The Demon, Olijfje, Robbie en Puntmuts!

Gestart door The Demon, 01-03-2011 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

The Demon

Gewoon volhouden BBS, en lekker doen wat je wilt zonder je iets aan te trekken van wat anderen zeggen.

En onthoud:

- Gisteren is geschiedenis.
- Vandaag is een geschenk.
- Morgen is een mysterie.

Groet,
The Demon.

P.S. Pluk de dag!

UserID6342

Eensch Walter !  :eusa_clap: :eusa_clap:

Al sinds jaar en dag een lijfspreuk van mij:

Leef niet om te dromen, maar droom om te leven !

CarolineB

Citaat van: The Demon op 16-07-2013 21:27:54
Ik kook elke dag voor mijn vrouw.   :o

Echt elke dag?
Die van mij nooit (de gekookte eieren op zondagochtend tellen niet wat mij betreft) :(

Citaat van: Dirk342 op 16-07-2013 22:06:36

Leef niet om te dromen, maar droom om te leven!

Dat is ook een mooie :D

Jack v

Citaat van: The Demon op 16-07-2013 22:01:27
Gewoon volhouden BBS, en lekker doen wat je wilt zonder je iets aan te trekken van wat anderen zeggen.

En onthoud:

Groet,
The Demon.

P.S. Pluk de dag!
wat een wijsheid zeg  ;D
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Citaat van: CarolineB op 16-07-2013 22:08:30
Ik kook elke dag voor mijn vrouw.   :o

Echt elke dag?
Die van mij nooit (de gekookte eieren op zondagochtend tellen niet wat mij betreft) :(

Citaat van: Dirk342 op 16-07-2013 22:06:36

hier oook hoor niet elke dag maar wel vaak en ik vind het nog leuk werk ook.

The Demon

Echt elke dag?
Echt elke dag weer, ben ik gek of niet?
Ik weet tenminste wel wat ik eet  :evil:

Groet,
The Demon.

UserID6342

Ik haal die van Yits zijn kippetjes bij de Makro in emmers van 60 stuks, die zijn al gekookt en gepeld :evil: ;D ;D

CarolineB

Citaat van: The Demon op 16-07-2013 22:11:20

Echt elke dag?
Echt elke dag weer, ben ik gek of niet?
Ik weet tenminste wel wat ik eet  :evil:

Groet,
The Demon.

Een fantastische gek :eusa_clap:
Die van mij mag dan ook niet zeuren als hij het niks vindt, had hij maar zelf moeten koken ;D

The Demon

Nog eentje dan:

Elke dag boven de grond moet je benutten, als je dood bent heb je genoeg tijd om te slapen!

Groet,
The Demon.

widebody

Citaat van: The Demon op 16-07-2013 22:15:52
Nog eentje dan:

Elke dag boven de grond moet je benutten, als je dood bent heb je genoeg tijd om te slapen!

Groet,
The Demon.
Ooit gehoord in een film:

It's better to burn out than to fade away! ( Highlander I, the Kurgan)

BBS

Citaat van: The Demon op 16-07-2013 22:01:27

En onthoud:

Groet,
The Demon.

P.S. Pluk de dag!
:eusa_clap: :eusa_clap:

Geniet de dag alsof het je laatste is, het kan zomaar anders zijn...
Volvoloos....

weyert

dit komt mij bekend voor, was je net nog aan het genieten van een koffie met sigaretje, ben je plotseling op weg naar het ziekenhuis, in een helicopter, met een hartinfarct
dus nu probeer ik elke dag te genieten want het kan zomaar anders zijn
v70 tdi 1998

The Demon

Hallo vriendjes en (vooral) vriendinnetjes  ;D.

Vandaag nog even lekker aan het fröbelen geweest voor de vakantie, alle vloeistoffen controleren en dat soort meuk.
Waarom nu al terwijl we komende vrijdagnacht pas vertrekken?
Omdat ik al een tijdje een toerenafhankelijk geluidje hoorde onder het rijden met de radio uit ( ja dat gebeurt ook bij mij wel eens  ;D) het leek op een soort van fluit van een turbo(tje) en die zit er echt niet op bij Olijfje, dat weet ik zeker.

Gisterenavond op zoek gegaan en het leek uit de distributie te komen  >:(, het zal toch niet want die is net helemaal nieuw.
Na het verwijderen van de kap van de distributie nog maar eens goed luisteren, en ja hoor..............het zat in die hoek  :-\
Ik dacht eerst aan een rotte looprol of spanrol maar nadere inspectie met gericht luisteren bracht aan het licht dat het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid bij de krukaspoelie vandaan kwam.
Gelijk gingen mijn schaamharen euhhh  :eusa_doh: nekharen overeind staan, zou de bout van de poelie losgelopen zijn?
Ik had iets andere plannen om uit te voeren 's avonds dus ik heb de kap van de distributie weer terug geplaatst en aan het geplande klusje begonnen.

Van de week kreeg ik van een invalchauffeur bij ons (mijn collega is op vakantie) een Panasonic Strada navigatie systeem met een voedingskabel probleempje.
Hij had het zelf al eens geprobeerd op te lossen door de draad van de voeding direct op de print te solderen maar daar was ook alweer een snoerbreuk in gekomen met het gevolg dat hij niet opgeladen werd en steeds uitviel.
Nu hou ik wel van dat soort klusjes om dat weer werkend te krijgen dus ik opperde om dat te proberen, hij riep gelijk dat ik hem mocht houden want hij ging eerst een nieuwe kopen, nog leuker dus dat knutsel projectje  :eusa_dance:
Een korte inspectie van het apparaat vertelde mij dat er gewoon een USB aansluiting op zit dus via die weg moet je hem ook kunnen opladen dacht ik....... :eusa_think:........thuis geprobeerd en ja hoor het werkt gewoon  :eusa_dance:
Dus de soldeerkunsten van hem ongedaan gemaakt en de behuizing weer netjes gemaakt zodat je niet ziet dat er aan geklooid is en gaan met dat systeem, oké het is wat verouderd maar het werkt en daar gaat het om, en het heeft een Blue Tooth telefoonfunctie dus kan ik (eindelijk  :eusa_shhh:) handsfree bellen  :eusa_clap:

Ik wilde het niet met zo'n lelijke zuignap op de voorruit hebben dus moest er een ander plekje voor komen.
Mijn keuze viel op het onderste luchtrooster links van het stuur omdat ik dat toch nooit open heb staan en het scherm ook niet gelijk in je porum zit te schijnen.
Het rooster er dus uit gewipt en vakkundig zonder slopen ontdaan van de lamellen die de lucht sturen.
Daarna de steun van het systeem aangepast zodat het vast kwam te zitten in het rooster, helaas geen foto's van dat proces omdat ik te druk was met het aanpassen van een steun voor een navigatiesysteem  ;D
Toen het rooster met houder van het navigatiesysteem terug geplaatst en..............kijk zelf maar...................

Het is niet de beste foto, maar jullie krijgen een idee, en het voedingskabeltje word ook nog verandert.

Goed, dat was dus gisteren over naar vandaag.....

Omdat het geluid uit de distributie me toch niet lekker zat maar even de "geweldige" zoekfunctie van dit mooie forum geraadpleegd en ik kwam een post van Thuur tegen waar hij het had over een metalen plaatje dat moet voorkomen dat delen van de multiriem tussen de distributieriem kunnen slaan mocht deze gaan rafelen en dat dit plaatje kan verbuigen bij een distributiewissel en zo kan gaan aanlopen tegen de krukaspoelie/trillinsdemper.
Om nogmaals het geluid goed te lokaliseren Olijfje maar even laten ontwaken en.............het geluid was weg!
Waarschijnlijk heeft de kap dus niet helemaal jofel gezeten en veroorzaakte zo dus het "aanlopen".

Volgende klusje was de bediening van de blaasrichting van de kachel/ventilatie.
De schopplaat links verwijdert en toen geconstateerd dat de klep/kabel van de onderste standen van de knop (om het maar even zo te noemen) perfect werkt maar de kabel en of klep die de stand van ontwaseming (vol op de voorruit dus) geen sjoege geeft, daar zit dus ook het zware punt in de bedieningsknop, aangezien ik de hevel wel met de hand kan bewegen denk ik dat het de kabel achter de bedieningsunit is die niet meer wil/kan.
Ik had geen zin om het halve (zo niet hele) dashboard eruit te trekken dus we laten het even zo maar voor de winter moet het toch wel even gedaan worden in verband met beslaan van de voorruit.

Daarna heb ik nog even een uitlaatrammeltje bij Doperwtje opgelost, ik dacht aan een hitteschildje wat losgekomen was maar het bleek een steun van de katalysator te zijn, nu zitten er twee tegenover elkaar dus die pijp zal er niet 123 onder vandaan vallen, steuntje weg dus en rammeltje ook.
Thea weer blij en ik heb mijn goede daad ook weer gedaan.

Daarna hebben we samen boodschapjes gehaald bij de buurtsuper en toen we terugkwamen kreeg ik een idee bij de aanblik van de neus van Olijfje.................
...........Er mist iets aan die grill en dat is niet de slash............. :eusa_think:
Toen ik een vers pakje vloei uit mijn doosje pakte wist ik het...............

Ik heb een paar jaar geleden van Marcel Tieuwes (ex voorzitter van de 850 club) het originele TWR logo van zijn T-5R, die total loss is gegaan op de duitse autobahn, gekregen.
En ja......dat heb ik dus subtiel in het hoekje van de grill gemonteerd zodat een klein stukje van een hele mooie (ik heb de foto's gezien) T-5R voort leeft op 's heren wegen.

Er zit verder geen enkel logo of type aanduiding op Olijfje maar dit is zo subtiel dat ik daar wel mee kan leven  ;D
Natuurlijk zit er een forumsticker links op de achterruit en een Radio 850 sticker aan de rechterkant maar die laatste gaat er zeer waarschijnlijk toch weer vanaf omdat hij eigenlijk te groot is.

Tot zover dan maar weer.

Groet,
The Demon.

P.S. De laptop gaat mee op vakantie dus ik blijf jullie lastig vallen  :evil:

Jack v

The Demon

Waarvoor Jack?
Die kap heeft Douwe terug gezet  ;D

Maar alle gekheid op een stokje, dat kan gebeuren.
Gelukkig was het niet de span/looprol want dat kan ik nu niet hebben zo vlak voor de vakantie.

Groet,
The Demon.