlijk, is trouwens wel goedkoop voor Italië zeg... ben wel eens andere prijzen tegen gekomen...

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

The Demon

Citaat van: Powerpete op 11-08-2011 10:48:57
kijk das nou lekker natuurlijk, is trouwens wel goedkoop voor Italië zeg... ben wel eens andere prijzen tegen gekomen...
Ja, wij ook, op de camping in Ponte Tresa betaalde we €27,00 per nacht.
Ook het sanitair in Cumiana was veel netter dan in Ponte Tresa, niet dat het niet schoon is maar wel "goed gebruikt" zullen we maar zeggen.

Groet,
The Demon.

UserID6342

Ach, het sanitair in heel Italië moet je allemaal niet zo nauw nemen.  Heb er de leukste dingen mee meegemaakt en het is maar net hoe je zelf bent en of je je er aan ergert of niet.  Als het maar schoon is, oud en krakkemikkig heeft ook zijn charmes hoor.  Vaak zie je daar hoe gezelliger het is hoe 'beroerder' het sanitair.  Als ik, op welke camping dan ook in Italië, een gloedjenieuw sanitairgebouw zie draai ik subiet om.  Da's geen camping voor mij blijkt uit al die jaren dat we daar al komen.

Prijstechnisch gezien zit je echt voor een appel en een ei.  Ik betaald laatste keer al ruim 32 euro per nacht voor 3 personen.

The Demon

Helaas  :'( het zit er weer op.

Gisteren om 10:00 uur de (kleine) tent weer ingepakt en Olijfje wakker gemaakt om ons naar Haarlem terug te brengen, het gaat toch wel snel drie weken vakantie, vooral als je het naar je zin hebt.

De reis ging erg voorspoedig, op 2 (voor duitse begrippen) korte files na.
Regelmatig 160 op de klok kunnen zetten, als er geen snelheidsbeperking of werkzaamheden waren  :eusa_dance:
Voor een 2.0 10v met een verdamper gasinstallatie loopt de 15 jaar oude Olijfje gewoon lekker mee.
Het had nog wel sneller gekund maar Thea wordt dan een beetje bang :eusa_pray:.

Eén klein minpuntje heb ik wel ontdekt deze vakantie, namenlijk dat mijn koppeling op zijn eind loopt, hij ging steeds meer rammelen rond de 1500 toeren vooral in de 1e en 2e versnelling.
Ook als ik het pedaal in zijn vrij snel laat opkomen hoor je een "tik" uit het vooronder komen.
Binnenkort maar eens de nodige onderdelen bestellen en kijken of er een forumlid is dat mij bij deze klus kan/wil helpen.

Verder denk ik dat mijn endlinks ook "op" zijn, maar dat komt door de drempels in Italíë, dat zijn gewoon stoepranden van 20 cm hoog lijkt het wel  >:(, komt bij dat sommige wegen op Edammer gatenkaas lijken en dat,  in combinatie met mijn rijstijl,  kan niet goed gaan  :eusa_whistle:.
Dus daar moet ook wat aan gebeuren.

Maar ondanks dat hebben we genoten van alle dagen.

Vandaag tussen 17:00 en 19:00 uur is op Radio 850 www.everyoneweb.com/radio850 de laatste Ansichtkaart te beluisteren, en morgen en zondag tussen 09:00 en 19:00 uur gaan alle Ansichtkaarten in de marathon nog eens de lucht in (ook de eerste die nooit is uitgezonden).
Daarna gaat Radio 850 een paar dagen uit de lucht voor onderhoud aan de server en de muziekbibliotheek.

Kortom ik ben weer helemaal terug, dus hou je dochters binnen  :evil: ;D :evil:

Groet,
The Demon.

The Demon

Citaat van: Dirk342 op 12-08-2011 16:26:10
Ach, het sanitair in heel Italië moet je allemaal niet zo nauw nemen.  Heb er de leukste dingen mee meegemaakt en het is maar net hoe je zelf bent en of je je er aan ergert of niet.  Als het maar schoon is, oud en krakkemikkig heeft ook zijn charmes hoor.  Vaak zie je daar hoe gezelliger het is hoe 'beroerder' het sanitair.  Als ik, op welke camping dan ook in Italië, een gloedjenieuw sanitairgebouw zie draai ik subiet om.  Da's geen camping voor mij blijkt uit al die jaren dat we daar al komen.

Prijstechnisch gezien zit je echt voor een appel en een ei.  Ik betaald laatste keer al ruim 32 euro per nacht voor 3 personen.
Die camping in Cumiana is heel gezellig Dirk, ik kan hem je echt aanraden en dat sanitairgebouw is redelijk nieuw maar wordt gewoon goed schoon gehouden, ik heb de vrouw van Giorgio (eigenaar) wel 4/5 keer zien schoonmaken.
En als het schoon is hebben de meeste mensen ook de neiging om het schoon te houden (een enkeling daargelaten).

Groet,
The Demon.

The Demon

Hallo luister/lees vriendjes en vriendinnetjes!

Gisteren kwam ik thuis na een dag hard werken  :eusa_whistle: en na het nuttigen van een lekker koud biertje besloot ik om het dashboard bovendek vast los te halen zodat ik vandaag de pas aangeschafte boordcomputer kon plaatsen en de lampjes te vervangen.

Ook wilde ik het bekende kilometertellertandwieltje (leuk woord voor Scrabble) vervangen, ik had dat al een jaar of 3  :o liggen en in de planning staan.

Ik had verwacht dat dit toch wel een flink klusje was, met name dat tandwieltje vervangen, maar niets bleek minder waar.
Het bovendek had ik in no-time eraf, logisch als blijkt dat er 3 schroeven niet inzitten en het gedeelte bij het dashboardkastje gewoon losgerukt was door een prutser die niet wist dat daar ook nog 3 schroeven zaten  :eusa_doh:.
De klokkenwinkel eruit en openmaken verliep al even voorspoedig omdat ook hier 2 schroeven ontbraken.

De tellerunit eruit halen en het tandwieltje vervangen stelt ook niks voor.
Ik heb de teller niet verdraait omdat ik de werkelijke kilometerstand niet weet, ik moet hem maar een keer uit laten lezen en dan alsnog goed zetten.

Daarna de boel weer in elkaar gezet en de lampjes vervangen zodat mijn lambda lampje het ook weer doet.

De klok zit ook maar met 2 schroefjes vast en was dus ook zo vervangen door de boordcomputer.

Een klein uurtje later de boel maar weer terug bouwen in Olijfje.
Na het terugplaatsen en de 2 groene stekkers weer aansluiten eerst maar eens checken of alle lampjes werken...........contact aan............en ja hoor ze doen het allemaal :eusa_dance: :eusa_clap:
Nu kan het bovendek weer terug.......oh nee.........de schakelaar van de boordcomputer moet er nog in  :eusa_doh: dus weer de klokkenwinkel eruit en het kleine groene stekkertje erin.

Tijdens het monteren van het bovendek kreeg ik dit niet netjes op zijn plek door die losgerukte schroeven  >:(
Ik moet dus maar eens op zoek naar een ander exemplaar.
Het zit nu wel maar de rand bij het dashboardkastje komt iets naar voren, dat was al zo maar nu ik weet waarom ga ik me eraan ergeren.

Al met al was ik lekker bezig, alleen moet ik nu iets anders verzinnen om te doen vandaag  :D
Het is pokkenweer hier dus ik moet iets binnen doen hmmmmmmmm :eusa_think:

Tot zover voorlopig.

Groet,
The Demon.

UserID6342

Walter, mooi dat het gelukt is.  Aan de zijkant van je bovendeel zit een haakje die in een lip moet vallen, zit net links van het dashboardkastje waar die bijna haakse hoek zit in het dashboard.  Kijk even of dit haakje goed erin zit.  Een hoop mensen vergeten dit en dan sluit het dashboard niet meer netjes aan.  Is meestal de oorzaak ervan.  Anders heb ik hier nog wel een goed bovendeel liggen voor een dashboard zonder passagiersairbag.

The Demon

Dat "haakje" zit goed Dirk, het zat er inderdaag ook naast maar het grootste probleem is dat de 3 schroeven boven het dashboardkastje los gerukt zijn, hierdoor komt het bovendek iets naar voren en trekt ook aan die hoek zal ik maar zeggen.
Ik dacht er nog aan om het met iets van plaatringetjes ofzo op te lossen maar dat is (zoals jij zegt) kaaiwerk.
Jack V heeft/weet waarschijnlijk ook nog een bovendek (donkergrijs) voor me, maar ik hou jouw "magazijn" natuurlijk ook in mijn gedachten.

Groet,
The Demon.

The Demon

Ik had op 31 Augustus een klein probleempje toen ik naar huis wilde van mijn werk.
Olijfje wilde niet van het Alarm en slot af  >:(, dus met de sleutel de deur open en met een hoop kabaal de kap open om zekering 6 te verwijderen.

Ik wist dat er een trucje was om een Guard II alarm te resetten, ik wist alleen niet meer hoe het ging en waar ik het gelezen had.
Dus de afgelopen week vanalles geprobeerd omdat er maar geen reactie kwam op mijn oproepje op dit forum.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,51645.0.html
Tot ik vanmorgen een reactie van Thuur zag en ik (bijna) zeker wist dat ik het zo een keer eerder gedaan had  :eusa_dance:.

Dus vanavond aan de slag, ondanks de regen en wind (wat een deur niet echt leuk vind, en mijn rug nog minder  >:()

Het is inderdaad gelukt om Olijfje de mond te snoeren (nu mijn vrouw nog  ;D).

Zoals Thuur al zei:

-zekering 6 verwijderen.
-Relais 210/211 eruit leggen.
-Zekering 6 terug steken.
-Contact aan (stand II).
-Relais 210/211 teug steken.
-Even wachten,................en het moet weer werken.
Gaat het alarm af na het terug steken van relais 210/211, de hele procedure herhalen (bij mij deze keer 5X  :eusa_doh:)

Olijfje is nu stil en start gewoon en de centrale deurvergrendeling werkt ook weer  :eusa_clap:.
Alleen is het me niet gelukt om de afstandsbediening opnieuw in te lezen, ik denk dat deze is overleden  :'(.
Ik ben bang dat ik bij onze forumsponsor een paar nieuwe moet bestellen, alleen moet ik even uitzoeken welke ik moet hebben, er zijn er namenlijk 2, één die op 433 Mhz zend en één die op 418 Mhz zend.
Grote vraag is nu, hoe kom ik erachter welke ik moet hebben?

Groet,
The Demon.

The Demon

Vandaag een dag met veel kilometers samen met Olijfje en Thea  :eusa_dance:

Eerst naar Nieuw Weerdingen om een cassettedeck op te halen dat mijn schoonvader via Marktplaats had gekocht.

Daarna naar JackV toe om een bovendek en een Short-Shifter (nieuwe versie) voor Olijfje op te halen en de SS gelijk te installeren.

Ik heb een paar foto's van de inbouw van de SS gemaakt maar omdat ik waarschijnlijk met mijn vette takken op het lensje had gezeten zijn deze volledig mislukt/onscherp dus zal ik jullie die besparen.

Maar Olijfje is wel de eerste die met de nieuwe versie van Jack's Short-Shifter rond rijdt  ;D
En ik moet zeggen het is een hele verbetering, je hebt niet meer het gevoel dat je in de ruimte zit te roeren met je pook.

Ook zal Jack deze week nog een mooi eindstuk voor Olijfje's uitlaat maken en opsturen, je bent een topper Jack  :eusa_clap: :eusa_clap:

Na de inbouw hebben we nog een Palmpje gedronken en om 17.30 uur zijn Olijfje, Thea en ik weer richting het Haarlemse gegaan.

Het was heel gezellig Jack dat doen we zeker nog een keer (volgende keer bij mij?)

Eerst het cassettedeck nog even bij schoonpa afgeleverd en toen echt naar huis waar een kat zeer blij was ons te zien.

Morgen de schokbrekers van mijn broer zijn Smart (hoe kom je erbij om zo'n skelter te kopen?) vervangen maar daarover morgen meer (met toonbare foto's).

Groet,
The Demon.