The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

The Demon

Zojuist is hendrik75 hier weer vertrokken met in ieder geval een goed werkende stationair regelaar, die van hem zou gereinigd zijn maar als je hem heen en weer beweegt doet dat ding dus niets in tegenstelling tot diegene die er nu in zijn auto zit, die klikt als je hem beweegt zoals het hoort (Dank Dirk en Arjen).

Het stationair was al lager dan voorheen en nadere inspectie bracht aan het licht dat het knietje van de vacuümslang op de brandstofdrukregelaar een scheurtje vertoont en niet goed op de regelaar zit aangesloten (vandaar het scheurtje bij het klemmetje).
Ik heb nog even gezocht maar had geen stukje siliconenslang meer liggen om dat knietje (tijdelijk) te vervangen.

Toen hij startte om huiswaarts te keren liep de auto ongeveer 1000 RPM, een hele verbetering en ik gok dat als dat slangetje vervangen is dat het nog beter gaat.
Rond de verdeelkap was het wel behoorlijk vettig van de olie resten dus ik hen het vermoeden dat die nokkenaskeerring ook niet helemaal fris meer is maar ik heb (helaas) niet zo'n onderdelenmagazijn als Dirk en heb dat dus even gelaten voor wat het was.
Ik ben ook geen voorstander van het plompverloren vervangen van onderdelen in de hoop dat het probleem zich oplost.
Ik heb hendrik75 uitgelegd hoe hij het slangetje kan vervangen en kan controleren of de benzinedrukregelaar lekt, mocht dat zo zijn mag hij gewoon weer hier komen om de boel op orde te maken als de onderdelen voorhanden zijn.

Het was in ieder geval leuk om even kennis gemaakt te hebben hendrik75.

Ik ga zo douchen en mijn mandje opzoeken want ik ben (op een paar uur na) al 39 uur in touw.
Gisteren nog gewoon gewerkt en vannacht om 03:00 uur Thea en Jet (vriendin van 78) op Schiphol afgezet want die 2 dozen wilde 10 dagen in zo'n resort in Turkije doorbrengen (ik moet er niet aan denken).
Daarna heb ik 3 uur in mijn bed gelegen en daarvan heb ik misschien 11/2 uur geslapen en ik zat dus om 07:00 uur weer vrolijk beneden met een bak koffie.

Morgen op reis met Olijfje naar jackV voor de distributiewissel en om de CED-speler van Douwe af te leveren.

Ik zeg: "De groeten, met handen en voeten en welterusten".

Groet,
The Demon.

Douwe

Ik zit met smart te wachten :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool: ;D
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Jack v

knietje voor Hendrik is hier nog wel. Nieuw in verpakking ;D

oant moarn
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Douwe

Citaat van: Jack v op 19-04-2013 22:55:09
knietje voor Hendrik is hier nog wel. Nieuw in verpakking ;D

oant moarn

Je bedoeld dat knietje met die witte 854 eromheen ;D ;D

razorx

Walter, hoe houd jij dat vol, 39 uur in touw?

Ik ben nu 50 , maar je scheelt maar 4 jaar. 7 uur slaap per etmaal is voor mij echt een noodzaak.

hendrik75

Veel dank aan Walter "the Demon" voor het omwisselen van de regelaar!
En nog meer dank voor het geduldig uitleggen van ingewikkelde mechanische zaken, ik ben weer heel wat wijzer geworden :)

En het was leuk te zien hoe iemand met verstand van zaken minnen mum van tijd zomaar 1-2-3 dingen opnoemt die niet helemaal in de haak zijn of die kunnen bijdragen aan het beter laten lopen van mijn 2 litertje..

En ondanks dat het beregezellig was hebben we het niet te laat gemaakt... die jongen liep zowat op zijn tandvlees maar wat wil je na zo'n lange dag.

Nogmaals dank en ik hou je op de hoogte van de zaken onder de motorkap!!

The Demon

Citaat van: razorx op 20-04-2013 00:41:49
Walter, hoe houd jij dat vol, 39 uur in touw?

Ik ben nu 50 , maar je scheelt maar 4 jaar. 7 uur slaap per etmaal is voor mij echt een noodzaak.
Koffie Yits, veel koffie en zware shag en vooral niet stil gaan zitten.

Groet,
The Demon.

verron

Moet jij niet naar buitenpost?
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

UserID6342

Hoe is het met de distributie wissel Walter, en heb je nog een beetje kunnen slapen ?

Jack v

Citaat van: Dirk342 op 20-04-2013 17:43:32
Hoe is het met de distributie wissel Walter, en heb je nog een beetje kunnen slapen ?
loopt weer als een zonnetje ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Douwe

Citaat van: Jack v op 20-04-2013 18:20:10

Als het goed is is Walter Leeuwarden al gepasseerd, we hebben nog geen telefoon gehad :eusa_whistle:

UserID6342

Citaat van: Jack v op 20-04-2013 18:20:10
lekker man :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

The Demon

En ondertussen ben ik weer thuis.

Onderweg geen rare geluiden of lampjes gehad en ook geen onderdelen verloren, kortom het is perfect gedaan, nogmaals dank Jack en Douwe.  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Nu even de kat eten geven en mijzelf ook maar iets in de maag stoppen.

Groet,
The Demon.

BBS

En ook niet even via Hoogeveen kachelen :eusa_think: :eusa_snooty:

;D ;D

Mooi dat de distriwissel geslaagd is Walter :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Volvoloos....